Vil du være med til at understøtte, at vi bruger data til at sikre den bedste kernevelfærd til borgerne i Holbæk Kommune? Brænder du for data og analyser, og vil du være med til at skabe nye modeller, dashboards og forståelig ledelsesinformation? Hvis du kan svare ja på dette, så er du nok vores nye datahelt – uanset om du er erfaren, nyuddannet eller i slutningen af dit studie!

Derfor søger vi dig!
Holbæk Kommune har netop lanceret en ny datastrategi og med den i hånden, kombineret med en sundhedsreform og ældrelov, der stiller nye krav til, hvordan vi skal arbejde med data, så har vi brug for en dygtig kollega, som kan hjælpe os med at udvikle data og ledelsesinformation til politikere, ledere og medarbejdere, så vi kan levere den bedst mulige service til vores borgere. Dit arbejde vil således ikke kun handle om tal og statistik; det vil handle om at skabe en positiv indvirkning på menneskers liv gennem klog brug af data. Derfor vil dine opgaver også kræve, at du har din gang ’ude i driften’ og taler med ledere og medarbejdere om, hvilke data de har brug for – så vi sammen lykkes med kerneopgaven.

Din profil og kvalifikationer
Vi forventer ikke, at du er en haj til det hele, men du må gerne kunne nikke ja til nogle af nedenstående punkter:

  • Relevant uddannelse indenfor datalogi/informatik, statistik, økonomi eller lignende.
  • Erfaring med BI-datamodellering, dataanalyse og visualisering.
  • Kan udvikle og drifte analyser og rapporter i BI-system
  • Erfaring med og blik for at anvende og forstå forskellige it-systemer og værktøjer (fx Targit, Nexus, Opus, Excel, Power-BI mv.)
  • Kan afdække forretningsbehov og har erfaring med projektplanlægning
  • Praktisk erfaring med eller interesse for målstyring, økonomistyring og udarbejdelse af businesscases
  • Kendskab til den kommunale praksis og gerne erfaring inden for ældre- og sundhedsområdet

Personlige kompetencer

  • Udpræget sans for systematik og styring og en evne til at fastholde fokus på opgaven
  • Kan motivere, engagere samt sikre følgeskab i opgaverne
  • Evner at tage initiativ og lede forbedringsprocesser i forhold til kvalitetsudvikling
  • Gode samarbejdsevner, opsøgende og formår at opbygge relationer
  • Evner at analysere og kommunikere komplekse emner på en let og forståelig måde
  • Er ikke bleg for at stå i det ukendte og vil gerne være med til at skabe nye logikker, systemer og veje at gå

Vi tilbyder dig
Ud over at vi kan tilbyde dig et spændende og alsidigt job med stor selvstændighed, indflydelse og fleksibilitet, så kan vi også tilbyde dig

  • Gode muligheder for kompetenceudvikling og deltagelse i kurser
  • Intern oplæring i kodning på kommunes datamiljø
  • Et datafagligt fællesskab med andre tilsvarende profiler
  • En uformel arbejdsplads med højt til loftet
  • Fleksible arbejdstider, herunder mulighed for hybridarbejde eller en anden model, hvis det passer bedre ind for dig. Det vigtigste er at arbejdsopgaverne bliver løst
  • En arbejdsplads beliggende i moderne lyse lokaler ved Holbæk Havn og tæt på Holbæk station

Du bliver en del af en arbejdsplads med en uformel omgangstone og dygtige kollegaer. Hos os bliver der lyttet til gode idéer, og du får rig mulighed for at påvirke beslutninger og få ansvar i dine opgaver.  Vi lægger vægt på faglig sparring og et stærkt kollegialt fællesskab for at sikre, at du får den nødvendige støtte i en krævende men spændende hverdag, hvor tingene går stærkt, og hvor du som konsulent skal kunne navigere i forandringer og komplekse opgaver.

Man lykkes bedst i fællesskab – og derfor vil vi selvfølgelig sørge for, at du bliver godt introduceret til dine opgaver og dine kollegaer. Blandt andet er vi glade for vores ”buddy-ordning”, som er med til at sikre, at du får et godt fodfæste.

Som arbejdsplads er vi optaget af at tilbyde medarbejderne fleksible arbejdsvilkår tilpasset opgaver og individuelle behov. Der er selvfølgelig mulighed for hjemmearbejdsdage, men vi vægter betydningen af at være fysisk til stede for skabe at gode fælles rammer for sparring og kendskab samt socialt fællesskab højt.

Tiltrædelse, løn- og ansættelsesforhold

  • Stillingen er forankret i Fagsekretariatet for Ældre og Sundhed, og du vil referere til sekretariatslederen.
  • Løn og ansættelsesvilkår efter aftale.
  • Tiltrædelse: 1. august 2025

Ansøgningsfrist

  • Der er ansøgningsfrist søndag d. 1. juni 2025.
  • Vi forventer at holde første samtale tirsdag d. 10. juni og anden samtale fredag d. 13. juni.

Vil du vide mere?

Hvis du har lyst til at høre mere, er du velkommen til at kontakte:

  • René Sander Hedengran (datakonsulent): telefon 72365118
  • Helena P. N. Jørgensen (leder af fagsekretariat): telefon 72366333/ mail: hepnj@holb.dk


Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Vi er 4.800 passionerede kollegaer, der hver dag servicerer Holbæk Kommunes ca. 74.000 borgere.

Vi samarbejder og bruger vores fagligheder til at skabe vigtige løsninger og yde god service for borgerne i kommunen. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og ønsker at udvikle vores medarbejdere fagligt og personligt. Der er derfor gode muligheder for at få nye udfordringer i jobbet.

Læs mere om, hvordan det er at arbejde i Holbæk Kommune.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex