Studentermedhjælpere til kommunikation og ledelsessekretariat i Klima- og Miljøforvaltningen
Odense Byråd besluttede i sommeren 2020, at Odense skal være klimaneutral senest i 2030. Det er et ambitiøst mål, som vil kræve store beslutninger og ændringer af den by, vi kender i dag.
I Ledelsessekretariatet i Klima- og Miljøforvaltningen arbejder vi konkret med at understøtte forvaltningens ledelse og bidrage til at omsætte de politiske visioner og mål til konkrete forandringer. Herudover er vi bindeleddet mellem forvaltningens ledelse og øvrige kontorer.
Vi søger to studentermedhjælpere til en bred vifte af opgaver, som du også selv vil kunne påvirke med din profil, kompetencer og interesser. Den ene studentermedhjælper vil få plads i kommunikationsteamet og den anden i Ledelsessekretariatet.
Om jobbet
I Ledelsessekretariatet understøtter vi hele Klima- og Miljøforvaltningen, og derfor har vi berøring med en lang række forskellige opgaver.
Kommunikationsopgaverne vil blandt andet være:
- Opdatere Klima- og Miljøforvaltningens sider på odense.dk med tekst, billeder og grafik
- Hjælpe kolleger med webtilgængelighed
- Producere indhold til sociale medier
- Skrive nyheder til medarbejderportalen
- Fotografering og evt. video
- Designe og layoute kommunikationsmateriale til kampagner
- Præsentationer til udvalgsmøder eller andre møder
- Notater til politiske beslutningstagere
- Research-opgaver til brug for ledelse og beslutningstagere
- Svar på borgerhenvendelser omkring klima- og miljøforhold i Odense
- Evaluering af igangsatte projekter, herunder eksempelvis udarbejdelse af spørgeskema og opsamling på besvarelser
- Diverse forefaldende opgaver
Det vigtigste er, at du:
- Arbejder selvstændigt og er ansvarsbevidst
- Tør at tage udfordringer op og gerne vil prøve nye ting af
- Har en interesse for klima, miljø og grøn omstilling generelt
- Er studerende på en enten kommunikativ eller samfundsvidenskabelig videregående uddannelse
- Har gode mundtlige og skriftlige kommunikationsevner på dansk
- Har en struktureret tilgang og øje for detaljer
- Kan se muligheder frem for begrænsninger
- Du evner og har lyst til at samarbejde og kommunikere med mennesker inden for og uden for kommunen
- Du er god til at bevare roen i en til tider hektisk hverdag
Du bliver en del af en relativt ny forvaltning med fokus på klima og miljø i et stærkt fagligt miljø med ca. 100 dedikerede og gode kollegaer, der ønsker at få dig med på holdet i en travl og spændende hverdag.
Ledelsessekretariatet varetager den umiddelbare understøttelse af såvel den politiske samt administrative ledelse af forvaltningen, herunder rådmand, udvalg, direktør og øvrige ledelse.
Kontoret består af flere teams, herunder kommunikationsteamet, som en af vores nye studentermedhjælpere bliver del af.
I dagligdagen holder vi til i smukke omgivelser på Odense Slot tæt på banegården. Vi har fleksibel arbejdstid, og du bidrager selv til planlægningen af din hverdag under hensyn til opgaver og møder.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om to midlertidige stillinger på ét år med start 1. september 2025 og med mulighed for forlængelse (fleksibilitet er muligt i forhold til studiet). Stillingerne er deltid med 15 timer ugentligt.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Vær opmærksom på, at du skal være studerende på en videregående uddannelse for at søge stillingerne.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Ledelsessekretariatet, Katrine Unkerskov Karstoft, på 20 41 62 82 eller funktionsleder for kommunikationsteamet, Camilla Ahlmann-Petersen, på 28 18 19 14.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 12. august 2025. Samtaler forventes at blive afholdt i uge 34. Skriv i din ansøgning, hvilken af de to stillinger du søger.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex