KOLDING PROVSTI SØGER

Provstisekretær med erfaringen indenfor regnskab, sagsbehandling og administration

Er du skarp til tal, strukturer og økonomiske systemer – og samtidig en god kollega og naturlig koordinator? Har du lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem kirkens hverdag, faglighed og tillid? Så er det måske dig, vi leder efter.

Kolding Provsti søger en provstisekretær med tiltrædelse pr. 1. februar 2026. Der er tale om en fuldtidsstilling.

Generelt om jobbet

Som provstisekretær indgår du i et team med provsten, provstiudvalget, din provstisekretærkollega, personalekonsulenten og vores IT-medarbejder i det daglige, ligesom rådgivning til menighedsråd og præster også er en del af jobbet. Arbejdets formål er at give gode arbejdsvilkår for folkekirkens mange aktører.

Sammen med din provstisekretærkollega skal du koordinere provstiets samlede varetagelse af opgaver. Du vil især komme til at arbejde med bogholderiopgaver, journalisering og sagsbehandling i Kirkeministeriets journaliseringssystem samt menighedspleje og grøn omstilling.

Nærmere om dine opgaver

  • Bogføring og betalinger for provstiudvalgskassen
  • Årsafslutning/årsregnskab og klargøring af materiale til revisor
  • Afstemnings- og kontrolopgaver
  • Udarbejdelse af kvartalsrapporter
  • Momsopgørelse og indberetninger
  • Servicering ved møder med sekretæropgaver og små praktiske opgaver
  • Tovholderopgaver og bestyrelsessekretær for Kolding Provstis Menighedspleje
  • Tovholderopgaver og bestyrelsessekretær for Kolding Provstis Grønne udvalg
  • Journalisering i Kirkeministeriets journaliseringssystem

Vi forventer at du

  • har en solid regnskabsmæssig baggrund
  • kan skabe overblik og arbejde selvstændigt og systematisk
  • har blik for forvaltningsmæssig og administrativ ordentlighed
  • formulerer dig klart og præcist i både skrift og tale, og sætter en ære i at udtrykke dig venligt og imødekommende
  • kan lide at have mange bolde i luften og er god til at overholde deadlines
  • er servicemindet og har en løsningsorienteret tilgang til arbejdet
  • har gode IT-kompetencer, herunder erfaring med Microsoft Office, specielt Excel
  • har godt lokalt kendskab til Kolding Provsti/Kolding Kommune
  • har godt kendskab til Folkekirkens organisering og arbejde, der udføres af både lønnede og frivillige
  • er indstillet på aftenarbejdstimer, ca. 4 gange årligt

Vi tilbyder

  • En arbejdsplads med højt til loftet og åbenhed over for gode ideer
  • Netværk og samarbejder på tværs af stifter og provstier, og tilbud om løbende relevant efteruddannelse
  • Et hjælpsomt og muntert arbejdsfællesskab
  • Mulighed for at tilrettelægge arbejdstiden i samarbejde med kollega
  • Et dejligt kontorhus, hvor Kirkernes Regnskabskontor, personalekonsulent og IT-konsulent også holder til, og hvor vi dagligt mødes over frokosten

I Kolding Provsti er der 30 sogne, fordelt på 24 menighedsråd og dækker samme areal som Kolding Kommune. Læs mere om provstiet på www.koldingprovsti.dk.

Kolding Provstiudvalg er ansættende myndighed, provsten er daglig leder og der refereres til provsten med arbejdsopgaver.

Ansøgningsfrist og nærmere oplysninger

Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning, CV og eventuelt andre relevante bilag til os via ansøgningsformularen senest mandag d. 3. november 2025. Ansøgningsformularen tilgås via stillingsopslaget, som også kan tilgås via dette link: https://www.koldingprovsti.dk/ledige-stillinger.

Har du spørgsmål til stillingen, eller har du brug for nærmere oplysninger, er du velkommen til at kontakte provst Karina Steinecke Dahlmann, tlf. 2967 8625.

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted mandag d. 17. november 2025..

Vi glæder os til at høre fra dig!

Provstiudvalget kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker ved Kolding Provsti, beliggende Ejlersvej 6, 6000 Kolding.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisation – Det Statslige Område (OAO-S Fællesoverenskomsten) og Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), samt protokollat til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (folkekirken). Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 3, sats II og lønnen udgør 339.529,01 kr. årligt .

Alle beløb er angivet i nutidskoner pr. 1. april 2025.

Der kan efter omstændighederne indgås aftale om kvalifikations- og/eller funktionstillæg. En eventuel aftale skal indgås med HK Sydjylland.

Løn samt eventuelle tillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex