Visitator som vil med på en rejse for at forløse ”Vi ses i morgen”, implementere Ny Ældrelov og herved medvirke til at skabe de bedste forløb for borgerne

Ønsker du at bruge din uddannelse til at gøre en forskel for den enkelte borger i samarbejde med kompetente kollegaer? Og vil du være med til at videreudvikle myndighedsområdet i Sundhed og Ældre? Så har vi jobbet til dig.
Vi søger to visitatorer til Team Afklaring og Rehabilitering – Callcenter og udskrivning pr. 1. oktober 2025.

Om jobbet

Den ideelle profil har erfaring med visitation på ældre- og sundhedsområdet, men er mere optaget af samarbejde end paragraffer. Vi har fokus på sammenhængende forløb og rehabilitering tæt koblet til behov for hjælpemidler og velfærdsteknologi.

Vores team er tværfagligt og arbejder bl.a. med bedre koordinering af tværsektorielle forløb. Lige nu visiterer vi rehabiliteringsforløb til personlig- og praktisk hjælp, aflastning, sygepleje, træning, ældre- og handicapegnede boliger, plejeboliger og udvalgte områder på hjælpemiddelområdet. Som visitator vil du være ansvarlig for at vurdere og visitere borgere til forskellige former for hjælp og støtte.

Dit daglige arbejde i vores Callcenter og Udskrivningsenhed, vil bestå af udredning og vurdering af borgerens funktionsevne med henblik på, at visitere hjælp efter Service- og Sundhedsloven.

Derudover vil en mindre del af jobbet bestå af telefonbetjening for centrets hovednummer - servicere og være i dialog med borgere, pårørende, eksterne som interne samarbejdspartnere.

Vi arbejder blandt andet med:

  • Det velkoordinerende borgerforløb - med fokus på, at skabe sammenhæng og kvalitet i indsatserne i et rehabiliterende perspektiv.
  • Fornyelse af et stærkt rehabiliteringskoncept inddelt i flere steps som spænder over struktureret forebyggelse, brobygningsarbejde, midlertidig rehabiliteringspakke, koblet til hjælpemidler og højere grad af anvendelse af velfærdsteknologi.
  • Styrkelse af integration og koordinering af opgaver med fokus på det tværorganisatoriske og tværsektorielle samarbejde.
  • Det sammenhængende kvalitative borgerforløb, der gør borgeren tryg i sektorovergangen.

For at lykkes i stillingen forventes du at

  • have en sundhedsfaglig baggrund som fx ergo-, fysioterapeut eller sygeplejerske.
  • have lysten til og gerne erfaring med at arbejde med myndighedsområdet, og interesse og forståelse for at forvalte gældende lovgivning og politisk vedtaget serviceniveau.
  • være positiv og se muligheder frem for begrænsninger.
  • være i stand til at overskue helheder også i komplekse situationer.
  • have en anerkendende tilgang til vores borgere, dine kollegaer og øvrige samarbejdspartnere.
  • have gode kommunikationsevner – både mundtligt og skriftligt, da du får en stor kontaktflade med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • medvirke til at fremme tværfagligt samarbejde internt i afdelingen og på tværs af kommunen.
  • være kyndig bruger af IT og gerne have kendskab til omsorgssystemet Nexus.

Vi tilbyder

En spændende arbejdsplads i rivende udvikling. Vi vægter et godt og stærkt arbejdsmiljø, med respekt for hinanden og hjælpsomhed. Der er altid mulighed for faglig sparring med kollegaer og med din leder, men du skal også trives med selvstændighed.

Vi kan love dig udvikling i et hastigt tempo, i en myndighed som forstår dens opgave ind i et samarbejde, til gavn for vores borgere.

Du kommer til at referere til myndighedsleder for Team Afklaring og Rehabilitering, Annette Geertsen.

Du kan se information om Næstved Kommune på www.naestved.dk

Læs om ”Vi ses i morgen”.

Relevant uddannelsesbevis skal vedhæftes.

Se job- og personprofilen.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse den 1. oktober 2025.

Arbejdstid pr. uge 34 - 37 timer.

Vil du vide mere
Du er velkommen til at kontakte Myndighedsleder Annette Geertsen på telefon 3068 2934.

Arbejdssted: Center for Sundhed og Ældre, Rådmandshaven 20, 4700 Næstved.

Ansøgningsfrist onsdag den 6. august 2025.

Ansættelsessamtaler afholdes onsdag den 20. august 2025 ved Myndighedsleder Maria Dideriksen.

Du søger stillingen ved at sende din ansøgning, CV og anden relevant dokumentation og uddannelsesbevis elektronisk via ansøgerknappen ”Ansøg”.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Om Næstved Kommune
Vi er Sjællands mest erhvervsvenlige kommune. Vi er en kommune i vækst og med fokus på styrke sammenhæng mellem natur, by og vand. Vi løser opgaver inden for sundhed, børn- og unge, kultur og fritid, erhverv, borgerservice samt arbejdsmarked. Vi er flere end 7.000 medarbejdere, og vi har en ambitiøs målsætning om at blive Danmarks mest attraktive offentlige arbejdsplads. Vi arbejder derfor målrettet med god ledelse, fleksibilitet og et godt psykisk arbejdsmiljø for at skabe gode betingelser for vores arbejdsliv. Når du arbejder hos os, får du mulighed for at gøre en forskel og have indflydelse på det gode arbejdsliv. Vi værdsætter mangfoldighed og de bidrag, vi hver især bringer til arbejdspladsen. Du kan få mere information om os på vores hjemmeside, Facebook og LinkedIn.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex