Om jobbet:

Uddannet social-og sundhedshjælper søges til primært dagvagt Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27
Som uddannet social-og sundhedshjælper på Plejehjemmet Ankersgade, vil du blive en del af et tværfagligt fællesskab, bestående af social- og sundhedsassistenter, sygeplejersker og terapeuter hvilket giver dig gode mulighed for faglig sparring i hverdagen.
Vores fornemste arbejde i hverdagen er at give vores beboer en indholdsrig daglig dag med plads til skønne hyggestunder, hvilket sker i et tæt tværfagligt samarbejde mellem vores sundhedsfaglige personale og vores aktivitetsmedarbejder.

Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27 er beliggende på Frederiksbjerg tæt ved Ringgaden og Harald Jensens Plads, lige optil Frederiksbjerg Bypark. Vi har i alt 46 lejligheder, hvoraf enkelte er beboet af ægtepar.
Da Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27 er en del af Aarhus Kommunes Frisættelse tanker, betyder det at du som Social og sundhedshjælper har mulighed for at få medindflydelse på, hvilke weekender du skal arbejde, du skal dog i løbet af året præsterer det antal weekender, der svarer til weekendarbejde til hver 3 weekend.

Stillingen ligger inden for det døgndækkede område og det forventes at arbejdstiden primært vil ligge i dagstiden.


Din profil:

  • Du kan lide ældre mennesker. Du har fokus på og arbejder altid målrettet med borgeren i centrum og er uddannet social-og sundhedshjælper.
  • Du arbejder derfor med udgangspunkt i borgernes mål og ressourcer og med rehabilitering for øje.
  • Du er spontan og kreativ i dit arbejde med mennesker og har hjertet på rette sted.
  • Du er engageret og brænder for at gøre en forskel i gamle menneskers hverdag og liv.
  • Du udforsker muligheder og ser ikke begrænsninger i den travl hverdag.
  • Du har et godt overblik også i de situationer, hvor der er ”flere bolde i luften”- og kan lide at tage ansvar.
  • At arbejde tværfagligt, er for dig en helt naturlig del af dit arbejde.
  • Du kan lide at blive fagligt udfordret i dit arbejde, men er samtidig bevidst om egne kompetencer.
  • Du har et anerkendende menneskesyn, og i dit arbejde er du altid den bedste udgave af dig og din faglighed.
  • Det der fylder mest hos dig, er glæde og tilfredshed.
  • Du er fleksibel og langtidsfrisk.
  • Du er vant til at dokumentere i og anvende CURA, som du ser som et vigtigt arbejdsredskab.

Derfor skal du vælge os:

Du skal vælge at arbejde på Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27 fordi:

  • Fordi vi er et plejehjem, hvor vi kan lide vores beboere, vi kan lide hinanden og vi står sammen om de spændende udfordringer, der er på vores plejehjem.
  • Vi ved det er vigtigt, at du kommer godt fra start. Derfor får du et introprogram, så både du, beboerne og dine kollegaer være sikrer på, at du er blevet godt oplært.
  • Vi vægter medarbejdertrivsel højt, det betyder at vi dyrker det gode samarbejde og tør også at snakke om det der er svært.
  • Vi arbejder hele tiden på at udvikle vores faglige kvalitet f.eks. gennem borger sikker sygepleje registrering af UTH og forbedringsteams.

Om afdelingen:

Vores vision er at beboere, pårørende og medarbejder oplever Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27, som det bedste sted at være.
Ud fra vores tre værdier; respekt, ambitioner og kærlighed, skabes der stjernestunder og livskvalitet gennem gode oplevelser, fællesskab, tryghed og faglig kvalitet.
Hos os bidrager vi alle til det gode arbejdsmiljø, der er med til af give glæde i arbejdet. Vi vil de gode relationer med hinanden, både kollegaer imellem, til vores beboere og til ledelsen. Vi passer på hinanden i hverdagen, griner sammen men er også alvorlige når det kræves og tør snakke om det der er svært.


Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen ønskes tiltrådt den 1. januar 2026 eller efter aftale.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.

Ugentligt timetal: 37 timer


Hvis du vil vide mere:

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til forstander Karin Fenger Ellekrog på tlf.: 23 20 63 14 eller viceforstander Charlotte Jobe på tlf.: 29 20 79 36.


Ansøgning

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfristen er den 13. november 2025.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 17. november 2025 mellem kl. 08 - 11.

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med rekrutteringsprocessen vil blive foretaget opslag i vores referenceregister. Referenceregisteret omfatter tidligere medarbejdere i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, der er blevet bortvist grundet væsentlig misligholdelse af ansættelsesforholdet.


Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune:

Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.


Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus til en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex