De kommunale IT- og digitaliseringsafdelinger er under hastig forandring. Teknologierne ændrer sig med stadig større hastighed, servere og systemer flytter i skyen, kunstig intelligens skaber nye muligheder og udfordringer, og cyber-truslen bliver mere og mere presserende. Kravene til vores kompetencer ændrer sig. For fortsat at kunne levere stabil og sikker drift er det aftalt mellem staten og kommunerne, at kommunerne skal samarbejde om fælles server- og netværksdrift i fire-fem driftscentre.

Vi søger en teamleder, som vil være med til at lede de store forandringer i en IT- og digitaliseringsafdeling, hvor opgaverne står i kø, og brugerne med god grund kan forvente høj service. Sammen med dine lederkollegaer og kollegaer i afdelingen skaber du høj trivsel, engagement og faglighed, som er en absolut forudsætning for, at vi kan forandre og udvikle os og levere den bedst mulige kvalitet.

Vi tror på, at de bedste beslutninger bliver truffet der, hvor viden er størst på området. I en IT- og digitaliseringssammenhæng, hvor der er områder præget af stor teknisk og organisatorisk kompleksitet, er det ikke lederen eller eksperten, der træffer de bedste beslutninger. De træffes af forskellige fagligheder i fællesskab, i form af teamet eller tværgående organiseringer omkring et projekt. Du skal som teamleder understøtte og facilitere beslutningsprocessen og sikre, at den ikke går i stå, men er i stadig fremdrift.

Hvem er dit team?
Du får ansvaret for Team IT Service og Drift. Sammen med 16 kompetente IT-medarbejdere varetager I den daglige IT-drift, service og support for hele Faaborg-Midtfyn Kommune, herunder ca. 9.000 brugere (inkl. skoler og daginstitutioner) - en organisation, der fysisk er delt ud over hele kommunen.

Opgaver i Team IT Service og Drift
Som teamleder står du i spidsen for en stor og bred opgaveportefølje. Vi er i M365 Cloud med Exchange, Office, OneDrive og Teams. Du får ansvaret for løbende udvikling og optimering af vores anvendelse af M365 samt vores infrastruktur og rettighedsstyring.
Vi har i mange år anvendt IdM til adgangs- og rettighedsstyring, og vi ønsker at videreudvikle og tilpasse vores IdM-løsning til de fremtidige krav, der følger af såvel EU's som vores nationale sikkerhedsstandarder.

Du bliver primus motor i en løbende optimering samt automatisering af vores sagsstyring og hændelseshåndtering, og du er garanten for en serviceorganisation, som yder en imødekommende og kompetent hjælp til vores mangeartede brugere. Du er godt hjulpet af engagerede og kompetente medarbejdere fordelt indenfor følgende områder:
  • Level1 (Helpdesk, indkøb, teknologisikring og telefoni)
  • Level2 (opsætning og konfiguration af systemer og infrastruktur samt lidt serverdrift)
  • Skole-IT (pædagogisk IT)
  • Netværk m.m.
  • RPA
Vores tanker om dig
Det giver dig arbejdsglæde at lede forandringer, udvikle dit team og dine kollegaer. Du har måske ikke en IT-uddannelse, men du er fascineret af teknologien og dens muligheder. Du forstår IT på et niveau, hvor du kan indgå i dialog med dine IT-faglige kollegaer om valg af retning og opsætning af løsninger ud fra et brugerperspektiv, sammenhæng med andre teknologier og IT-arkitektoniske overvejelser. Du bliver IT-strategisk sparringspartner for din lederkollegaer, teamlederen for Digitalisering og Informationssikkerhed og afdelingslederen.

Du vil som teamleder have stor frihed og ansvar til at lede dit område. Selvom vi i ledelsesteamet har hver vores ansvarsområder, leder vi afdelingen i fællesskab. Vi er én afdeling med mange ansvarsområder. Vi tror på, at de bedste resultater opnås ved et tæt samarbejde i ledelsesteamet og mellem kollegaerne på tværs af fagligheder. Vi vægter en åben og tillidsfuld dialog, hvor vi giver hinanden faglig og personlig sparring. Vi har fokus på at skabe værdi for hele organisationen gennem samarbejde.

I ledelsesteamet arbejder vi med den strategiske linje i forhold til understøttelsen af digitaliseringen i kommunen, herunder valg af teknologier, leverandører og samarbejde med andre kommuner.

Dine faglige og personlige kompetencer kunne være:
  • Tidligere erfaring med ledelse og dokumenteret evne til at navigere og lede i forandringer, også med ´det lange lys´ på
  • Bredt kendskab til IT-drift, -sikkerhed og digitaliseringsprocesser
  • Evnen til at arbejde helhedsorienteret og koordinere forskellige faglige områder
  • Stærke kommunikationsevner og evnen til at etablere og vedligeholde robuste samarbejdsrelationer
  • Erfaring med ledelse i en politisk styret organisation
  • Selvstændig og struktureret med fokus på at opnå mål og skabe kvalitet
  • God faglig coach og sparringspartner for dine medarbejdere. Du er retningsgivende for en fælles udvikling og udførelse af opgaveløsninger vha. inddragelse af relevante interessenter
  • Motiverende, uddelegerende og samtidig undersøgende og understøttende
  • Du er vedholdende, følger op og sikrer, at opgaverne bliver løst internt og i organisationen
  • Kan udfordre og sparre med den øverste ledelse, og du bliver en vigtig strategisk sparringspartner for nærmeste afdelings- og teamlederkollega
Vi tilbyder:
  • At du bliver en del af en organisation med et højt fagligt og professionelt niveau
  • Et attraktivt, udviklende og alsidigt job med mulighed for faglig og personlig udvikling
  • Engagerede kollegaer, der lægger vægt på holdspil og faglighed
  • Fokus på trivsel og godt arbejdsmiljø
Vi er en dynamisk arbejdsplads, hvor sparring er en vigtig ting i vores hverdag, og hvor vi hjælper hinanden med opgaverne. Vi er gode til at grine sammen og til at tage hånd om alt det, der kan være svært.

Hvem er vi?
IT, Sikkerhed og Digitalisering består af en afdelingsleder, to teamledere og 29 medarbejdere fordelt på to teams: Digitalisering og Informationssikkerhed samt IT Service og Drift. Vi lægger stor vægt på, at vi samarbejder som én afdeling på tværs af teams, da det giver de bedste resultater.

Afdelingen er organisatorisk forankret i fagområde Arbejdsmarked, men yder service og drift for hele Faaborg-Midtfyn Kommune.

Du kan læse mere om Faaborg-Midtfyn Kommune som arbejdsplads her.

Løn og ansættelse
Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation og vil afspejle stillingens funktioner samt dine kompetencer.

Vi tilbyder alle nyansatte en individuel tilpasset introduktion til arbejdspladsen og arbejdsopgaverne med afsæt i dine kompetencer, herunder tæt kollegial og ledelsesmæssig sparring.

Stillingsbetegnelse: Teamleder
Arbejdssted: Rådhusvænget 27, 5856 Ryslinge
Arbejdstid: Fuldtid

Fast stilling med forventet tiltrædelse d. 1. oktober 2025.

Før ansættelse vil der blive indhentet referencer.

Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Peter Bach Nielsen på tlf. 72 53 13 55 eller teamleder Ida Christensen på tlf. 72 53 13 53.

Ansøgning
Send din ansøgning med bilag elektronisk via linket nedenfor. Den skal være os i hænde senest søndag d. 10. august 2025 kl. 23.59.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag d. 22. august 2025.

Vi forventer, du har kørekort, da Faaborg-Midtfyn Kommune er en geografisk stor kommune.

Faaborg-Midtfyn Kommune ønsker at fremme ligestilling og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk baggrund.

Faaborg-Midtfyn Kommune er en arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Kørekort:
B Almindelig bil

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex