Har du lyst til at være en del af dagplejen i Område Auning? Så er det nu, du skal slå til, da vi søger en dagplejepædagog 32 timer ugentligt i dagplejen fra 1. oktober 2025. En særlig stilling, som der ikke er mange af.

Dagplejen i Område Auning er en del af dagtilbuddet, pasning af 0-6 år i Norddjurs kommune.

Område Auning består ud over dagplejen også af Børnehuset Mælkevejen 0-6 år og Bette-bo børnehave & vuggestue 0-6 år.

Du vil indgå i et tæt samarbejde med både afdelingsleder og områdeleder i Område Auning. Ligeledes er der administrativt et godt samarbejds- og sparringsmiljø med de øvrige, som du skal dele kontor med.

Om arbejdet som dagplejepædagog og opgaverne:

Som dagplejepædagog er du bl.a. ansvarlig for planlægning og udførelse af tilsyn samt pædagogiske besøg i vores 13 unikke dagplejehjem og i vores 3 legestuegrupper, som mødes en gang om ugen i heldagslegestue.

Dine opgaver er mangeartede fra pædagogisk tilsyn, legepladstilsyn og til administrative opgaver. Det ses derfor helst, at du har erfaring med pædagogisk arbejde og kan facilitere og omsætte dette sammen med dagplejerne. Du skal kunne lære fra dig, vejlede og aktivt gå ind i udviklingsprocesser omkring læringsmiljøet til børnenes bedste. Arbejdet indeholder og er båret af udvikling, sparring, trivsel og læring, dialog og tillid.

Du vil indgå i et team af erfarne kollegaer og dagplejere, som har et fælles ansvar i at udvikle dagplejen gennem tillid og robusthed samt et fælles afsæt i at skabe optimale rammer for børn, forældre og ikke mindst dagplejerne. Vores fælles mål er at skabe gode læringsmiljøer ude og inde. Vi har fokus på det relationelle både hos dagplejer, i forældresamarbejdet og ikke mindst barn/voksen. Vi arbejder ud fra ICDP og den anerkendende tilgang.

Der er en meget stor frihed under ansvar i arbejdet som dagplejepædagog. Du planlægger en stor del af din tid selv, indenfor rammen af dagplejens åbningstid og i dialog med ledelsen.

Vi har tæt samarbejde med andre dagplejepædagoger på tværs af Norddjurs kommune, pladsanvisningen, tværfaglige teams, sundhedsplejen mv. Vi vægter åbenhed, og det er en nødvendighed, hvis vi skal lykkes sammen, at vi spiller hinanden gode.

En del af ansvarsområdet som dagplejepædagog er også at kunne arbejde med vores IT-systemer og have administrativ flair, da dette understøtter arbejdet som dagplejepædagog. Selvfølgelig vil du blive støttet i denne proces.

Vores forventninger til dig:
  • Har en pædagogisk uddannelse og gerne en efteruddannelse.
  • Har erfaring og viden inden for 0-3 års området.
  • Har lysten til at arbejde i et team.
  • Har gode kommunikative kompetencer og evner indenfor IT.
  • Har energi og nysgerrighed på at udvikle dagplejeområdet.
  • Kan arbejde selvstændigt og systematisk med dine opgaver, men også dele ud i teamet.
  • Har gode evner omkring forældresamarbejde.
  • Du skal have et åbent mindset og kunne omstille dig på, at alt det, du lige havde planlagt til dagen i dag, måske først sker i morgen eller senere.
  • Du vil skulle indgå i en turnus med morgen-vagt telefonen og middagstelefon.
  • Der vil forekomme aften- og fyraftensmøder, hvor det forventes, at du er deltagende.
  • Du er villig til at bruge egen bil hver dag. Du vil få kilometerpenge efter gældende regler.
Derfor skal du vælge os:
  • Vi tilbyder en organisation i udvikling, hvor tempoet er højt, men godt.
  • Et spændende job med en alsidig hverdag.
  • En fantastisk dagplejegruppe, som brænder for deres job.
  • Et job, hvor du bliver en del af et engageret team, og får stor frihed og indflydelse på både form og indhold i dit arbejdsliv.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelse efter gældende overenskomst, med mulighed for at forhandle kvalifikations- og funktionsløn.

Har du spørgsmål:
Henvendelse for evt. spørgsmål omkring stillingen:
Afdelingsleder Gitte F. Frederiksen mobilnummer 24 21 41 75.
Dagplejepædagog Mette Fomsgaard mobilnummer 21 36 94 95. (Ferie i uge 29, 30 og 31)

Vi vil gerne have din ansøgning senest 19. august 2025.

Om os:
Du kan læse meget mere om Område Auning og dagplejen på https://omraadeauning.norddjurs.dk/

Afholdelse af samtale:
Samtaler forventes afholdt den 27. august 2025.

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

Kørekort:
B Almindelig bil

Egen bil:
Du skal være villig til at benytte egen bil i jobbet

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex