Vil du være med til at forme Herning Bibliotekernes kommunikationsindsats? Kan du se dig selv i et dagligt flow med ”finger-på-pulsen-kommunikation” i tæt samarbejde med en stor flok idérige formidlere? Har du en skarp pen, der hurtigt formår at formulere budskaber til den rette målgruppe via den rette kommunikationskanal?

Vi søger en markedsføringsmedarbejder, der har lyst til at formidle Herning Bibliotekerne på en levende, formidlende, anderledes og fængende måde. Stillingen, der er forankret i bibliotekets kommunikationsteam, rummer både kommunikation af eksisterende indsatser og deltagelse i udvikling af nye – relateret til bibliotekets tre store formidlingsområder Børn, Unge & Skole, Kultur og Medborgerskab.

Arbejdsopgaverne ligger inden for disse områder
  • Dagligt ansvar for bibliotekets sociale medier og produktion af indhold til disse.
  • Tilstedeværelse i biblioteket/bibliotekerne for at fange og omsætte de gode historier til relevant indhold for kommunens borgere.
  • Udvikling af kampagneformater, som sætter ord på – og viser – bibliotekets mange tilbud, aktiviteter og arrangementer.
  • Fingeren på pulsen ift. tendenser.
  • Koordinering på tværs af bibliotekets teams.
  • Kontakt og involvering af borgere ift. bibliotekets generelle kommunikationsindsats.
  • Diverse kommunikations- og markedsføringsopgaver for bibliotekets funktion som centralbibliotek.

Dine kompetencer
  • Du har en relevant uddannelse inden for kommunikation og/eller markedsføring.
  • Du har teoretisk viden og praktisk erfaring med tilrettelæggelse af kommunikations- og markedsføringskampagner, herunder solid erfaring med Facebook og Instagram.
  • Du kan producere levende og fængende videoindhold.
  • Du har styr på at skrive skarpe, kreative og målgruppespecifikke tekster.
  • Du kan planlægge indhold gennem Meta Business Suite.
  • Du er nysgerrig, opsøgende og klar til at bevæge dig rundt i biblioteket for at finde og formidle de gode historier.
  • Du formår at arbejde selvstændigt, kan projektlede dig selv (og andre), kan skabe overblik og prioritere ift. deadlines, og din samarbejdsform er professionel og resultatorienteret.
  • Du har erfaring med projektledelse/projektarbejde er en fordel.

Stillingen er på 32 timer med tiltrædelse pr. 1. september 2025 – eller snarest derefter.

Nærmere oplysninger
om stillingen gives gerne af leder af formidling og kommunikation, Lise Nørskov-Thomsen, på biblth@herning.dk / telefon 21 66 71 45.

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst og principperne i ny løn. Lønniveauet ligger på 25.000-35.000 kr. om måneden eksklusiv pension og er afhængig af kvalifikationer. Aften- og weekendarbejde kan forekomme.

Ansøgningsfrist
Fredag den 15. august 2025.

Kun ansøgere, som har søgt online via ansøgningsskema via linket 'Søg stillingen', vil komme i betragtning.
Samtaler forventes afholdt i uge 34.

Udover at være Herning Kommunes port til verdens viden og kultur er Herning Bibliotekerne et oplevelsessted for kommunens borgere med fri adgang til seks fysiske biblioteker samt et stort digitalt bibliotekstilbud. Herning Bibliotekerne er tillige centralbibliotek og varetager en række koordinerende funktioner og udviklingsopgaver for bibliotekerne i Region Midtjylland.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex