Koncerncentre
Glostrup

Erfaren regnskabsmedarbejder eller Controller med analytiske kompetencer søges til Finansregistrering i Koncernregnskab i Region Hovedstaden

Center for Økonomi, Koncernregnskab i Region Hovedstaden søger en erfaren regnskabsmedarbejder eller controller med stærke analytiske kompetencer til sektionen Finansregistrering.

Hvem er vi

Finansregistrering er en del af Center for Økonomi, Koncernregnskab, som varetager regnskabs- og bogholderiopgaver for hele Region Hovedstaden.

Sektionen har ansvaret for mange af Region Hovedstadens finansopgaver, hvor vi løbende er i kontakt med vores samarbejdspartnere på hospitaler, virksomheder og koncerncentre.

Vi er en sektion på 23 engagerede medarbejdere som har stor fokus på at sikre driftsopgaverne løst i høj faglig kvalitet, kombineret med øje for optimering af relevante delprocesser.

Du bliver en del af en travl og dynamisk sektion i en stor og højt specialiseret organisation, hvor der er gode muligheder for at præge den daglige opgaveløsning. Vi er en arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsmiljø og balance mellem arbejde og fritid. Derudover er vi en værdibaseret organisation, hvor grundlaget er tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme.

Finansregistrering håndterer opgaver vedrørende ajourføring af anlægskartotek, tilstedeværelseskontrol af anlægsaktiver, daglig bogføring af omposteringer, udbetalinger, indbetalinger, kasserapporter, MasterCard afregninger, månedlig afstemning af ca. 800 balancekonti, afregning og indberetning af moms, lønsumsafgift, told, B-indkomst og E-kapital samt meget andet. Vi understøtter forretningen og medvirker til at sikre, at de interne arbejdsgange er effektive og de interne kontroller etableres og udføres hensigtsmæssigt.

Hvem er du

Du har stor erfaring med opgaver i relation til løbende ajourføring af anlægskartotek og gerne i SAP. Du kan din debet/kredit og er stærk i at foretage afstemning og sikre tilstrækkelig dokumentation af balancekonti.

Det er vigtigt, at du har en solid regnskabsmæssig baggrund, erfaring og forståelse med bogføring og dokumentation i det interne kontrolmiljø, samt evnen til at målrette din mundtlige og skriftlige kommunikation til både kollegaer og samarbejdspartnere – også om komplekse problemstillinger.

Du vil udover at være ansvarlig for ajourføring af anlægskartotek i SAP også indgå i løsningen af sektionens daglige driftsopgaver, som løses i et tæt samarbejde med dine kolleger i både sektionen og den øvrige del af Koncernregnskab. Vi er en del af en dynamisk arbejdsplads, hvor der sker mange forandringer og det er derfor vigtigt, at du trives i et miljø, hvor der løbende sker ændringer til arbejdsrutiner og det interne kontrolmiljø.

Derudover motiveres du af at bidrage til optimering og implementering af processer, interne arbejdsgange og kontroller.

Din rolle

Dine konkrete arbejdsopgaver vil blandt andet være:

  • Ansvarlig for ajourføring af anlægskartotek i SAP for hospitaler/virksomheder/koncerncentre (tilgang, afgang, tilstedeværelseskontrol m.m.)
  • Screening af driften med henblik på evt. aktivering i anlægskartotek
  • Opfølgning på anlæg under udførelse med henblik på aktivering i anlægskartotek
  • Aktivering af leaset udstyr i anlægskartotek
  • Afstemning og dokumentation af balancekonti
  • Indberetning og afstemning af B-indkomst, E-kapital, moms og lønsumsafgift
  • Deltage i og bidrage til løsningen af sektionens daglige driftsopgaver
  • Bidrage til løbende optimering af processer og arbejdsgange i sektionen, så høj faglig kvalitet og effektivitet fortsat sikres
  • Kontakt til samarbejdspartnere internt og eksternt

Dine faglige kompetencer

  • Relevant faglig og teoretisk uddannelse (HD-niveau) og regnskabserfaring
  • Solid erfaring med opgaver i anlægskartotek – gerne i SAP
  • Erfaring med afstemning og dokumentation af balancekonti
  • Erfaring med indberetning og afstemning af B-indkomst, E-kapital, moms og lønsumsafgift
  • Erfaring med bogføring og dokumentation
  • Erfaring med regnskabs- og økonomisystemer
  • Rutineret bruger af Excel

Som person er du fleksibel, struktureret og omstillingsparat og klar til at yde en ekstra indsats, når det er nødvendigt. Du udfører opgaven effektivt og til tiden, og går aldrig på kompromis med kvaliteten i din opgaveløsning. Du er god til at samarbejde og skabe varige relationer samtidig med at du er robust og formår at holde overblikket og være vedholdende.

Løn og ansættelsesvilkår

Center for Økonomi, Koncernregnskab har til huse på Rigshospitalet Glostrup, Valdemar Hansens Vej 2, 2600 Glostrup. Udover sektionen Finansregistrering består Koncernregnskab af yderligere 5 sektioner som er specialister inden for hver deres område af bogholderi og regnskabsopgaver. Koncernregnskab beskæftiger ca. 100 medarbejdere.

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse senest 1. august 2025. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Jacob Erbo Fjorder, tlf. 23 42 01 67.

Du søger jobbet ved at sende din ansøgning og dit CV snarest senest den 23. maj 2025.