Vil du arbejde for retssikkerhed for patienter og personale i sundhedsvæsenet? Har du lyst til at stå i spidsen for dygtige juridiske sagsbehandlere? Og evner du at lede effektivt og empatisk?
Vi glæder os til at læse din ansøgning, hvis du kan svare ja til disse spørgsmål.

Om styrelsen
Du bliver en del af et tværfagligt hus med cirka 270 engagerede og højtkvalificerede juridiske, sundhedsfaglige og administrative medarbejdere.

Styrelsen for Patientklager behandler klager over bl.a. undersøgelser, diagnoser og behandlinger. Vi behandler også klager over brud på patientrettigheder og over afgørelser fra bl.a. Patienterstatningen.

Vores fornemste opgave er at bidrage til retssikkerhed og patientsikkerhed i sundhedsvæsenet. Vi sætter derfor også en ære i, at alle parter oplever sagsbehandlingen som professionel, uvildig og transparent.

Om kontoret
I Center for Behandlingsklager og Patientrettigheder, hvor stillingen er placeret, behandler og afgør vi klager fra patienter og deres pårørende over behandlinger på fx hospitaler, lægeklinikker, plejehjem osv. Vi er også sekretariat for forskellige nævn; Sundhedsvæsenets Disciplinærnævn, Det Psykiatriske Patientklagenævn, Tvangsbehandlingsnævnet og Abortnævnet. Centeret består af seks teams med forskellige specialer. Vi arbejder tæt sammen med vores administrative kolleger og vores eksterne sundhedsfaglige konsulenter om sagerne.

Centeret ledes af en kontorchef, som bliver din nærmeste leder.

Dine primære arbejdsopgaver
Som sektionsleder i Center for Behandlingsklager og Patientrettigheder er du ansvarlig for den overordnede opgaveløsning i teamet. Du vil indgå i et ledelsesteam med kontorchefen, vicekontorchef og de øvrige sektionsledere med henblik på at skabe sammenhæng og optimering af udnyttelse af ressourcer på tværs af centeret.

Du skal kunne skabe gode og trygge rammer, så medarbejderne kan sikre en effektiv sagsbehandling af høj juridisk og sundhedsfaglig kvalitet.
Du skal have en oprigtig interesse i at samarbejde med fagligt dygtige medarbejdere, og du skal ligesom dem ønske at gøre en forskel og være med til at sikre, at nedenstående målsætninger opfyldes samtidig med, at du er opmærksom på medarbejdernes trivsel og arbejdsglæde.

Dine ansvarsområder er mere konkret at:

  • sikre at teamet realiserer målsætninger ift. kvalitet, trivsel og produktivitet
  • prioritere teamets opgaver i henhold til de fælles retningslinjer og rammer
  • sikre sparring og rådgivning ift. enkeltsager, hvor medarbejderne har behov for støtte
  • sætte mål og lave løbende evaluering ift. målene med de enkelte medarbejdere og teamet som helhed
  • varetage medarbejderudviklingssamtaler, 1:1-samtaler og fastlægge udviklingsplaner for den enkelte.
Din uddannelse og personlige kvalifikationer
Du har en lang videregående – gerne juridisk - uddannelse, gerne ledererfaring og erfaring fra en politisk ledet organisation.

Gennem inddragelse, tillid og generel fokus på medarbejdernes trivsel forventes du at sikre, at medarbejderne leverer høj kvalitet og effektivitet i opgaveløsningen. Du trives med at arbejde med driftsmål og sætter en ære i at levere på kvantitative parametre.

Det er vigtigt, at du er dialogorienteret og kan motivere og skabe naturligt følgeskab. Du møder vanskeligheder og feedback konstruktivt. Du er reflekteret, ser muligheder fremfor begrænsninger, og du er typen, der naturligt tænker i løbende forbedringer af vores processer. Da vi i høj grad arbejder på tværs af de mange snitflader og fagligheder i styrelsen, er det vigtigt, at du som sektionsleder går forrest og formår at tænke og agere helhedsorienteret.

Du er empatisk og i besiddelse af stærke relationelle kompetencer. Derudover forventes det, at du er pragmatisk og analytisk stærk. Og så må du også meget gerne have humoristisk sans.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en arbejdsplads, der tror på værdien af videndeling. Vi mener, at samspillet mellem fagligheder udgør nøglen til succes. Vi har derfor stort fokus at spille hinanden gode og løfte i flok. Du bliver med andre ord en del af et aktivt fagligt miljø, hvor du sammen med dygtige og engagerede kolleger får mulighed for at bruge og udvikle dine kompetencer og være med til at udvikle vores fremtidige måde at arbejde på.

Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til Kontorchef Susie Kristensen på tlf. 23805199

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i 41/42 og 2. samtale i uge 44. Du kan læse mere om os på www.stpk.dk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex