Studentermedhjælper med fortællerlyst og visuelt flair til Børn- og Ungeforvaltningen
I Børn- og Ungeforvaltningen arbejder 5500 engagerede medarbejdere dagligt sammen for og sammen med Odenses børn og familier. I dagplejen, i børnehusene, i skolerne og i særligt målrettede tilbud arbejder dygtige mennesker med at ruste børn og unge til at blive kompetente og aktive medborgere.
I Organisation og Ledelse har vi den fornemme opgave at understøtte det mangefacetterede arbejde, og vi formidler viden, vigtige fortællinger og inspiration internt i forvaltningen og eksternt til Odenses borgere, virksomheder, uddannelsesinstitutioner og pressen. Og det er her, vi har brug for dig!
Som kommunikationsstærk studentermedhjælper kommer du til at være opsøgende i vores organisation og løse en bred vifte af kommunikationsopgaver.
Hvad siger vores seneste studentermedhjælper om jobbet
"Som studentermedhjælper i Organisation og Ledelse har man stor frihed til at prøve ting af og få ansvar for opgaver og projekter. Der er mange muligheder for at komme til at arbejde med det, man interesserer sig for, og opgaverne kan tilpasses ens kompetencer. Jeg har især godt kunnet lide arbejdet med sociale medier, fordi man får mulighed for at dykke ned i platforme og målgrupper og nørde med strategier", fortæller Cecilie Pedersen, tidligere studentermedhjælper i Organisation og Ledelse.
Om jobbet
Vi laver aldrig det samme to dage i træk, men opgaverne vil typisk høre under:
- Opslag på sociale medier
- Tekstforfatning til fx. pressemeddelelser og interne nyheder
- Design og layout af kommunikationsmateriale til forskellige projekter, indsatser og kampagner (flyers, brochurer, plakater, præsentationer, etc.)
- Lettere videoproduktion
- Billedredigering
- Ad hoc understøttelse af Organisation og Ledelse
Du kommer til at indgå i et kreativt team med mange forskellige kompetencer, der både dækker over arbejdsmiljø, kommunikation, fundraising og ledelses- og organisationsunderstøttelse.
Der er ofte fart på i hverdagen, men vi har altid fokus på at udføre vores opgaver med stor professionalisme, faglighed og præcision, hvor der også er plads til grin.
Om dig
På grund af opgavernes høje faglighed forventer vi, at du som minimum er godt i gang med dit studie inden for kommunikation - og kan arbejde hos os i mindst to år.
Vi ser gerne, at du har erfaring med nedenstående fra enten studie, hobby eller andre jobs.
Fortæl os i din ansøgning, hvilke kompetencer du har inden for:
- Grafisk layout og opsætning
- Videoproduktion og -redigering
- Strategisk kommunikation på sociale medier (herunder opslag, reels og stories)
- Lignende kommunikationsopgaver
- Har et højt niveau af skriftligt og mundtligt dansk
- Har forståelse for og kendskab til skriftlig og mundtlig kommunikation
- Har indgående kendskab til Office-pakken inkl. PowerPoint og Publisher
- Har kendskab til Adobe Photoshop og InDesign
- Har lyst til at opbygge relationer
- Har interesse for kommunalpolitik
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Organisation og Ledelse, Nanna Muusmann, på tlf. 40 48 60 14 eller kommunikationskonsulent, Sofie Andersen, på tlf. 24 78 60 52.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Organisation og Ledelse, som hører under staben Politik og Organisation i Børn- og Ungeforvaltningen. Du vil komme til at referere til chefen for Organisation og Ledelse.
Stillingen er på ca. 15 timer om ugen med mulighed for stor fleksibilitet i fordelingen af arbejdsdage.
Ansættelse pr. 1. august 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 4. juni 2025. Samtaler forventes afholdt den 13. juni 2025.
For at komme i betragtning til stillingen, er det et krav, at du er studerende og indskrevet på en videregående uddannelse.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex