Kordegn

Kordegn på 20 timer søges til start 1. november 2025 eller tidligere efter aftale.


Grindsted-Urup menighedsråd, søger en medarbejder som kordegn. Vi er en moderne kirke med alsidige opgaver og ét samlet menighedsråd. Der er 3 præster og 25 ansatte til at udføre de mange forskellige kirkelige funktioner.

Du får, i samarbejde med den anden kordegn, ansvar for administrative arbejdsopgaver på vores kirkekontor i Grindsted Kirkehus.

Stillingen er på 20 timer ugentlig, som placeres på hverdage – dog kan der forekomme kirkelige tjenester i weekenden. Der er tale om en 5-dages arbejdsuge.


Opgaver:

· Betjening af kirkekontor, borgerkontakt, personregistrering og attestudstedelse

· Sekretærfunktion for sognets præster og for MR

· Administration af Brandsoft-kalender i samarbejde med andet personale

· Kalenderplanlægning af egne og fælles opgave

· Samarbejde om intern og ekstern kommunikation med anden kordegn og kommunikationsmedarbejder

· Der vil være kirketjenester samt evt. andre kirketjeneropgaver i et begrænset omfang

· Nye opgaver er en mulighed hen ad vejen.

· Weekendarbejde kan forekomme i form af telefonvagt og enkelte kirkelige handlinger.

Personlige egenskaber:

· Du er et ansvarligt, engageret og loyalt menneske, der ønsker at yde en indsats til fælles gavn for sognets beboere, menighedsråd, de ansatte, frivillige og præsterne

· Du er imødekommende, venlig og serviceminded og har lyst til borgerkontakt.

· Du er effektiv og arbejder selvstændigt

· Du har gode samarbejdsevner

· Du er omhyggelig, ordentlig, struktureret og er god til at overholde deadlines


Vores forventninger:
• Du er fortrolig med Folkekirken og har indsigt i dens liv og struktur og vil arbejde i
overensstemmelse med Den danske Folkekirkes grundlag
• Du er dygtig til IT gerne på superbrugerniveau
• Du vil medvirke som en aktiv del af vores organisation ved at udvise både ansvar, samarbejdsvilje
og arbejdsglæde
• Du er uddannet kordegn eller har lyst til at tage uddannelsen (obligatorisk) og er kompetent og ansvarsfuld inden for egne arbejdsområder
• Du har lyst til at indgå i et nært samarbejde med vores øvrige dygtige medarbejdere, præster,
menighedsråd og frivillige


• Du udviser rettidig omhu i overensstemmelse med sognets samarbejdsaftale/personalepolitik
• Du medvirker aktivt til, at sognet leverer den bedste kvalitet i alle ydelser og høj service - såvel
eksternt som internt

Vi tilbyder:
• En god arbejdsplads med kompetente, engagerede og ansvarsbevidste kolleger
• Et velfungerende samarbejde med menighedsråd og ansatte
• En selvstændig, udfordrende og afvekslende hverdag
• Et godt arbejdsmiljø med høj faglighed, godt samarbejde og et højt serviceniveau
• Plads til faglig og personlig udvikling i jobbet
• En arbejdsplads med et kristent værdigrundlag
• Et levende kirkehus med mange mennesker, aktiviteter og forskellige opgaver, der skal løses
• Et godt arbejdsmiljø med høj faglighed, godt samarbejde og et højt serviceniveau
• Gode arbejdsvilkår med fokus på et godt arbejdsmiljø til gavn og glæde for alle.


Ansættelsesforhold:
Ansættelse sker ved Grindsted Kirke, Kirkegade 22, 7200 Grindsted.


Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 –
Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 –
Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn,
sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for
kordegne. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.


Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved
ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.


Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kordegne gennemføres inden for 2 år
efter ansættelsens start.


Stillingen er indplaceret i løngruppe. Årslønnen aftales inden for intervallet 323.233,66. – 379.799,43 kr. (nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 38.349,25
Der er et årligt OK tillæg på 3.366,35 kr. (nutidskroner)

Løn, OK-tillæg og rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med ansættelsesbrøk.


Menighedsrådet er indstillet på, at der for den rette ansøger forhandles en indplacering i intervallønnen, som afspejler såvel ansøgerens faglige og personlige kvalifikationer samt de krav der stilles til udfyldelse af stillingen.
Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.


Ansættelse sker med en prøvetid på 3 måneder


Nærmere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Leo Bøgeholm Madsen på telefon 52990727 eller mail lbm@bogetorp.com . Ansøgningen med relevante bilag sendes på til 8942fortrolig@sogn.dk mrk. Kordegn. Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 7. august 2025 kl. 12.00. Der afholdes ansættelsessamtaler torsdag den 21. august 2025

Kørekort:
B Almindelig bil

Egen bil:
Du skal være villig til at benytte egen bil i jobbet

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex