Administrativ medarbejder til Taksationssekretariatet i Energistyrelsens Center for Energiadministration i Esbjerg

Vil du være med til at fremme forståelsen for vedvarende energi? Har du overblik og erfaring med sekretariatsbistand eller anden sagsadministration? Brænder du for god kundeservice, er nysgerrig, systematisk, grundig og detaljeorienteret? Så har vi det perfekte job til dig.

Om jobbet Vi søger en administrativ medarbejder, der aktivt vil arbejde med sagsbehandling, borgerhenvendelser og administration. Du kommer primært til at arbejde med den statslige støtteordning ”Værditabsordningen”, der vurderer borgeres mulighed for at få værditabserstatning ved opstilling af kommende VE-anlæg i nærheden af deres beboelsesejendom. Du vil også komme til at arbejde med alt fra mindre, praktiske opgaver til regler og juridiske rammebetingelser, der er i konstant bevægelse, og hvor opgaverne løses under stor politisk bevågenhed. Derudover skal du assistere enhedens økonomiansvarlige med håndteringen af udbetalingsanmodninger.

Du vil skulle arbejde i et team der med dig kommer til at bestå af 3 kolleger og en studentermedhjælper. Vi forventer, at du spænder bredt i kompetencer og er villig til at hjælpe til, der hvor det brænder. I teamet arbejder vi selvstændigt med egne projekter, men alligevel i et tæt samarbejde, hvor vi hjælper hinanden. Du vil skulle løse et bredt udsnit af meget forskelligartede opgaver i forbindelse med administration af værditabsordningen, og i forbindelse med servicering af Taksationsmyndigheden. Taksationsmyndigheden er en uafhængig myndighed, som består af syv juridiske formænd og syv ejendomsmæglere, som vurderer værditab på beboelsesejendomme i forbindelse med værditabsordningen. Sekretariatet for Taksationsmyndigheden er administrativt placeret i Energistyrelsen, men vi servicerer den uafhængige Taksationsmyndighed. Du kan læse mere om Taksationsmyndigheden og værditabsordningen på www.taksationsmyndigheden.dk.

Dine opgaver vil bl.a. bestå i:

  • Besvarelse af mundtlige og skriftlige henvendelser vedr. værditabsordningen.
  • Journalisering af indkomne anmeldelser og udsendte breve i sagsbehandlingssystemet F2.
  • Indhentelse af sagsoplysninger og videresendelse af partsindlæg.
  • Deltagelse som Taksationsmyndighedens sekretær på besigtigelser af beboelsesejendomme.
  • Udarbejdelse af udkast til afgørelser.
  • Kontakt til opstiller af vindmøller eller solcelleanlæg.
  • Opdatering af hjemmeside.
  • Udarbejde referat til møder med Taksationsmyndigheden.
Du kan forvente rejseaktivitet inden for Danmarks grænser, da du deltager i besigtigelser af beboelsesejendomme som sekretær for Taksationsmyndigheden. Det forventes derfor, at du har B kørekort til kørsel i Energistyrelsens bil cirka 1-3 dage om måneden.

Om dig Vi forventer, at din hidtidige erfaring fra anden relevant erhvervserfaring giver dig et godt udgangspunkt for at kunne indtræde i rollen som administrativ medarbejder. I tillæg hertil forventer vi, at du:

  • Er administrationsbachelor eller har en anden relevant administrativ uddannelse.
  • Har kendskab til offentlig forvaltning, herunder forvaltningsret eller lysten til at lære herom.
  • Er omhyggelig, samt tør og evner selvstændigt at løfte et stort ansvar og drive processer frem.
  • Er struktureret, har øje for detaljen, er grundig af natur og kan levere resultater af høj kvalitet.
  • Er nysgerrig, i stand til at arbejde fleksibelt og evner at være omstillingsparat.
  • Er god til at formidle dig i skrift og tale, så du kan forklare komplekse problemstillinger på en kortfattet og forståelig måde over for borgerne.
  • Trives med til tider rutineprægede opgaver inden for fastsatte tidsfrister og kan bidrage til den digitale udvikling, som vi står overfor.
  • Er serviceorienteret og har gode samarbejdsevner.
  • Er en god kollega med godt humør, der sætter pris på videndeling og faglig sparring.
  • Har kørekort samt er øvet bruger i Excel og Office.
Om os I Energistyrelsen gør vi en forskel hver dag. I Danmark og i lande verden over. Vores vision om at opnå et klimaneutralt samfund i vækst og balance er den største opgave, vi skal være med til at løse.

Vi ved, at vi skal tænke ambitiøst, og vi ved, at vi skal tænke nyt. Vores mål er en klog, grøn omstilling, hvor Danmark går foran, og danske erfaringer anvendes globalt. Hvor grønne løsninger, sikker og effektiv forsyning og økonomi tænkes sammen.

Vi har et job med mening. Vi er historien om de moderne nørder, stærke generalister og en ledelse, der vil motivere. Vi er 800 kolleger med en særlig holdånd. Vi er faglige. Vi er nysgerrige. Og så tager vi ansvar for fremtiden. For vi har dette til fælles: Vi gør en grøn forskel i hverdagen og for de kommende generationer.

Læs hele vores kernefortælling og få indblik i vores værdier.

Omdrejningspunktet i Center for Energiadministration er effektiv administration. Vi arbejder med en bred palette af ordninger, puljer og tilskud, der understøtter den grønne omstilling. Vi er et centralt kontaktpunkt for mange offentlige og private, store og små aktører og varetager derudover interne servicefunktioner for Energistyrelsen og koncernen som helhed. Vi har en travl hverdag med en uformel omgangstone, gode kollegaer samt ikke mindst et center med god dynamik.

Løn‐ og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til den gældende overenskomst for HK´ere i staten som administrativ medarbejder.

Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner. Vi er en fleksibel arbejdsplads med mulighed for at arbejde hjemmefra. Arbejdsstedet er i Center for Energiadministration, Niels Bohrs Vej 8D, 6700 Esbjerg.

Supplerende oplysninger kan fås ved henvendelse til kontorchef Claus Meineche på telefon +45 33 92 77 93.

Energistyrelsen betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgning Stillingen er et internt opslag. Benyt funktionen "Søg stillingen" på stillingsopslaget.

Din motiverede ansøgning med CV, fuldt eksamensbevis samt eventuelle øvrige bilag skal være indtastet senest den 3. august 2025.

Tiltrædelse: 1. september eller snarest derefter.

Kandidater til stillingen skal være indstillet på at skulle udarbejde en mindre opgave i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex