
Business Controller til Silkeborg
Brænder du for projektøkonomi og er du typen, der skaber struktur og sætter en ære i at gøre komplekse økonomiske data forståelige – er vi måske et godt match for hinanden.
Terranor er en af de førende virksomheder i Danmark inden for vedligehold og drift af arealerne omkring vejnettet for Staten, kommuner og private kunder. Vi søger en Business Controller til at være en del af vores dedikerede økonomiteam på hovedkontoret i Silkeborg. Økonomiafdelingen består af en Head of Finance, en Finance Controller og fire entrepriseassistenter, som alle dog refererer ud i driften.
Din rolle
Du skal bidrage til den fortsatte vækst af vores aktiviteter ved at understøtte den strategiske og operationelle beslutningstagning med finansiel analyse af høj kvalitet. Du vil arbejde tæt sammen med både ledelse og de forskellige forretningsfunktioner for at sikre, at de økonomiske mål er i overensstemmelse med virksomhedens overordnede mål. Din indsigt vil hjælpe med at guide virksomheden mod bæredygtig rentabilitet og operationel effektivitet.
Du vil få en stor kontaktflade i organisationen og derfor vil du jævnligt besøge vores andre lokationer i DK.
Dine vigtigste ansvarsområder
- Udarbejde og følge op på projektbudgetter og forecasts
- Analysere projektøkonomi og identificere risici og muligheder
- Udvikle og optimere rapporteringsværktøjer og KPI’er
- Sparring med projektledere og ledelsen om økonomiske beslutninger
- Bidrage til måneds- og årsafslutning samt ledelsesrapportering
- Sikre og udvikle kvaliteten og effektiviteten af forecast processer
Dine kvalifikationer
- Bachelor- eller kandidatuddannelse i business, regnskab, økonomi eller lignende
- Minimum 5 års erfaring som Business Controller eller lignende rolle
- God systemforståelse for at kunne udfordre vores systemudbydere til gavn for driften og opfølgningen
- Stærke kommunikationsevner og evnen til at forklare komplekse økonomiske data for ikke-økonomer
- Erfaring fra byggeri, entreprenørvirksomhed eller projektbaseret forretning betragtes som et plus
Dine personlige egenskaber
Vi søger en energisk, proaktiv og målrettet person med et stærkt fokus på at opnå resultater. Du trives med at arbejde i en dynamisk og udviklende virksomhed. Du er struktureret, løsningsorienteret og i stand til at styre flere opgaver samtidigt uden at miste prioriteterne af syne. Dine stærke kommunikationsevner gør det nemt for dig at samarbejde og opbygge relationer i organisationen.
Vi har en forventning om, at du har interesse i at bidrage til udviklingen af finansielle processer og forretningsindsigt på tværs af virksomheden.
Stærke systemfærdigheder / god systemkompetence, da BC skal have en god systemforståelse for at kunne specificere krav til systemudbydere på en måde, der gavner driften og opfølgningen.
Hvem er vi
Du vil blive en del af en landsdækkende virksomhed med ca. 250 engagerede medarbejdere, som alle er tilknyttet én af vores otte lokationer.
Generelt vil du opleve et uformelt og uhøjtideligt arbejdsmiljø i hele organisationen, hvor vores værdier – ærlighed, tillid og respekt, er en naturlig del af vores hverdag. Derudover har vi fokus på, at vi alle trives i hverdagen og har det sjovt med hinanden.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte CEO Ivan Pedersen på tlf. 2488 7508.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.