GML-HR A/S Virksomhedsprofil

51 følgere

Konsulentfirma med branchefokus

GML-HR er en ambitiøs og veletableret konsulentvirksomhed med erfarne konsulenter inden for Search & Selection, ledertræning og organisationsudvikling.

Vi har valgt at fokusere på brancher, vi kender i dybden, da vi tror på, at indgående branchekendskab er med til at kvalificere vores ydelser og rådgivning. I dag arbejder GML-HR med en række af landets førende virksomheder inden for energi, industri, FMCG og retail.

”Vi har en fast forankret tro på, at et konsulentfirma baseret på ordentlighed, integritet, høj faglighed samt innovation og nysgerrighed har en berettigelse.”

 

HR skal give forretningsfordele

GML-HR leverer professionelle HR-ydelser, som bidrager til at styrke vores kunders forretning. Vores konsulenter er først og fremmest drevet af at arbejde med HR – at finde de rette kandidater og udvikle ledere og organisationer.

Vi har ikke revolutioneret processerne og ej heller opfundet et vidundermiddel, som sikrer en nem genvej til resultater og succes – hverken i forbindelse med rekruttering eller organisationsudvikling. Men vi har opbygget en organisation bestående af kompetente konsulenter med særligt kendskab til- og erfaring med de brancher, de hver især arbejder med. Det sikrer den bedste rådgivning til vores kunder.

Vores konsulenter får løbende opdateret deres viden og kompetencer qua uddannelse og har de bedste redskaber til rådighed. Vi laver fleksible løsninger tilpasset kundens behov, ligesom vi arbejder innovativt og er konstant i bevægelse. Derudover har vi en holdning til vores arbejde, er tro mod vores værdier og har modet til at udfordre vores kunder.

Uanset om vi arbejder med rekruttering, organisationsudvikling eller ledertræning, så lykkedes vi, når vi har bidraget til at udvikle kundens forretning. Vi finder de bedst egnede kandidater og udvikler organisationer, ligesom vi træner ledere til at blive endnu dygtigere til at varetage deres ansvarsområde.

”Vi vil være kendt for at levere rådgivning med en høj grad af kvalitet og professionalisme. Målet er at blive den foretrukne samarbejdspartner for kunder og kandidater.”

 

Historie

GML-HR blev etableret i år 2010 af erfarne konsulenter. Målet var at opbygge et konsulentfirma bestående af dedikerede konsulenter med en god forretningsforståelse, stærke HR-kompetencer og viljen til at gå en ekstra mil for at bidrage til kundernes udvikling.

GML-HR har haft en positiv udvikling gennem årene, hvor organisationen er vokset i takt med stigende aktivitetsniveau. Vi er begunstigede af at arbejde med nogle af de førende virksomheder inden for de respektive brancher. Det er en god blanding af store veletablerede virksomheder og mindre opstarts- og vækstvirksomheder.

Vi arbejder også internationalt, selvom vi er forankret i Danmark.

GML-HR ejes i dag af fem partnere, som alle er aktive i den daglige drift. Virksomheden har siden etableringen haft eksterne rådgivere tilknyttet – i de første år et advisory board med erfarne erhvervsfolk, som bistod med vejledning og erfaring. Senere er bestyrelsen suppleret med eksterne medlemmer, som kommer med erfaring og opdateret viden om de brancher, vi fokuserer på, hvilket alt sammen giver god sparring til den løbende udvikling af GML-HR.

I år 2012 etablerede vi et subbrand, GML-HR Retail. I dette regi arbejder vi med rekruttering og træning specielt rettet mod større retailkæder på butiksniveau.

Hovedkontoret i Kolding er blevet suppleret med et kontor i København.

 

Værdier

I GML-HR efterlever vi tre grundlæggende værdier:

  • Professionalisme
  • Hjælpsomhed
  • Ansvarsbevidsthed

Det gælder internt i forhold til kollegaer og eksternt i forhold til kunder, kandidater og andre samarbejdspartnere.

 

Internationalt mindset

Selvom vi har base i Danmark, betragter vi os som et konsulentfirma med internationalt udsyn. 

Megen inspiration og nytænkning med relevans for vores egen og vores kunders forretning kommer fra udlandet, og derfor har vi lige fra starten haft en international tilgang til vores arbejde. Det er naturligt for os at have internationalt fokus i forhold til at finde de bedste kandidater. Ofte kommer flere af de kandidater, vi præsenterer for vores kunder, fra udlandet. 

Vi løser internationale opgaver, hvor vi rekrutterer udenlandske kandidater til danske virksomheder, ligesom vi bistår udenlandske virksomheder i rekrutteringsopgaver i Danmark. Vores researchteam benytter de bedst tænkelige værktøjer til at håndtere international rekruttering, bl.a. et vidt forgrenet netværk og forskellige IT-redskaber. Vi deltager i veletablerede branchenetværk, arrangementer og har etableret netværksrelationer med ledende, tekniske universiteter og business schools i Europa – hvorigennem vi har adgang til de bedste internationale kandidater.

 

Etik

Etik er at gøre det rigtige, også når der ikke er nogen, der ser det! Etik og tillid er et grundfundament i vores virksomhed. Vi yder kontinuerligt en indsats for at opretholde høje etiske standarder i forhold til vores kunder, kandidater og andre interessenter. Det er ikke blot et løfte, men en kerneværdi i vores virksomhed - hvilket bl.a. afspejles i følgende:

  • Fast pris – vi har fuld gennemskuelighed omkring honoraret på vores opgaver. Der aftales altid en fast pris på opgaverne for at undgå interessekonflikter i processen.
  • Off-limits – vi forpligter os til ikke at kontakte kandidater, der er ansat i en virksomhed, som er kunde hos os.
  • Diversitet – vi støtter ligestilling, hvilket betyder at vi ikke favoriserer kandidater på grund af køn, race, seksuel orientering samt af politiske og religiøse grunde.
  • Fortrolighed – vi respekterer fortrolige oplysninger og videregiver ingen oplysninger om en kandidat uden tilladelse, ligesom vi heller ikke videregiver fortrolige oplysninger om vores kunder uden at have særlig tilladelse. Vi følger lovgivningen i EU’s Persondataforordning.
  • Vi følger altid de høje professionelle standarder skitseret af AESC. Læs mere om AESC på www.aesc.org 

Når medarbejdere evaluerer nuværende eller tidligere arbejdspladser tildeles stjerner inden for en række kategorier. Men hvad der lægges i ordenes betydning er forskelligt, og derfor har vi nedfældet en sætning om hver kategori, som kort forklarer den tiltænkte mening med dem:

  • Ledelse er din vurdering af øverste og nærmeste ledelse samt ledelsens troværdighed.
  • Kultur og mening er din vurdering af kultur og værdier, samt om du oplever mening i dit arbejde.
  • Karrieremuligheder er din vurdering af mulighederne for at avancere og dygtiggøre dig i din karriere.
  • Belønning er din vurdering af, om du bliver belønnet og anerkendt for dit arbejde.
  • Arbejdsmiljø og balance er din vurdering af arbejdsmiljøet samt oplevet work-life balance.
  • Samarbejde og relationer er din vurdering af samarbejdet med kolleger samt fællesskabsfølelsen.

GML-HR A/S som arbejdsplads




Kategorier

Her kan du se yderligere evalueringer af forhold på arbejdspladsen. Bemærk, at evalueringerne i kategorierne optræder separat fra den overordnede score, der skal ses som en særskilt kategori.

Ledelse
Kultur og mening
Karrieremuligheder
Belønning
Arbejdsmiljø og balance
Samarbejde og relationer

Er du eller har du været ansat hos GML-HR A/S?

Som nuværende eller tidligere ansat kan du også fortælle, hvad du synes om at arbejde hos GML-HR A/S.

Husk, at selvom du er logget ind, er din evaluering 100% anonym over for arbejdsgiver.

Regnskab for GML-HR A/S

Regnskab for GML-HR A/S

Registreret navn

GML-HR A/S

Momsnummer

DK33076649

Selskabsform

Aktieselskab

Etableret

2010

Antal ansatte

10 - 19

Regnskab 2013 2014 2015 2016 2017
Valuta DKK DKK DKK DKK DKK
Omsætning
Bruttofortjeneste 4.013.000 7.317.000 14.763.000 14.824.000 12.671.000
Årets resultat 1.088.000 1.764.000 4.976.000 4.773.000 3.466.000
Egenkapital 1.592.000 2.605.000 4.477.000 2.380.000 2.977.000
Balance 2.761.000 3.880.000 8.955.000 4.048.000 4.960.000

Kilde til ovenstående informationer

Annoncestatistik for GML-HR A/S

Her kan du danne dig et overblik over jobannoncer fra GML-HR A/S. Du kan se hvilke kanaler og regioner annoncerne var placeret i og hvordan antallet af indrykkede jobannoncer har ændret sig fra kvartal til kvartal.


Adresse

GML-HR A/S
Fredericiagade 17
6000 Kolding
Tlf.: 7552 8800
http://www.gml-hr.dk/

Karrieresite

http://www.gml-hr.dk/

Kort


Opret virksomhedsprofil

Er du fra GML-HR A/S? Så kan du rette profilen der beskriver virksomheden for de jobsøgende.

Cookies på Jobindex

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.