Terranor A/S
Silkeborg, Kolding, Holstebro

Business Controller

Brænder du for projektøkonomi, og er du typen, der skaber struktur og sætter en ære i at gøre komplekse økonomiske data forståelige – er vi måske et godt match for hinanden.

Terranor er en af de førende virksomheder i Danmark inden for vedligehold og drift af arealerne omkring vejnettet for Staten, kommuner og private kunder. Vi søger en Business Controller til at være en del af vores dedikerede økonomiteam. Økonomiafdelingen består af en Head of Finance, to Finance Controller, dig som Business Controller og hjælp fra fire entrepriseassistenter, som alle refererer ud i driften.

Det nuværende økonomiteam sidder på hovedkontoret i Silkeborg, men for den rette kandidat, er der også mulighed for at have fast arbejdsadresse på vores lokation i Holstebro eller Kolding.

Din rolle

Du skal bidrage til den fortsatte vækst af vores aktiviteter ved at understøtte den strategiske og operationelle beslutningstagning med finansiel analyse af høj kvalitet. Du vil blive en nøgleperson i samarbejde mellem ledelse og de forskellige forretningsfunktioner for at sikre, at de økonomiske mål er i overensstemmelse med virksomhedens overordnede mål. Din indsigt vil hjælpe med at guide virksomheden mod bæredygtig rentabilitet og operationel effektivitet.

Du vil få en stor kontaktflade i organisationen, og derfor vil du jævnligt besøge vores andre lokationer i DK.

Dine vigtigste ansvarsområder

  • Udarbejde og følge op på projektbudgetter og forecasts
  • Analysere projektøkonomi og identificere risici og muligheder
  • Udvikle og optimere rapporteringsværktøjer og KPI’er
  • Fungere som sparringspartner med projektledere og ledelsen om økonomiske beslutninger
  • Bidrage til måneds- og årsafslutning samt ledelsesrapportering
  • Sikre og udvikle kvaliteten og effektiviteten af forecast processer

Dine kvalifikationer

  • Bachelor- eller kandidatuddannelse i business, regnskab, økonomi eller lignende
  • Minimum 5 års erfaring som Business Controller eller lignende rolle
  • God systemforståelse for at kunne udfordre vores systemudbydere til gavn for driften og opfølgningen
  • Stærke kommunikationsevner og evnen til at forklare komplekse økonomiske data for ikke-økonomer
  • Erfaring fra byggeri, entreprenørvirksomhed eller projektbaseret forretning betragtes som et plus

Dine personlige egenskaber

Vi søger en energisk, proaktiv og målrettet person med et stærkt fokus på at opnå resultater. Du trives med at arbejde i en dynamisk og udviklende virksomhed. Du er struktureret, løsningsorienteret og i stand til at styre flere opgaver samtidigt uden at miste prioriteterne af syne. Dine stærke kommunikationsevner gør det nemt for dig at samarbejde og opbygge relationer i organisationen.

Vi har en forventning om, at du har interesse i at bidrage til udviklingen af finansielle processer og forretningsindsigt på tværs af virksomheden.

Hvem er vi

Du vil blive en del af en landsdækkende virksomhed med ca. 250 engagerede medarbejdere, som alle er tilknyttet én af vores ni lokationer.

Generelt vil du opleve et uformelt og uhøjtideligt arbejdsmiljø i hele organisationen, hvor vores værdier – ærlighed, tillid og respekt, er en naturlig del af vores hverdag. Derudover har vi fokus på, at vi alle trives i hverdagen og har det sjovt med hinanden.

Vi tilbyder en attraktiv lønpakke, som kan indeholde en firmabil.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Head of Finance Katrine Rusbjerg-Sørensen på tlf. 2069 5995.

Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.