Ønsker du en spændende og ansvarsfuld stilling med ledelsesansvar, så er det måske dig, vi leder efter Grønlands Landsret, der er en mindre arbejdsplads med samlet 10 medarbejdere, søger en afdelingsleder, som kan stå for rettens sekretariat og bistå den administrerende landsdommer med administrative opgaver, der er knyttet til den daglige drift af landsretten. Stillingen bliver ledig fra 1. januar 2026, hvor vores nuværende afdelingsleder flytter til Danmark.

Vi forventer, at du har en kontoruddannelse og gerne erfaring med ledelse. Derudover lægger vi vægt på, at du kan bidrage med engagement og personligt overskud til en mindre arbejdsplads med en flad struktur. Vi arbejder for ret og retfærdighed for den grønlandske befolkning, og hvis du har lyst til at bidrage til løsningen af denne værdifulde opgave, så er stillingen måske noget for dig.

Landsretten har kontor i Nuuk og vores arbejdssprog er grønlandsk og dansk. Du skal derfor beherske begge sprog. Vi er landsret for hele Grønland og vi behandler også sager uden for Nuuk. Du må derfor være indstillet på at deltage i mindst to tjenesterejser om året.

Praktiske oplysninger

Ansættelsen sker i henhold til fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisation samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og SIK, hvor du vil blive indplaceret som afdelingsleder i løngruppe 2, trin 2, hvor basislønnen for tiden udgør 37.481 kr. om måneden. Hertil kommer, pension på 11,66% svarende til en samlet basisløn inkl. pension på 41.828 kr. om måneden. Der kan herudover aftales tillæg afhængig af erfaring og kompetencer.

Vi betaler tiltrædelsesrejse og bohaveflytning i henhold til overenskomstens bestemmelser, og der kan anvises bolig, for hvilken du skal betale husleje m.v. efter gældende regler.

Vil du vide mere?

Du kan få udleveret en funktionsbeskrivelse for stillingen ved henvendelse til afdelingsleder Kristine Alaufesen på telefon (299) 36 39 00, der også kan besvare eventuelle spørgsmål, du måtte have til stillingen.

Ansøgningen

Du skal indsende din ansøgning online via vores rekrutteringssystem på www.domstol.dk eller under punktet ”Job i retten”. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer samt eventuelle udtalelser.

Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 12. november 2025 inden midnat.

Samtaler forventes afholdt i uge 47/2025.

Der indhentes en udskrift fra kriminalregistret i forbindelse med ansættelsesprocessen.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex