Studentermedhjælper til Dagtilbudssekretariatet i Børn- og Ungeforvaltningen
Om os
Som vores nye kollega vil du indgå i et sekretariat bestående af 11 dedikerede kollegaer og tre chefer, der varetager opgaverne med kommunens dagtilbud. Opgaverne i sekretariatet spænder bredt, men de har det til fælles, at de alle bidrager til at understøtte og udvikle driften i vores børnehaver, vuggestuer og i dagplejen.
Om jobbet
Du vil blive en del af et sekretariat, som understøtter ledelsen i Dagtilbudssekretariatet i den daglige drift og udvikling. Du vil samarbejde tæt med både administrative medarbejdere, konsulenter og sekretariatets ledelse.
Arbejdsdagene vil være præget af mange forskellige opgaver, og du skal trives i en til tider travl hverdag og være god til at bevare overblikket, når tingene går stærkt.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:
- Opsætning af spørgeskemaer
- Databearbejdning, udarbejdelse af rapporter og oversigter
- Understøttelse af fagsystemer og hjemmeside – fx brugeroprettelse og opsamling af systemfejl
- Understøttelse af diverse projekter på ad hoc basis
- Metodisk sparring i forhold til gennemførelse af evalueringer
- Korrektur og udarbejdelse af informationsmaterialer
- Assisterende koordinering af kursusafholdelse, møder og indkøb samt andre understøttende opgaver
Vi forestiller os, at
- Du ved ansættelsens start studerer på 2. eller 3. år på en BA-uddannelse - fx på en samfundsvidenskabelig eller humanistisk uddannelse
- Du interesserer dig for offentlig virksomhed
- Du arbejder systematisk, detaljeorienteret og har overblik
- Du er vant til og har lyst til at arbejde med Excel og SurveyXact
- Du kan udtrykke dig klart og tydeligt i både skrift og tale
Vi tilbyder
- Et meningsgivende arbejde
- Engagerede og dedikerede kollegaer
- Et godt arbejdsmiljø med en uhøjtidelig og uformel tone, hvor vi vægter det sociale højt
- En arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden, samarbejder og giver hinanden sparring
Tiden i dagtilbud er en vigtig del af børnelivet. I Odense tror vi på, at alle børn har ret til et godt børneliv, hvor de har mulighed for at lære og udvikle sig både fagligt, socialt og personligt. I Dagtilbudssekretariatet arbejder vi for at skabe de bedste vilkår for børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse. Vi møder alle børn med høje, positive forventninger og blik for deres udvikling.
Den gode barndom i fællesskab med andre har en værdi i sig selv. Stærke børnefællesskaber styrker børns udvikling og muligheder for at tage del i samfundet omkring dem. Derfor skaber vi hver dag rammer og indhold af høj kvalitet for at de gode fællesskaber kan vokse og rumme alle børn. Når nogle børn i perioder har brug for noget særligt, har vi fokus på at give støtten i tide i samarbejde med forældre, familien og barnets netværk.
En del af en større sammenhæng
Som ansat i Dagtilbudssekretariatet bliver du en naturlig del af sammenhængskraften i Børn- og Ungeforvaltningen, som vi også forventer, du er med til at styrke. Vi er et fællesskab af engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, der hver dag bruger relevante kompetencer, perspektiver, erfaring og viden for at skabe de bedste vilkår for børnene i vores 121 børnehuse og ved vores 250 dagplejere.
Vi har blik for helheden og arbejder sammen på tværs af afdelinger, forvaltninger, foreninger og andre kommuner. Vi tager ansvar for at inddrage hinanden, vores forskellige fagligheder, erfaringer, viden og perspektiver for at nå de bedste resultater. Vi samarbejder med børn, forældre og familiernes netværk.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 10 timer ugentligt med mulighed for mere i enkelte perioder. Ansættelse pr. 1. september 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Søren Weber på 30 12 07 25 eller konsulent Vibe Martiny på 30 69 96 29 og få yderligere oplysninger om stillingen.
Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 10. juni 2025. Vi forventer af afholder samtaler den 25. juni 2025.
For at komme i betragtning til stillingen, er det et krav, at du er studerende og indskrevet på en videregående uddannelse.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex