Er du lønspecialist eller vil du gerne blive det?
Vi er midt i en spændende udviklingsproces, hvor vi skal forme fremtidens lønområde i kommunen set i lyset af, at vi står overfor nye krav og forventninger i forhold til bl.a. øget digitalisering, nye arbejdsgange og meget mere.
Du bliver en del af afdelingen HR og Løn på 11 medarbejdere. Vi er en afdeling, der består af områderne Løn, HR Jura, Arbejdsmiljø og HR. Du vil få 5 kollegaer, der arbejder med løn sammen med dig. Derudover er der et tæt samarbejde med særligt vores personalejurister. Lønteamet varetager løn- og personalesagsbehandling for kommunes ca. 2.300 ansatte, og vejleder kommunens ledere i løn- og personaleforhold.
HR og Løn er en del af staben Strategi, HR og Kommunikation med i alt 30 skønne kollegaer, der arbejder med alt fra betjening af kommunalbestyrelse, udviklingsopgaver, salg af erhvervsjord, kommunikation og meget andet.
Dine arbejdsopgaver og profil
Som en del af den igangværende proces omkring den fremtidige organisering af vores lønområde, så er der mange bolde i spil. Det betyder også, at der er mulighed for at være med til at præge området fremadrettet, hvor vi skal drøfte serviceniveau, øget digitalisering, attraktive arbejdsfællesskaber og meget mere.
Du skal derfor være indstillet på at indgå i et fællesskab med både de nærmeste kollegaer omkring den fremtidige organisering og med vores samarbejdspartnere som f.eks. ledere og administrative medarbejdere på kommunens arbejdspladser. Det er vigtigt at du ser muligheder i stedet for begrænsninger og har mod på og lyst til at prøve nye løsninger af sammen med os og være en aktiv medspiller i vores afdeling.
Det vil helt klart være en fordel, hvis du har let ved at sætte dig ind i nye områder og tekniske løsninger, og kan være i at tingene nogle gange driller og gør knuder. Rom blev ikke bygget på en dag, og derfor kan det være nødvendigt at rive noget af det ned vi netop har bygget op – det vigtigste er, at vi er sammen om processen.
Vi anvender bl.a. KMD OPUS lønsystem og Karnov Kommune. Kendskab til disse systemer er en fordel, og ellers sørger vi for den nødvendige oplæring af dig. Det vigtigste for os er, at vi finder det bedste match og den bedste nye kollega.
Konkret vil du bl.a. skulle arbejde med:
- rådgivning i løn- og personaleforhold bl.a.
- lønindplaceringer
- ansættelsesbreve
- barselsregler
- fravær (ferie, sygdom mv.)
- sygedagpengerefusion
- overenskomster
- indberetning og udbetaling af løn
- deltage i udviklingsprojekter og diverse arbejdsgrupper
- konsulentbistand til kommunens forvaltninger og institutioner
- overenskomstforståelse og fortolkning
- tage ansvar for egne opgaver og tænke ud af boksen
- være omhyggelig i opgaveløsningen og overholde deadlines
- arbejde selvstændigt, men også være en teamplayer
- spørge om hjælp, hvis der er noget du er i tvivl om, eller ønsker at blive klogere på
- kan trives med kombinationen af rutineprægede og alsidige opgaver
- være tålmodig og vedholdende samarbejdspartner for kommunens forvaltninger og institutioner
- med opgaver, der vil udfordre dine evner og kompetencer
- hvor vi lægger stor vægt på dialog, udvikling og respekt
- hvor vi spiller hinanden gode samtidig med, at vi har en humoristisk og afslappet omgangstone med hinanden
- med fleksibel arbejdstid
Vibeke, lønkonsulent siden 1. marts 2025.
Hvis du tænker ”det er lige mig” så send din ansøgning til os – vi glæder os til at høre fra dig.
Din baggrund
Vi forventer, at du er administrativt uddannet som f.eks. kontoruddannelse i offentlig administration og eventuelt kommunom.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat senest den 1. december 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist og det videre forløb
Ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse og øvrige evt. relevante bilag skal være indsendt elektronisk senest søndag den 5. oktober 2025
Vi holder samtaler den 9. oktober 2025.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved at kontakte koordinator for Løn Hanne Lund på 79 72 72 26 eller HR-chef Karen Nørgaard Andresen på 21 84 55 43.
Ansøgning sendes digitalt via Billund Kommunes rekrutteringssystem.
BILLUND KOMMUNE
Overvejer du at søge job i Billund Kommune? Så går du måske også med tanker om at flytte hertil. Kontakt vores bosætningskoordinator Marianne K. Thomsen på tlf. 22 69 24 98 eller mkt@billunderhverv.dk og hør, hvad vi kan tilbyde dig og din familie. Læs mere på welcome2billund.dk.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex