Life Is On – når Jobindex tænder for kandidatstrømmen til Schneider Electric

Et globalt rekrutteringssystem kan slukke for strømmen af kandidater, når man som Schneider Electric Danmark gerne vil kommunikere grafisk. Med Jobindex kan det grafiske lade sig gøre, samtidig med at time to hire falder, og kandidatpipelinen stiger.

De 3 vigtigste fordele

Recruiter hos Schneider Electric Danmark, Christian Egeberg Rasmussen:

”Vi får langt flere relevante kandidater i spil end tidligere – Jobindex hjælper os med at bringe ’time to hire’ ned.”

”Vi får direkte ros fra kandidaterne for vores Reportage-annoncer, som Jobindex både skriver for os og layouter. Vores visuelle udtryk og branding i annoncerne er nu for alvor bragt i spil.

”Vi opbygger lettere vores talent-pipeline nu, hvor vi opnår langt større opmærksomhed, forståelse og motivation fra kandidaterne i markedet på grund af vores annoncering.”

Schneider Electric Danmark vil gerne, at kandidaten møder virksomhedens pay-off om, at Life Is On meget tidligt. Faktisk allerede i jobannoncen. Og så er det en udfordring med et globalt rekrutteringsystem, der er svært at tilpasse til lokale, danske ønsker. Med Jobindex fik Schneider Electric igen lys i øjnene.

For recruiter Christian Egeberg Rasmussen i Schneider Electric er Jobindex en indlysende del af deres markedsføringskampagne, når de har ledige job.

"Vi skal ud og markedsføre vores job og tage fat i kandidaterne – og på Jobindex giver vi et godt, visuelt indtryk af Schneider," siger Christian.

Og de grafiske muligheder er en af grundene til, at Schneider ser lyset i samarbejdet med Jobindex.

"Vi har et globalt rekrutteringssystem, der ikke er fleksibelt, og lay-outet er vigtigt for os. Det giver et billede af Schneider, og vi vil gerne, at kandidaterne møder vores værdier med det samme. Det kan ikke lade sig gøre med en kedelig jobbeskrivelse, som er en punktopstilling uden billeder eller videoer," siger Christian.

En stærk tekst

At jobannoncen består af en stærk, velformuleret og floskelfri tekst hjælper både kandidaterne, recruiteren og lederne. Christian oplever det også som en stor støtte for hele HR, at der er eksperter på at skrive jobannoncen. "Der er ikke nogen af os, der er tekstforfattere, så det er godt, at vi kan få peppet jobannoncerne op," siger han.

Især Reportageannoncer tænder lys i øjnene hos kandidaterne.

"Kandidaterne siger, at annoncerne skiller sig ud fra mængden. At det er en god repræsentation af jobbet og virksomheden. Jeg havde searchet en kandidat frem, som jeg sendte jobannoncen til. Hun svarede: 'Den er godt skrevet. Jeg behøver ikke at vurdere, om det er interessant at gå videre. Det er det.' Og det er jo en positiv oplevelse," siger Christian. Og han fortsætter:

"Det er det, jeg mener med, at jobannoncerne er en del af noget markedsføringsmateriale. Annoncerne må ikke se kedelige ud, for så mister vi kandidaterne."

Time to hire falder

Christian oplever, at time to hire er faldende. På nogle annoncer – især Reportageannoncer – formår Schneider Electric at tiltrække spændende specialistprofiler, ved at nogle kandidater selv søger, fordi de bliver imponerede over annoncen. Det hele hjælper til at opbygge Schneider Electrics kandidatpipeline.

"Jobindex er en del af en større indsats, hvor annoncerne skal understøtte vores eget arbejde," afslutter han.

Skal vi også hjælpe din virksomhed med at blive mere synlig og attraktiv overfor kandidaterne?

Så kontakt os på tlf. 38 32 33 55

Publiceret 2018-02-20