En af vores dygtige jurister skal fremover undervise i forvaltningsret, og vi har derfor en ledig stilling som jurist i staben hos Børn- og Ungeforvaltningen i Odense Kommune.

Om jobbet
Du bliver en del af et team på 17 kollegaer, som med forskelligt afsæt alle arbejder med betjeningen af Børn- og Ungeudvalget, rådmanden og den administrative ledelse i Børn- og Ungeforvaltningen.

Som jurist bliver dine tætteste samarbejdspartnere indenfor teamet vores anden jurist, vores juridiske studentermedhjælper samt en generalist, som bistår med faglighed indenfor procesplanlægning. I et samspil med dem skal du løse de opgaver vi har, der indeholder juridiske problemstillinger. De juridiske opgaver relaterer sig til offentlighedsloven, forvaltningsloven, kommunalstyrelsesreglerne, sundhedsloven, databeskyttelseslovgivningen, folkeskoleloven, dagtilbudsloven og Barnets Lov.

Juristerne i denne centrale placering i Børn- og Ungeforvaltningen rådgiver de mange lokale arbejdspladser inden for forvaltningens område, som f.eks. skoler og dagtilbud. Herudover løser vi konkrete opgaver, som for eksempel udarbejdelse af skabeloner til forvaltningens afdelinger, rådgivning i konkrete borgersager, håndtering af henvendelser fra Datatilsynet og afdækning af rammer og regler inden for politiske dagsordenssager.

Dine opgaver kommer til at gå på tværs af myndigheds-, drifts- og udviklingsopgaver, og vil spænde over hele det juridiske spektrum. Flere af dine arbejdsopgaver vil ligge inden for GDPR og informationssikkerhed, og her skal du indgå i det tværgående arbejde på tværs af hele kommunen samt varetage rådgivning af ledere i Børn- og Ungeforvaltningen.

Tyngden i dit opgavesæt vil variere over tid, men gennemgående vil du være i berøring med:
  • Løsning af en række opgaver inden for informationssikkerhed og databeskyttelsesret, eksempelvis risikovurderinger, fortegnelser og sikkerhedsforanstaltninger samt deltagelse i det tværgående informationssikkerhedsarbejde i kommunen
  • Håndtering af indsigtsanmodninger efter GDPR samt anmodninger om egenacces fra Odense Kommunes Stadsarkiv
  • Håndtering af anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven
  • Juridisk rådgivning og sparring i forbindelse med den samlede opgaveportefølje omkring den øverste administrative ledelse af forvaltningen
  • Rådgivning i klagesager
  • Research og udarbejdelse af juridiske notater
  • Løsning af ad hoc opgaver
Om dig
Vi ser for os, at du både hurtigt og med blik for detaljen kan sætte dig ind i et lovstof, og med forståelse for modtagerens rolle og behov kan formidle udlægning og vejledning af stoffet. Du skal have flair for at etablere tillid og relationer, og du skal have en pragmatisk tilgang så du bidrager til ledernes behov for at omsætte teori til praksis.

Det er vigtigt for os, at du udviser forståelse for, at jura og udlægning af lovstof er et middel til at sikre kvalitet i vores kerneopgave om børn og unges trivsel, læring og udvikling. Du skal derfor kunne hjælpe ledere og politikere med at finde den gode vej på de problemstillinger og behov, de henvender sig med.

Du må meget gerne være sulten efter at lære nyt, tilegne dig nye kompetencer, og vi vil meget gerne have dine bidrag med nyeste viden, egne idéer, metoder eller tilgange. Du skal anse sparring og samarbejde som en metode til kvalitetsløft og kunne bede om hjælp og sparring fra din chef eller dine kollegaer.

Derudover forestiller vi os, at:
  • Du er jurist, og du må gerne være ny-uddannet, hvis du har relevante kandidatfag eller studiejob
  • Du har et højt fagligt niveau og er interesseret i offentlig ret
  • Du har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner
  • Du er selvstændig, initiativrig og løsningsorienteret
  • Du kan holde overblik og koordinere mellem flere opgaver samtidigt
Om osStabsfunktionen Politik & Organisation i Børn- og Ungeforvaltningen er en faglig stærk stab, der understøtter forvaltningens politiske niveau samt ledelsesniveauernes behov for sparring og vejledning hen over felter som jura, arbejdsmiljø, kommunikation og projektledelse. Vi varetager sekretariatsbetjening af rådmand, Børn- og Ungeudvalg, direktør, chefgruppe og forvaltningsudvalg, og vi sigter efter sammen med den øvrige forvaltning at sikre børn og unges læring, trivsel og udvikling.
Vi tilbyder
  • En stilling tæt på beslutningerne i byens største forvaltning med ca. 6.000 ansatte
  • Tæt sparring med afdelingens anden jurist og juridiske studentermedhjælper
  • Netværk med jurister på tværs af kommunens forvaltninger
  • Ansvar og selvstændigt opgavesæt
  • Fleksible arbejdsforhold, hvor digitale arbejdsdage og fleksibel placering af arbejdstid vægtes af ledelsen
  • En arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, med en uformel omgangstone og med dygtige og ambitiøse kolleger med humor og højt humør
  • Gratis parkering og 5 minutters gang til Letbanestation
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte jurist Maise Zinck Rasmussen på 51 70 59 18 eller kontorchef Annemette Haahr Winther på 21 24 10 28.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 14. august 2025, og vi forventer at holde samtaler den 20. august 2025 og den 27. august 2025.

Forventet opstart er den 1. oktober 2025.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex