Vil du være med til at skabe de bedste vilkår for kirkelivet i Frederiksværk Provsti?
Vi søger en engageret og fagligt stærk personalekonsulent til en central rolle, hvor du understøtter menighedsrådene i deres arbejde som gode og ansvarlige arbejdsgivere.

Om Frederiksværk Provsti

Frederiksværk Provsti arbejder for at skabe de bedste rammer for kirkelivet i sognene. Vi har fokus på:

  • En stærk økonomisk ramme – nu og i fremtiden

  • Balancen mellem det lokale og det strategiske

  • Et sundt og trygt arbejdsmiljø i folkekirken, understøttet af tydelig og god ledelse

Provstiet omfatter 18 sogne med 16 menighedsråd i Gribskov og Halsnæs kommuner. Provstikontoret ligger centralt i Helsinge og består af et lille, dedikeret team: provst, to provstisekretærer, en bygningsrådgiver (ansat i 2025) og personalekonsulenten.

Om stillingen

Som personalekonsulent får du en nøglerolle i at optimere og kvalitetssikre personaleadministrationen på tværs af provstiets menighedsråd. Du bliver en vigtig sparringspartner og rådgiver for menighedsråd, kontaktpersoner og provsti, og du skal kunne arbejde selvstændigt og professionelt med komplekse personalesager, hvor både jura og relationer spiller ind.

Du skal:

  • Tage initiativ og opsøge menighedsrådene aktivt

  • Planlægge og gennemføre besøg, hvor behovene opstår

  • Bygge og vedligeholde relationer til de mange aktører i og omkring provstiet

Du vil være selvkørende, men samtidig en del af et tæt og uformelt arbejdsfællesskab på provstikontoret, hvor vi hjælper hinanden og har et solidt samarbejde.

Dine hovedopgaver

  • Rådgive menighedsråd og samarbejdsudvalg i personalejuridiske spørgsmål (ansættelser, løn, orlov, sygdom, barsel, ferie m.v.)

  • Bistå ved afskedigelser, ændringer i ansættelsesforhold og konfliktsituationer

  • Rådgive om arbejdsmiljø, APV og MUS samt sager med Arbejdstilsynet og andre myndigheder

  • Udvikle og formidle værktøjer og vejledninger, fx introduktion til nye ansatte

  • Etablere og facilitere erfagrupper for kontaktpersoner, menighedsrådsformænd m.fl.

  • Afsøge muligheder for koordinering på tværs af sogne (fx fælles stillinger, vikardækning mv.)

  • Deltage i relevante netværk og temamøder på provsti-, stifts- og landsplan

Om dig

Vi søger en person, der trives i spændingsfeltet mellem mennesker, jura og organisation – og som kan balancere det lyttende og det tydelige.

Du er:

  • Rummelig, lyttende og åben, men også klar og tillidsskabende i din kommunikation

  • I stand til at skabe ro og retning, også når interessenterne er mange og synspunkterne forskellige

  • Humoristisk og har overskud, og kan både stå fast og bøje af, når det tjener processen

  • Selvstændig og kan prioritere dine opgaver, men ved også hvornår du skal søge sparring

  • En naturlig netværksskaber, der deler viden og bygger relationer på tværs af sogne, faggrupper og organisationer

Faglige kompetencer

  • Solid erfaring med HR og personaleadministration

  • Dokumenteret erfaring med forskellige overenskomster og faggrupper

  • Godt kendskab til personalejura, forhandling og rådgivning

  • Erfaring fra det offentlige overenskomstområde, kirkelige organisationer eller lignende

  • Evne til at samarbejde med mange interessenter (menighedsråd, præster, stift m.fl.)

  • Du skal ikke vide alt – men du skal vide, hvor du finder viden og rådgivning hurtigt og sikkert

Vi tilbyder

  • Et meningsfuldt job i hjertet af folkekirkens lokale arbejde

  • Et lille, engageret og tillidsfuldt arbejdsmiljø med høj grad af selvstændighed – og nogen at sparre med

  • Uformel tone, tæt samarbejde og humor i hverdagen

  • Mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale og fleksibel arbejdstilrettelæggelse

  • Eget kontor på provstikontoret i Helsinge og mulighed for at planlægge og køre ud til møder i provstiet

  • Deltagelse i ERFA-netværk for personalekonsulenter i Helsingør Stift

Ansættelsesvilkår

  • 37 timer pr. uge

  • Omfattet af funktionærloven og ansættes efter OAO-fællesoverenskomsten samt organisationsaftalen for kontorfunktionærer (HK/STAT)

  • Lønindplacering i løngruppe 3, sats 4, med mulighed for tillæg efter kvalifikationer

  • 3 måneders prøvetid

  • Egen bil skal anvendes til eksterne møder (kørselsgodtgørelse efter statens takster)

  • Der forventes enkelte møder uden for normal arbejdstid

Ansøgning

Send din ansøgning med CV og relevante bilag til: Frederiksvaerk.provsti@km.dk
Ansøgningsfrist: 27. november 2025, kl. 12.00

Samtaler forventes afholdt:

  • 1. runde: 2. december kl. 16-20

  • 2. runde: 10. december kl. 16-20

Tiltrædelse: Snarest muligt/efter aftale.

Yderligere oplysninger:
Kontakt provst Sophie Juel, tlf. 23371599 eller provstisekretær Susanna Van Overeem, tlf. 48391599 (tast 1).

Kørekort:
B Almindelig bil

Egen bil:
Du skal være villig til at benytte egen bil i jobbet

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex