Vi søger en erfaren og fagligt stærk pædagogisk assistent til et barselsvikariat på 29 timer i vores vuggestue, med tiltrædelse 1. november 2025. Ansættelsen følger barselsfraværet.

Vi forventer, at du:

  • arbejder positivt, anerkendende og ressource orienteret.
  • er nærværende og kan bevare roen og overblikket
  • er åben, nysgerrig og villig til at lære nyt af dine kolleger
  • er mødestabil og fleksibel
  • baserer dine pædagogiske handlinger på faglige overvejelser
  • er villig til at udfordre din egen praksis
  • har gode samarbejdsevner ifht. børn, kollegaer og forældre
  • brænder for det gode børneliv og arbejdsfællesskabet
  • har lyst til at udvikle din faglighed gennem Marte Meo
  • påtager dig alt til jobbet hørende skriftligt arbejde
  • er villig til at påtage dig opgaver på alle vores stuer når det er nødvendigt

Præsentation af Spiloppen:
Børnehuset Spiloppen er en integreret daginstitution med op til 42 vuggestuebørn i alderen 0-3 år og op til 72 børnehavebørn i alderen 3-6 år samt min. 18 voksne, fordelt på 6 stuer. Vi arbejder aldersintegreret, 3 stuer med børn i alderen 0-3 år og 3 stuer med børn i alderen 3-6 år.

I Område Vest, som Spiloppen er en del af, tager vores pædagogik bl.a. afsæt i Marte Meo, vores mål er at alle medarbejder har gennemgået en grunduddannelse, at vi har terapeuter i alle huse, og vores egne supervisorer uddanner hele tiden nye terapeuter.

I Spiloppen har vi derudover fokus på Pædagogik og Indretning, hverdagspædagogikken, og vi bruger principperne i Marte Meo metoden, som baggrund for arbejdet med udviklingsstøttende samspil med børnene. Personalet gennemfører løbende Marte Meo forløb som en del af vores faglige udvikling.

Du kan se job- og personprofilen her.

Hvis der til stillingen kræves, at du er uddannet, skal relevant uddannelsesbevis vedhæftes.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og BUPL.

Tiltrædelse 1. november 2025.

Arbejdstid pr. uge 29 timer.

Ansøgningsfrist 28. oktober 2025.

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 44 – torsdag i tidsrummet fra kl. 12.00-17.00.

Vil du vide mere er du velkommen til at kontakte daglig leder Susanne Kildegaard på telefon 61361864 – lige som du også er velkommen til at aftale et besøg.

Du søger stillingen ved at sende din ansøgning, CV og anden relevant dokumentation og uddannelsesbevis elektronisk via ansøgerknappen ”Ansøg”.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Om Næstved Kommune
Vi er Sjællands mest erhvervsvenlige kommune. Vi er en kommune i vækst og med fokus på styrke sammenhæng mellem natur, by og vand. Vi løser opgaver inden for sundhed, børn- og unge, kultur og fritid, erhverv, borgerservice samt arbejdsmarked. Vi er flere end 7.000 medarbejdere, og vi har en ambitiøs målsætning om at blive Danmarks mest attraktive offentlige arbejdsplads. Vi arbejder derfor målrettet med god ledelse, fleksibilitet og et godt psykisk arbejdsmiljø for at skabe gode betingelser for vores arbejdsliv. Når du arbejder hos os, får du mulighed for at gøre en forskel og have indflydelse på det gode arbejdsliv. Vi værdsætter mangfoldighed og de bidrag, vi hver især bringer til arbejdspladsen. Du kan få mere information om os på vores hjemmeside, Facebook og LinkedIn

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex