Ressourceplanlægger/SSA søges til Sygehjemmeplejen Hjørring Syd
Da vores nuværende ressourceplanlægger har fået nyt arbejde tættere på sit hjem er denne spændende stilling ledig.
Der er tale om en fast stilling på 32-34 timer ugtl. uden weekend-/helligdagsvagter. Mødetidsrummet kan planlægges fra kl. 6.30 og indtil kl. 15.30.
Stillingen er til besættelse pr. 1 januar 2026 eller efter aftale.
Du vil indgå i et administrativt teamsamarbejde med afdelingsleder, assisterende afdelingsleder, 2 andre ressourceplanlæggere, en sygeplejeplanlægger samt en administrativ medarbejder omkring planlægningen af ruter og til dels vagtplanlægning.
Aktuelt står vi overfor en stor og spændende opgave med implementering af den nye ældrelov og særligt dannelsen af faste teams i afdelingen.
Om os
Du får en fantastisk arbejdsplads, hvor du bliver en del af et team, med et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor vi løser dagens opgaver i fællesskab, både for Sygeplejen og Hjemmeplejen. Vi arbejder sammen om at sikre de fremadrettede arbejdsopgaver ud fra vores koncept om Fremtidens hjemmehjælp og den nye ældrelov, så trivsel og kontinuet opleves for kollegaerne og borgerne.
Ledelsesmæssigt er vi i hovedtræk organiseret med en afdelingsleder til personaleledelse og en assisterende leder til faglig ledelse, hvilket giver os en unik mulighed for at understøtte både dig og dine kolleger på bedste vis.
Vores kerneopgave formulerer vi sådan her:
’Fremtidens hjemmehjælp handler om at støtte borgerne i at blive eller forblive mest muligt selvhjulpne, samtidig med at de svageste borgere sikres den nødvendige hjælp’
Vores mindre faste teams arbejder i hvert sit geografiske område og i hvert team er der flere forskellige fagligheder repræsenteret, hvilket sikrer et godt tværfagligt samarbejde og kompetenceudvikling.
Vi lægger stor vægt på at yde en god kvalitet og service i tæt samarbejde med borgerne og de pårørende. Vi tager udgangspunkt i den enkelte borgers ressourcer og ønsker ud fra de visiterede ydelser.
Vi er en spændende arbejdsplads med dygtige og engagerede medarbejdere, hvor de overordnede værdier tillid, dialog og arbejdsglæde ikke blot er værdibegreber, men emner vi har fokus på hver eneste dag. Ingen opgave er for stor eller for lille at hjælpe hinanden med. I Hjørring Kommune er der 6 distrikter hvor Syd repræsenterer den sydlige ende af Hjørring by, Sæsing, Lørslev, Tårs, Poulstrup og Harken
Om stillingen
I funktionen som Ressourceplanlægger, skal du varetage planlægningen af både hjemmeplejens aftenruter og understøtte Sygeplejen i deres planlægning af sygeplejeruter og ydelser i både dag- og aftenvagt, alt efter hvad der aktuelt er brug for.
Det er derfor en fordel hvis du har kendskab Servicelovsydelser (SEL) og Sundhedslovsydelser (SUL), og ydermere til omsorgssystemet Cura.
Med funktionen som ressourceplanlægger, skal du kunne:
- Planlægge og koordinere medarbejdernes ruter og opgaver.
- Tilpasse planerne ved sygdom, fravær eller ændringer i borgernes behov.
- Sikre at plejepersonalets kompetencer anvendes bedst muligt.
- Sikre kontinuitet i borgerbesøgene.
- Sikre kvalitet i opgaveløsningen hos borger.
- Have en særlig evne til at ville planlægge ud fra både borgers og medarbejders ønske, men også kunne stå fast på beslutninger ud fra organisationens politik, og tåle at ikke alle er enige i beslutningen.
- Medvirke til at afdelingens økonomiske ressourcer anvendes bedst muligt.
- Bidrage til en kvalificeret dokumentation, heraf sikre opfølgning og dokumentation i planlægningssystemerne.
- Sikre samarbejdet med borger, pårørende og eksterne tværfaglige samarbejdspartnere.
- Have tæt samarbejde med medarbejdere og andre planlæggere samt ledelsen.
I tilknytning til stillingen som ressourceplanlægger tilbyder vi:
- Gode kolleger.
- Tværfagligt samarbejde.
- Udfordringer i hverdagen.
- En fleksibel arbejdsplads med plads til forskellighed.
- En arbejdsplads med fokus på udvikling af ældreområdet.
Vi lægger vægt på, at du:
- Har erfaring med planlægningsopgaver, gerne fra hjemmeplejen.
- Har kendskab til Cura Plan og Cura Produktion – eller er hurtig og nysgerrig på at sætte dig ind i nye IT-systemer.
- Har et godt overblik, kan træffe beslutninger og bevare roen i en travl hverdag.
- Er serviceminded, samarbejdsorienteret og har sans for detaljen.
- Kommunikerer klart og venligt, både mundtligt og skriftligt.
- Er rollemodel for det gode samarbejde.
- Formår at have og skabe et overblik samt prioritere opgaverne.
- Er teamplayer, der formår at arbejde selvstændigt.
- Er kreativ og omstillingsparat.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, er du velkommen til at
kontakte Afdelingsleder Maria Sandager Toft på tlf.: 51282037 eller Assisterende Leder Line Lauritsen på tlf.: 20348379.
Vi giver også gerne en kop kaffe hvis du har lyst til at komme ud og besøge os.
Ansøgningsfrist den 23. november 2025.
Ansættelsessamtaler afholdes 27. november 2025.
Send ansøgning online
Du sender din ansøgning, CV og relevante bilag via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen ved at trykke på knappen "Send ansøgning".
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex