APCOA PARKING Danmark A/S

HVEM ER VI?

APCOA PARKING er et parkeringsselskab med mange års erfaring i at tilbyde de bedste og mest kundevenlige løsninger i parkeringsbranchen. Vi ser parkering som en service og derfor arbejder vi på at gøre parkering nemt, bekvemt, trygt og ikke mindst overskueligt til gavn for både billister og kunder.

APCOA PARKINGs mål er, at der altid er en ledig parkeringsplads, når der er behov for det - hvad enten du pendler, handler, driver forretning eller besøger en ven.

Vi servicerer flere end 1500 p-anlæg i Danmark og vi anvender de nyeste teknologier, så vi kan tilbyde en løsning til alle typer anlæg - fra store P-kældre og -huse til små områder med 4-5 P-pladser.

HISTORIE

APCOA PARKING i Danmark blev stiftet i 1995 under navn EuroPark. EuroParks første kunde var Billund Lufthavn og virksomheden administrerer fortsat parkeringsarealerne i Billund Lufthavn.

I år 2000 blev EuroPark i Danmark, Norge og Sverige solgt til tyske APCOA PARKING, der er Europas største parkeringsselskab. APCOA PARKING er repræsenteret i 13 lande i Europa og har eksisteret i mere end 50 år.

EuroPark

I 2013 skiftede EuroPark i Danmark navn til APCOA PARKING, hvilket betød en større integration med de øvrige lande i APCOA PARKING og samtidig en langt bedre udnyttelse af synergierne.

EuroPark-navnet er i dag en del af APCOA PARKINGs produktportefølje og navnet har gennem årtier været synonym med effektiv og professionel parkeringskontrol i Danmark.

I 2020 blev APCOA Urban Hubs lanceret med målet at lette logistikken i storbyerne ved at omdanne parkeringspladser til mobilitetshubs, så parkanter i forbindelse med deres parkering både kan lade elbilen, hente pakker og få repareret bilruden på én gang.

APCOA PARKING administrerer i Danmark 1.500 p-anlæg, blandt andet parkeringshuse og -kældre i Axel Towers og Carlsberg Byen i København, Odense P og Salling i Aalborg.

VISION & VÆRDI

APCOA PARKINGs vision er at være Danmarks foretrukne parkeringsselskab samt at være markedsledende inden for den service og de teknologiske løsninger branchen yder. Vi vil med andre ord være ”bedst i branchen”.

For at vi kan være de bedste i branchen og opfylde vores vision, arbejder samtlige medarbejdere hos APCOA PARKING ud fra det samme sæt værdier.

Værdier

Kundefokus:
APCOA PARKING fokuserer på at levere den bedste service til bilisterne og den mest professionelle parkeringsløsning til ejerne af parkeringsanlæg. Parkering skal være så let som muligt for bilisterne og kunderne.

Troværdighed:
For at drive en seriøs parkeringsvirksomhed er det vigtigt, at APCOA PARKING og vore medarbejdere er troværdige overfor vore kunder, bilisterne og omgivelserne i øvrigt.

Team-orienteret:
I APCOA PARKING arbejder vi ud fra tesen om, at når vi arbejder sammen som et team står vi langt stærkere, end hvis vi arbejder hver for sig.

Professionalisme:
APCOA PARKING fremstår som en professionel virksomhed, hvis vi tilbyder en god service og har gode indarbejdede værdier, rutiner og kompetencer.

Innovation:
APCOA PARKING har konstant fokus på at forbedre mulighederne og servicen i forbindelse med parkering. Vi fokuserer løbende på at forbedre vores service og processer og i den forbindelse forsøger vi altid at udnytte de nyeste IT-teknologier indenfor parkeringsudstyr til gavn for både kunderne og bilisterne.

Respekt:
APCOA PARKING arbejder i en branche, hvor vi administrer parkeringsanlæg for andre og det kræver, at vi først og fremmest har respekt for hinanden men også har en respekt for kundens ejendom og for de mennesker der færdes på parkeringsanlæggene og parkerer deres biler.

Leveregler
I APCOA PARKING er vores værdier vigtige for os, og det er nogle, alle medarbejdere har med sig i deres arbejde hver dag. For at gøre værdierne mere håndterbare og nemmere at inkorporere i det daglige arbejde, har medarbejderne i fællesskab omdannet værdierne til ”leveregler”.

Til hver værdi, tilhører to specifikke ”leveregler”, der skal hjælpe APCOA PARKINGs medarbejdere med at efterleve værdierne og dermed nå i mål med visionen.

De 12 leveregler:

  • Vis respekt og vind respekt
  • Gør forskellighed til en styrke
  • Vær nysgerrig og flyt grænser
  • Skab relevant udvikling
  • Lav ikke samme fejl to gange
  • Vær bedre end i går
  • Kend dine kunder
  • Tag ansvar for kunden
  • Hold hvad du lover
  • Sørg for ordentlighed og grundighed hver gang
  • Kend dit og vores mål
  • Spil dine kolleger gode
Værdier APCOA APCOA