Vil du bruge dine administrative og økonomiske evner et sted, hvor din indsats virkelig gør en forskel?

Vi søger en dygtig og struktureret provstisekretær til en alsidig stilling på 30 timer gennemsnitligt om ugen. Stillingen er delt mellem to funktioner: 20 timer som provstisekretær og 10 timer som sekretær for provstiets to personalekonsulenter.

Her får du et meningsfuldt arbejde med stor selvstændighed og fleksibilitet – og en hverdag, hvor du er med til at støtte både frivillige menighedsråd og engagerede kolleger.

Om stillingen

Stillingen er nyoprettet, og du vil få en todelt rolle med stor betydning for både drift og serviceringen af provstiets menighedsråd. Som provstisekretær er du det administrative bindeled til menighedsråd og varetager både klassiske sekretæropgaver og økonomiske opgaver. Samtidig er du kollega og støtte for vores to personalekonsulenter, hvor du hjælper med administrative HR-opgaver og lettere sagsbehandling.

Dine opgaver bliver bl.a.:

Som provstisekretær (20 timer):

  • Journalisering og sagsbehandling
  • Økonomistyring og opgaver med regnskaber og ligningsmidler
  • Vejledning og support til menighedsråd
  • Mailhåndtering og kalenderstyring
  • Drift og opdatering af provstiets hjemmeside

Som sekretær for personalekonsulenterne (10 timer):

  • Udarbejdelse af ansættelsesbeviser
  • Administration af rekrutteringssystem (HR-ON)
  • Besvarelse af enkle henvendelser fra menighedsråd og kontaktpersoner
  • Bistand ved lønforhandlinger
  • Mail- og opgavestyring

Du kommer til at arbejde med systemer som F2, FLØS og HR-ON, så kendskab hertil er en fordel – men ikke et krav, hvis du er hurtig til at lære nyt.

Hvem er du?

Du trives i en dynamisk hverdag, hvor du skal holde mange bolde i luften og samtidig bevare overblikket. Du har et servicegen, der gør, at både kolleger og samarbejdspartnere føler sig godt hjulpet, og du er ikke bange for at kaste dig ud i nye opgaver.

Vi ser gerne, at du:

  • Har erfaring med eller interesse for økonomi og regnskab
  • Har kendskab til ansættelsesret - eller lyst til at lære det
  • Er struktureret og kan skabe overblik i en kompleks og alsidig hverdag
  • Møder mennesker med et positivt sind og har en positiv indstilling til at lære nyt
  • Har lyst til at gøre en forskel for både kolleger og menighedsråd

Erfaring med folkekirkens organisering og økonomi er en fordel, men ikke et krav. Selvom du måske er nyuddannet, opfordrer vi alle interesserede til at ansøge.

Hvem er vi?

Du bliver en del af et lille, dedikeret provstikontor, hvor vi løfter i flok – og har frihed til selv at tilrettelægge vores hverdag. Provstikontoret består af en provst, en provstisekretær, to personalekonsulenter, en bygningskonsulent og en skole-kirke-medarbejder.

Vi arbejder i en struktur, hvor selvstændighed, fleksibilitet og ansvar går hånd i hånd, og hvor det at hjælpe menighedsråd i deres arbejde skaber en stærk følelse af mening.

Stillingen er nyoprettet som en opnormering for at aflaste både den nuværende provstisekretær og personalekonsulenterne – du vil altså indgå i en vigtig nøglefunktion fra dag ét med mulighed for at præge, hvordan rollen udvikler sig. Du vil komme til at arbejde i tæt samarbejde og under oplæring af den nuværende provstisekretær og personalekonsulenterne.

Ansættelse sker ved Aabenraa Provsti, beliggende Næstmark 19, 6200 Aabenraa (fra 1. oktober 2025 er adressen Jernbanegade 15, 6200 Aabenraa idet vi flytter i nye lokaler).

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisation – Det Statslige Område (OAO-S Fællesoverenskomsten) og Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), samt protokollat til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (folkekirken). Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Stillingen forventes indplaceret i løngruppe 3 sats II svarende til en en årlig løn på kr. 383.031,37 (nutidskroner). Pension ifølge overenskomst. Der kan efter omstændighederne indgås aftale om kvalifikations- og/eller funktionstillæg.

Bemærk: det oplyste beløb er ved en fuldtidsstilling. Løn samt eventuelle tillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Ansøgningsfrist og nærmere oplysninger

Vil du være med til at få en vigtig organisation til at glide med sikker hånd? Så glæder vi os til at høre fra dig!

Send din ansøgning, CV og eventuelt andre relevante bilag til os via ansøgningsformularen senest den 17. august 2025. Ansøgningsformularen tilgås via stillingsopslaget, som også kan tilgås via dette link: Ledige stillinger | Aabenraa Provsti

Har du spørgsmål til stillingen, eller har du brug for nærmere oplysninger, er du velkommen til at kontakte provst Kirsten Sønderby på telefonnummer 29 16 05 51, eller provstisekretær Gitte Bielefeldt på telefonnummer 29 16 05 50 (vi træffes dog først efter 4. august grundet ferie).

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted ultimo uge 34.

Provstiudvalget kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex