Måske overvejer du en administrativ uddannelse eller at læse jura? Så har du her muligheden for at dygtiggøre dig og afprøve, hvordan det er at arbejde med sagsbehandling i en offentlig organisation. Værgemålskontoret har travlt, og vi søger derfor din hjælp. Jobbet egner sig til personer under sabbatår, da der er tale om en tidsbegrænset stilling.

Sagsbehandler til en vigtig samfundsopgave
I værgemålskontoret er vi specialiseret i sager om værgemål og fremtidsfuldmagter.
Vi behandler sager fra hele landet, og vi træffer afgørelse i ca. 25.000-30.000 sager om året.

I de fleste sager foregår sagsbehandlingen på skrift, men i et begrænset omfang vil der være telefonisk kontakt med borgere.

Hvem er vi og hvad kan vi tilbyde dig?
Værgemålskontoret består af ca. 80 medarbejdere fordelt på to lokationer i hhv. Aarhus og i Ringkøbing. De ledige stillinger er i Aarhus, nærmere bestemt Lyseng Allé i Højbjerg. Vi søger 4 medarbejdere til en tidsbegrænset stilling. Du vil blive en del af et lille team med andre medarbejdere, der sidder med de samme opgaver som dig. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af administrativ sagsbehandling, f.eks. træffe afgørelser om ikraftsættelse af fremtidsfuldmagter, vejlede forældre om børnepension eller screening af ansøgninger. Vi forventer ikke, at du vil kunne løse opgaverne fra dag et. Derfor sørger vi for, at du får en grundig oplæring, så du bliver klædt godt på til at kunne varetage opgaverne selvstændigt.

Hvem er du?
Det afgørende er ikke din baggrund, men din personlighed. Vi har brug for dig, som søger en tidsbegrænset stilling. Det vigtigste er, at du:

  • motiveres af at yde en god sagsbehandling med borgeren i fokus
  • kan veksle mellem det selvstændige arbejde og samarbejdet med andre
  • arbejder effektivt og struktureret
  • kan udtrykke dig klart i tale og skrift på dansk
  • har flair for brugen af it-systemer
  • trives i sociale sammenhænge og vægter godt kollegaskab højt
  • er kvalitetsbevidst og grundig i dit arbejde
  • tør spørge, hvis du er i tvivl – og tør gøre, hvis du ikke er.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Kan du se dig selv som medarbejder hos Familieretshuset, så send os din motiverede ansøgning med CV, eksamenspapirer samt anden relevant dokumentation senest den 20. juli 2025. Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

Tiltrædelse er den 1. september 2025. Stillingen er tidsbegrænset til udgangen af året. Vi har flekstid, som kan anvendes under hensyntagen til arbejdets tilrettelæggelse.

Arbejdsstedet er Familieretshuset i Aarhus og ansættelsesområdet vil være Social- og Boligministeriet med tilhørende institutioner. Du vil blive omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) med tilhørende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Ønskes yderligere oplysninger om arbejdsopgaverne, er du meget velkommen til at henvende dig til funktionsleder Jesper Kjerulf Christensen på tlf. 5163 4978 eller funktionsleder Jakob Spurlin-Roe på tlf. 5190 0198.

Du kan også læse mere om Familieretshuset arbejdsopgaver her.

Om Familieretshuset
Familieretshuset arbejder for at hjælpe familier i bred forstand. Vi møder bl.a. familier og børn i skilsmisse, familier der ønsker at adoptere eller oprette værgemål, og udenlandske par, der vil giftes i Danmark. Målet er altid at finde den bedste løsning for hver enkelt familie. Familieretshuset løser opgaver inden for områderne; forældremyndighed, bopæl og samvær, separation og skilsmisse, internationale ægteskaber, navne, bidrag, faderskab, adoption og værgemål. Vi er en organisation i stor udvikling, og vi brænder for at levere den bedste kvalitet til gavn for de mange borgere, der hver dag har brug for vores hjælp. Familieretshuset har afdelinger 10 forskellige steder i Danmark

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex