Andel Holding A/S
Virum og mulighed for hjemmearbejde

Software Asset Manager

Vil du være med til at skabe transparens, styring og forretningsværdi i Andels software- og licenslandskab?

Er du motiveret for at sikre maksimal værdi af softwareaftaler og optimere processer med høj kvalitet? Trives du med at skabe overblik og sætte retning gennem datadrevet indsigt? Så er det måske dig, vi leder efter.

Vi står midt i en spændende vækstrejse, hvor du får en unik mulighed for at forme området og sætte retningen. Du arbejder tæt på både ledelsen og tværgående samarbejdspartnere – og dine idéer vil få reel betydning.

fortæller Julie Bang Jensen, afdelingsleder for IT-kontraktportefølje og licensstyring.

Velkommen til CTO-kontoret og teamet for IT-kontraktportefølje og licensstyring

Når du bliver en del af os – på kontoret i Virum, Svinninge eller Haslev – træder du ind i en progressiv IT-organisation, hvor samarbejde og engagement går hånd i hånd. Du bliver en del af CTO-kontoret, som leverer de tværgående funktioner, der får hele IT-organisationen til at fungere – herunder projektledelse, programledelse og IT-strategi.

Mere specifikt bliver du en del af afdelingen for IT-kontraktportefølje og licensstyring, hvor du, sammen med Julie, får ansvaret for at holde styr på licenser, softwarekontrakter og øge bevidstheden om området på tværs af Andel. Vi holder primært til i Virum.

Du skaber overblik og værdi i Andels softwareportefølje

Som Software Asset Manager får du en central rolle i at optimere og effektivisere Andels software- og kontraktportefølje. Du vil arbejde tæt sammen med både IT-organisationen og Koncernindkøb og blive en vigtig rådgiver, når nye behov og leverandøraftaler skal vurderes.

Dine primære opgaver bliver at:

  • Analysere forbrug og licensdata for at identificere risici, optimere anvendelsen og understøtte kontraktuelle beslutninger
  • Udvikle og vedligeholde rapportering på softwareporteføljen i Xupervisor (vores SAM-system)
  • Facilitere og bidrage til IT-budgetprocesser
  • Udvikle og implementere Software Asset Management-processer på tværs af organisationen
  • Være strategisk sparringspartner for IT og forretningen i relation til teknologivalg, licensanvendelse og porteføljestyring

Vi er åbne over for forskellige baggrunde, men vi forestiller os, at du:

  • Har god erfaring med Software Asset Management og licens-compliance, solid forståelse for IT-infrastruktur og licensmodeller, samt et kendskab til XenSam Xupervisor (vores SAM tool) og Microsoft-licensering
  • Er analytisk dygtig, kan identificere risici og muligheder i data, og formidler komplekse forhold klart og præcist
  • Er en relations skaber, der navigerer sikkert på tværs af fagområder og samarbejder effektivt med mange typer interessenter

Vi kombinerer formål, faglighed og fællesskab

Du bliver en del af en arbejdsplads, der arbejder midt i den grønne omstilling, hvor forandringer er en naturlig del af vores spændende fælles rejse og hverdag.

Vi tager os godt af vores kolleger og har fokus på din personlige og faglige udvikling. Du kommer til at deltage i fælles onboarding-dage, hvor du bl.a. hører om vores bæredygtighedsstrategi og møder andre nye kolleger fra hele koncernen. Hos os får du desuden fleksible arbejdstider, forsikringsordninger, adgang til motionsrum, betalt mobiltelefon og internetadgang samt mulighed for en APV-godkendt hjemmearbejdsplads. Løn gives efter kvalifikationer.

Et andelsselskab i bevægelse – vil du med på rejsen?

Lyder stillingen som noget for dig, så send din ansøgning og dit CV hurtigst muligt via annoncen her. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Julie Bang Jensen +45 3113 5026.

Ansøgningsfrist er den 6. juni 2025, dog afholdes samtalerne løbende, og vi ansætter, når vi har fundet den rette kandidat.

Vi ser frem til at høre fra dig!

For at sikre gældende GDPR-lovgivning modtager vi kun ansøgninger via jobannoncen.