Vi mangler dig, der kan forene dit udprægede servicegen med din forståelse for sagsbehandling og kommunikative evne til at begå dig på mange niveauer.

En hverdag hos os er dynamisk og veksler mellem den direkte borgerkontakt i vores frontbetjening og dybdegående sagsbehandling i baglandet.

Stillingen er delt mellem vores folkeregister og Herning kommunes hovedomstilling.

I folkeregistret sørger man for at vedligeholde cpr-registret for hvad angår Herning kommunes borgere. Herfra udspringer en række forskellige sagsbehandlingsopgaver, som fx flytning, ind- og udrejser og opgaver i forbindelse med valg. Folkeregistret er i år blevet udvidet så det også dækker sagsbehandling på sygesikringsområdet, samt vielser. Du vil derfor komme til at betjene borgere på telefonen hen over alle områder.

I Herning kommunes hovedomstilling besvares de opkald der kommer ind fra byens borgere og virksomheder. I 2024 var der lige knapt 60.000 indgående opkald og du skal derfor trives med at tale med mange mennesker hver dag. Vi har hen over det seneste år haft fire spændende projekter i gang omkring telefoni, hvor vi bl.a. har arbejdet på, i højere grad at straksafklare henvendelser i stedet for at stille opkald videre. Det arbejder vi fortsat med. Helt generelt er det vigtigt for os at yde en god service og hjælpe alle bedst muligt videre.

For stillingen gælder desuden, at du sammen med dine kollegaer, dagligt har vagter i frontbetjeningen, hvor du skal lave pas- og kørekortudstedelser, folkeregistrering, udstedelse af MitID, fritagelse fra digital post og hjælp til selvbetjening, m.fl.

Du kan forvente at komme til at arbejde bredt på mange forskellige opgaver, idet de ovenfor nævnte, kun er en del af de arbejdsområder, som Borgerservice betjener borgerne med.

Et centralt fokus for alle i Borgerservice lige nu, er arbejdet med digital inklusion og myndiggørelse. Vi skal hjælpe borgerne når de møder digitale udfordringer i deres hverdag og understøtte dem i, at kunne betjene sig selv digitalt, så de ikke bliver ekskluderet af det digitale samfund, som mange oplever i dag.

I afdelingen går vi op i, at alle bidrager ind i vores gode fællesskab og i udviklingen af fremtidens borgerservice og vi forventer derfor at du, med godt humør og gå-på-mod, deltager i relevante projekter, kurser, konferencer og lignende

Din profil
  • Du har en offentlig kontorassistentuddannelse eller en administrationsbachelor og erfaring med offentlig administration og sagsbehandling
  • Empati og rummelighed er nøgleord for dig og du motiveres af at hjælpe borgerne videre, uanset om det er personligt, digitalt eller over telefonen
  • Du har en god IT-forståelse og lyst til at arbejde med digitale løsninger og desuden bidrage til, at borgere der har udfordringer digitalt, hjælpes til at navigere i en digital verden
  • Du er en holdspiller, god at samarbejde med og du syntes det er sjovt at netværke og få nye input
  • Du har forståelse for lovgivning, kommunikerer godt, mundtligt og skriftligt, og kan begå dig på engelsk
  • Med en konstruktiv tilgang til udfordringer, bidrager du med at finde de bedste løsninger

Vi tilbyder
  • Et afvekslende job, hvor du både arbejder i teams og har selvstændige opgaver
  • Et rummeligt arbejdsmiljø, hvor der altid er mulighed for hjælp og sparring fra både ledelse og kollegaer
  • Fokus på udvikling af dine kompetencer så de matcher opgaverne
  • Dygtige og engagerede kolleger, som har en uformel omgangstone og kan lide at være sammen

Din arbejdstid vil foreløbigt være
Mandag 08.00-16.00,
Tirsdag og onsdag, 08.00-15.00
Torsdag, 08.00-17.00
Fredag 7.00-13.00

Du skal være forberedt på, at arbejdstiden kan ændre sig i takt med udviklingen af service på tværs af rådhuset.

Stillingen er på 37 timer.

Opstart 2. januar 2026.

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og principperne i ny løn.

Du kan få mere at vide
om stillingen og organisationen hos Leder af Borgerservice Janni Grønbæk Hansen på telefon 93 59 47 00.

Ansøgningsfrist
Torsdag den 13. november kl. 12.00
Udvalgte kandidater kontaktes mandag den 17. november om invitation til samtale.
Der afholdes samtaler fredag den 21. november kl. 8.00-13.00

Kun ansøgere, som har søgt online via linket 'Søg stillingen' (ansøgningsskema) vil komme i betragtning.

Bilag


Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex