Lønkonsulent til HR ved Sygehus Sønderjylland
Hos os bliver du en del af et arbejdsfællesskab i HR, hvor din faglighed bidrager til, at sygehusets øvrige medarbejdere kan fokusere på deres kerneopgave.
Om jobbet:
Som lønkonsulent er din primære opgave at sikre korrekt lønudbetaling til samtlige medarbejdere i de afdelinger du har ansvaret for. Det inkluderer alt fra oprettelse af medarbejdere i lønsystemet, udarbejdelse af ansættelsesbreve, tilretning af timetal og løntillæg, udarbejdelse af barselsaftaler og refusionsansøgninger. Du har derfor tæt kontakt med ledere og medarbejdere i dine afdelinger, hvor du rådgiver og vejleder i løn- og ansættelsesforhold. Du møder dem på mail, i telefonen og på kontoret. Du vil også en gang imellem være ude på sygehusets afdelinger til møder med ledere og medarbejdere.
Du bliver en del af HR afdelingens lønteam og får otte lønkonsulenter og to elever som nærmeste kollegaer. Derudover vil du få et tæt samarbejde med HR’s Jura og Forhandlingsteam.
Vi forestiller os at du:
- Har en relevant administrativ uddannelse, eksempelvis som kontorassistent med speciale i offentlig administration eller professionsbachelor i offentlig administration
- Kan prioritere dine opgaver effektivt i en hverdag med mange deadlines
- Kan arbejde struktureret og selvstændigt
- Bidrager til et godt arbejdsmiljø
- Har systemforståelse og lyst til at lære nye systemer at kende
- Grundig oplæring i arbejdsopgaver og systemer
- Et godt arbejdsmiljø i et team af erfarne og engagerede kollegaer
- En spændende, afvekslende og til tider uforudsigelig hverdag
- Indflydelse på planlægning af egne arbejdsopgaver
- Flextidsordning
Igennem de seneste år har lønteamet, med succes, haft fokus på digitalisering/automatisering som redskab til at fremme vores arbejdsgange, men vi er endnu ikke i mål. Du vil derfor få mulighed for at byde ind med dine perspektiver og bidrage til teamets fortsatte udvikling med at digitalisere og effektivisere samt ensretning af opgaver. Sideløbende har vi fokus på, hvordan vi udvikler os sammen som team både fagligt og socialt, for at sikre det gode samarbejde og trivsel.
Det betyder også, at vi har et godt fundament i forhold til at løse den implementeringsopgave vi i øjeblikket står overfor, på baggrund af Sundhedsreformen, nemlig integrationen af Psykiatrien med de somatiske sygehuse. Lønteamet vil i den forbindelse være en del af flere udviklingsprojekter.
Om HR
I HR er vi i alt 26 medarbejdere fordelt på 5 teams.
HR styrker fastholdelse og rekruttering ved at samarbejde, understøtte og rådgive ledere og medarbejdere på Sygehus Sønderjylland. Opgaverne i HR omfatter rekruttering, lønadministration, arbejdsmiljø, uddannelse, personalejura og forhandling samt organisation – og lederudvikling. Tilsammen bidrager vi til forbedringer og strategisk udvikling af sygehusets HR-relaterede indsatsområder. I HR prioriterer vi at være ordentlige, proaktive og nysgerrige sammen og i vores opgaveløsning.
Vil du vide mere?
Ved spørgsmål er du velkommen til at kontakte: HR-chef Mia Tjerrild Jakobsen på mail: miatj@rsyd.dk eller telefon 21312278 eller Lønansvarlig Brian Uhre Nielsen på mail: brian.uhre.nielsen@rsyd.dk eller telefon 30619676.
Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om en fuldtidsansættelse med tiltrædelse snarest muligt eller senest 1. december 2025. Løn- og ansættelsesvilkår aftales i forbindelse med ansættelsen og sker jf. relevant overenskomst. Ansættelsen sker med tjenestested i Aabenraa.
Ansøgning og rekrutteringsproces
Ansøgningsfristen er søndag den 5. oktober 2025. Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 10. oktober 2025 om formiddagen og en eventuelt anden samtale onsdag den 22. oktober 2025 om eftermiddagen.
Der vil blive indhentet reference og straffeattest inden ansættelse.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex