Vil du være med til at udvikle Folketingets digitale løsninger, sådan at vores brugere oplever, at løsningerne er relevante og robuste?

Folketingets digitale løsninger bruges af folketingsmedlemmer, borgere og professionelle aktører til at få indblik i politiske aktiviteter og dagsordener samt af Administrationens medarbejdere til bl.a. at understøtte det parlamentariske arbejde i Folketinget.

Der er fastlagt en moderniseringsplan, som sætter retning for udviklingen af de digitale løsninger de kommende år. Du og dine kolleger vil få en hovedrolle i at udmønte planen. Det indebærer bl.a. at realisere en ny målarkitektur, bedre styring og udnyttelse af data, brug af nye teknologier samt overgang til cloud.

Vi søger to udviklere, hvor den ene gerne ses have kendskab til BI. Fælles for begge stillinger er, at du skal være med til at udvikle og vedligeholde integrationer mellem Folketingets parlamentariske systemer som fx er systemer til mødestyring og afstemninger, talegenkendelse til referater, ESDH, TV- og videooptagelser, Folketingets åbne data og BI.

Dine primære arbejdsopgaver

  • Udvikling og vedligeholdelse af integrationer mellem Folketingets parlamentariske systemer.
  • Udvikling af løsninger med opsamling og rapportering af data til gavn for Folketingets Administration, ledelse og andre interessenter.
  • Deltagelse i spændende projektarbejde sammen med brugere og it-kollegaer.
  • Samarbejde med andre afdelinger for at forstå deres behov og sikre, at disse opfyldes.
  • Omsætte vores målarkitektur til moderne, effektive og robuste løsninger.
  • Vurdere hvordan nye teknologier fx AI kan forbedre vores løsninger.
  • Bidrage til Folketingets overgang til cloud.
  • Arbejde i et dynamisk team med en agil arbejdsmetode.
Din arbejdsplads
Du bliver en del af afdelingen Digitalisering og it, hvor vi er 22 engagerede medarbejdere, der brænder for digitalisering og innovation. I tæt samarbejde med ansatte i Folketingets Administration og i partierne udvikler vi digitale løsninger, som forbedrer arbejdsprocesser og service. Vi sikrer at vores løsninger driftes stabilt og sikkert.

Digitalisering og it arbejder med både udvikling og drift af nye og eksisterende digitale løsninger, fx websites, dokumenthåndteringssystemer, tale til tekst, apps m.v. Vi leder større it-projekter i samarbejde med brugerne.

Vi er pt. organiseret i tre teams, hvor du vil indgå i teamet omkring vores integration, it-arkitektur og data. Vi arbejder scrum-baseret og videndeler løbende, så det er muligt, at alle udviklere i teamet kan hjælpe hinanden på tværs af opgaver. Vi har stor tillid til hinanden og tilbyder fleksibilitet og mulighed for hjemmearbejde.

Din profil
Vi forestiller os, at du

  • Er systematisk, analytisk og grundig.
  • Er i stand til at overskue og eventuelt kunne forenkle et komplekst systemlandskab.
  • Vil løse opgaver i on-prem miljø og på sigt i Azure Cloud
  • Kan arbejde selvstændigt såvel som i teams.
  • Solid erfaring med .Net/C#, SQL, API og grænseflader.
  • Er villig til at tilegne sig en stor domæneviden om Folketingets systemer og data.
  • Kan kommunikere med brugerne om ønsker og krav, og evt. besvare henvendelser fra borgere om brug af Folketingets data.
  • Erfaring med Microsoft-værktøjer, herunder Azure og ARM-templates, Redgate-databaseværktøjer, DevOps og Octopus Deploy er en fordel.
  • Har en uddannelse inden for it, datalogi el.lign.
Til den ene af stillingerne søger vi en udvikler, som har kendskab til BI og kan:

  • Udvikle og vedligeholde rapporter ved hjælp af SSRS.
  • Oprette og administrere dashboards i Power BI.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne er på fuld tid. Du bliver ansat i Folketingets Administration i henhold til gældende overenskomst. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at denne kan opretholdes gennem hele din ansættelse.

Information og ansøgning
Ring til digitaliseringschef Anne Dorte Erstad Jørgensen på tlf. 3337 3601 eller it-arkitekt Ole Kornbeck Schröder på tlf. 3337 3530, hvis du har spørgsmål til stillingerne.

Du sender din ansøgning med cv, eksamenspapirer og eventuelle anbefalinger online via www.ft.dk.

Ansøgningsfrist: fredag den 30. maj 2025, kl. 12.00.

Vi holder ansættelsessamtaler i uge 24 og 25. Stillingerne er til besættelse fra den 1. august 2025.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex