
HR-Manager/Senior Business Partner
Motiveres du af en hverdag bestående af et godt mix af HR-udviklingsprojekter, administrative HR-opgaver og HR-jura? Er du drevet af at understøtte forretningen og agere professionel partner for forretningen inden for netop disse områder? Så tøv ikke med at søge denne spændende stilling hos TEKNOS A/S.
Vi udruller vores nye organisation, One Teknos, hvor målet er endnu mere samarbejde på tværs af landegrænserne for at få optimeret og sikret vores måde at arbejde på. Dette betyder, at du skal trives, selv om det går stærkt, og tingene hurtigt kan ændre sig. Du bliver en del af TLC, Talent, Leadership and Culture, i Teknos Group, men til hverdag vil du sammen med HR-Business Partneren udgøre det danske team. Du kommer til at spille en vigtig rolle i eksekveringen af de mange alsidige opgaver indenfor HR, som vi supporterer forretningen med. I teamet har vi hver vores ansvarsområder, men vi vægter samarbejde og sparring højt, og du får derfor rig mulighed for at løse mange forskellige opgaver. Dine ansvarsområder kommer bl.a. til at involvere følgende opgaver:
- HR-administration
- Vedligeholdelse af vores HR-system og stamdata, hjælp til ledelsen med referatskrivning, indhentelse af dokumentation og oplysninger, spørgsmål omkring uddannelse, søgning af uddannelser, aftaler omkring fleksjob/skånehensyn mv.
- HR Business Partner for en del af organisationen
- Rekruttering, ansættelser, advarsler, opsigelser, sygefraværssamtaler, udarbejdelse af kontrakter, tillæg til kontrakter, spørgsmål til overenskomster, lokalaftaler og ansættelsesret samt sparring med ledelsen
- Coaching og sparring af ledere – herunder også evt. uddannelse af disse
- Erfaring med lønprocesser og juridiske spørgsmål i relation hertil
- Vedligeholdelse af personalepolitikker og -håndbog
- Koordinere onboarding og offboarding med lederne
- Assistere og være sekretær for SU
- Deltagelse i TLC netværk i Group (hele verdenen/globalt team)
- Virksomhedskommunikation
- Diverse ad hoc-opgaver
En del af opgaverne vil ske i samarbejde med HR-Business Partneren.
Om dig
Om du er HR-Manager eller senior Business Partner er ikke afgørende. Men du forstår nødvendigheden af at coache, rådgive og hjælpe organisationen med spørgsmål og opgaver i relation til HR-arbejdet. Vores koncernsprog er engelsk, hvorfor det er vigtigt, at du behersker engelsk i både skrift og tale. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke så afgørende, men du skal have nogle års erhvervserfaring med hele paletten af opgaver indenfor HR.
Derudover ser vi gerne, at:
- Du har kendskab til de mange aspekter af HR fra rekruttering, til ansættelse og fratrædelse
- Du har et solidt kendskab til dansk ansættelsesret
- Du har et solidt kendskab til lønrelaterede spørgsmål
- Du har erfaring med at arbejde med og forhandle overenskomster og lokalaftaler
- Du har evnen til at yde en god service til kollegaer i organisationen
- Du brænder for dine opgaver og har en positiv tilgang til dit arbejde og dine kollegaer
- Du holder dig ikke tilbage med at komme med ideer
- Du har godt engagement og godt humør
- Du trives med forandringer
Samarbejde er nøglen til succes
I Teknos tror vi på, at samarbejde er vejen til at skabe de bedste resultater. Vi har skabt en virksomhedskultur, der bygger på sunde familieværdier, hvor alle høres og opfordres til at tage initiativ. Vi tror på, at jo mere vi inddrager vores medarbejdere og vores kunder, des bedre bliver vi til at udvikle løsninger, der sætter nye standarder. Du bliver ansat i en international virksomhed, hvor vi rækker ud til hinanden for at bruge hinandens erfaringer. Vi kan tilbyde gode personaleforhold og arbejdsvilkår og en løn, som modsvarer jobindholdet og dine kvalifikationer.
Tiltrædelse gerne så hurtigt som muligt, men vi venter gerne på den rette kandidat. Der er tale om en fast, fuldtidsstilling med base i Vamdrup. Nogen rejseaktivitet må påregnes.
Vi ser frem til at høre fra dig!
Upload din ansøgning og dit CV vedlagt relevante bilag snarest via knappen "Ansøg" her på siden. Yderligere information om stillingen kan fås ved henvendelse til interim HR Manager, Hanne Mygind på hanne.mygind@teknos.com .
Vi håber at høre fra dig senest d. 2. august 2025. Vi inviterer løbende relevante kandidater til samtale og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat.
Om Teknos:
Teknos er en global virksomhed inden for overfladebehandlingsprodukter med aktiviteter i mere end 20 lande i Europa og Asien og beskæftiger cirka 1.400 medarbejdere. Vi er en af de førende leverandører af industrielle overfladebehandlingsprodukter med en stærk position inden for arkitektoniske og overfladebehandlingsprodukter til detailhandlen. Virksomheden blev grundlagt i 1948 og er en af Finlands største familieejede virksomheder. Teknos ønsker at få verden til at holde længere ved at levere smarte, teknisk avancerede malings- og overfladebehandlingsløsninger, der beskytter og forlænger levetiden. Teknos arbejder altid tæt sammen med vores kunder og er overbevist om, at virksomhedens medarbejdere er afgørende for dens succes. Derfor har vi skabt en virksomhedskultur, der er afledt af familieværdier, hvor hver medarbejder bliver hørt og opfordret til at tage initiativ. Vores mål er at udnytte det store potentiale i vores fremragende medarbejdere for at skabe nye løsninger for vores kunder.
På det danske site i Vamdrup er vi omkring 190 ansatte. Vil du vide mere, kan du læse mere på teknos.com.
Jobbet søges via QuickApply på Jobindex.