Brænder du for arbejdsmarkedsområdet, og vil du være med til at udvikle fremtidens beskæftigelsesindsats? Har du et indgående kendskab til beskæftigelseslovgivningen og kan formidle kompliceret lovstof – både mundtligt og skriftligt? Kan du være en beskæftigelsesfaglig drivkraft i egen afdeling og på tværs af jobcenteret? Så kan denne stilling måske være noget for dig.

Beskæftigelsesområdet står over for en stor reform og går en spændende tid med nye muligheder i møde. Det betyder større frisættelse af kommunernes beskæftigelsesindsats, men også øget fokus på de job- og virksomhedsrettede resultater samt et højt serviceniveau til borgere og virksomheder.

Som faglig koordinator i en afdeling med virksomhedsrettet fokus i beskæftigelsesindsatsen får du en central rolle i at implementere reformen, digitale værktøjer og udvikle en stærk beskæftigelsesfaglighed baseret på evidens, data og en helhedsorienteret tilgang til, hvordan borgerne bedst hjælpes tættere på job og uddannelse.

Vi tilbyder en stilling, hvor du skal have lyst til at skabe resultater i samarbejde med borgere, virksomheder, kolleger og samarbejdspartnere. Vi søger en faglig koordinator, der tager ansvar, søger indflydelse og går forrest i udviklingen og implementeringen af arbejdsgange, tværfagligt samarbejde og projekter.

I Job og Udvikling hjælper vi borgerne hurtigt i gang med jobrettede indsatser – ofte parallelt med støttende sociale og sundhedsmæssige tiltag. Vi arbejder med anerkendende inddragelse, så borgerne får ejerskab over deres forløb i jobcenteret. Målet er, at borgerne oplever meningsfuld progression og opnår tilknytning til arbejdsmarkedet. Vi arbejder for, at borgerne får løn, så snart deres indsats skaber værdi for en arbejdsplads. Samtidig prioriterer vi, at virksomhederne oplever et højt serviceniveau i samarbejdet med os og får opfyldt deres behov for arbejdskraft.

Stillingen er forankret i Job og Udvikling. Afdelingen varetager beskæftigelsesindsatser og ydelsesopgaven for fleksjob, integration, kontanthjælp og ressourceforløb – samt opgaver omkring det rehabiliterende team og pensionsteamet. Job og Udvikling består af 47 ambitiøse og engagerede medarbejdere: 3 administrative, 2 tolke, 13 ydelsessagsbehandlere, 13 jobkonsulenter, 14 beskæftigelsessagsbehandlere, 2 faglige koordinatorer og 1 afdelingsleder.

Som ny faglig koordinator bliver du introduceret til opgaverne én målgruppe ad gangen. På sigt vil du også få opgaver vedrørende det rehabiliterende team, pensionsteamet og afklaringsretten for borgere på kontanthjælp. Afdelingens anden faglige koordinator varetager koordinatorfunktionen på ydelsesområdet for kontanthjælp og ressourceforløb samt integrationsområdet.

Dine opgaver
  • Holde dig opdateret på ny lovgivning og formidle viden – i første omgang inden for fleksjob, senere også kontanthjælp og ressourceforløb.
  • Støtte sagsbehandlerne i at træffe korrekte afgørelser, inkl. partshøringer, genvurderinger og klagebehandling.
  • Understøtte udviklingen af fælles beskæftigelsesfaglighed i afdelingen.
  • Udvikle og udarbejde arbejdsgangsbeskrivelser.
  • Bidrage til implementering og drift af digitale værktøjer og projekter.
  • Deltage i rehabiliteringsteamet som mødeleder, medlem af pensionsteamet og implementeringen af afklaringsretten for kontanthjælpsmodtagere – og medvirke til at sikre ensartet og høj faglig kvalitet på områderne.
  • Give faglig sparring og deltage i samtaler sammen med sagsbehandlere og jobkonsulenter.
  • Varetage sagsbehandling i komplekse sager og i situationer med behov i forhold til afdelingens ressourcer.

Dine kvalifikationer
  • Beskæftigelsesfaglig eller socialfaglig baggrund, fx socialrådgiver.
  • Indgående kendskab til beskæftigelsesområdet og beskæftigelseslovgivningen.
  • Gerne erfaring med progression i fleksjob, Job-first, BIP og Flere skal med-indsatsen.
  • Stærke formidlingskompetencer, både mundtligt og skriftligt.
  • Interesse for digitale løsninger og brug af data i beskæftigelsesindsatsen.
  • Systematisk, ansvarsbevidst, engageret og effektiv.
  • Sans for detaljer og evne til at bevare overblikket i komplekse situationer.
  • Imødekommende, professionel og lydhør over for andres perspektiver.

Vi tilbyder
  • Et spændende job med faglige udfordringer.
  • Et selvstændigt job med brede samarbejdsflader.
  • Et introduktionsprogram med løbende oplæring og sparring.
  • En velfungerende organisation.
  • Et godt arbejdsmiljø med dygtige kolleger, godt humør, sparring og samarbejde på tværs af teams og opgaver.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast fuldtidsstilling 37 t. ugentligt.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på HK- eller DS-området.
Lønnen fastsættes efter principperne om Ny løn.

Ansøgningsfrist
Torsdag den 5. juni 2025.

Ansættelsesproces / ansættelsessamtale
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 11. og 18. juni 2025.
Forventet ansættelsesdato er 1. august 2025.
Ansættelsesstedet er primært i Hadsten.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte leder af Job og Udvikling Laila Brandt Dyrbye, mail ldyr@favrskov.dk eller tlf. 89 64 42 65 / 23 48 18 35.

Søg jobbet
Send din ansøgning med CV og relevante bilag via linket.

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex