Afdelingsleder til Specialrådgivningen for Voksne i Mariagerfjord Kommune

Brænder du samtidig for at sætte retning, skabe følgeskab og udvikle fagligheden i et vigtigt velfærdsområde?

Kan du se dig selv som den, der både leder og lytter, prioriterer og udvikler - så er du måske vores nye afdelingsleder for Team Socialpsykiatri og Matchnings- og forhandlingsgruppen.

Om Specialrådgivningen for Voksne

Specialrådgivningen består af i alt 16 socialrådgivere, som er fordelt i to hovedteams – Socialpsykiatri og Handicap – samt mindre opgavefællesskaber omkring fx BPA, domfældte udviklingshæmmede, merudgifter mv. Vi samarbejder med mennesker med mange forskellige ressourcer og samtidig betydelige psykiske og/eller fysiske funktionsnedsættelser samt sociale udfordringer.

Vores kernefokus er at skabe sammenhæng og meningsfulde forløb for borgerne – og vi gør det ved at dygtiggøre os i en rehabiliterende og recovery-orienteret tilgang.

Derfor er vi også stolte af at være en del af et ambitiøst udviklingsarbejde, bl.a. gennem partnerskab med Social- og Boligstyrelsen omkring ”Borgeren ved Roret”.

Om stillingen

Vi søger en afdelingsleder til Specialrådgivningen for Voksne, der kan:

  • varetage den daglige faglige ledelse
  • sikre faglig kvalitet, systematik og sammenhæng i sagsbehandlingen
  • skabe følgeskab og understøtte trivsel og arbejdsmiljø
  • bidrage aktivt til den tværgående udvikling af vores fælles ledelsesopgave

Du bliver en del af et ledelsesteam bestående af i alt to afdelingsledere og én overordnet leder med personaleansvar. Din rolle bliver at lede gennem faglig sparring, udvikling og koordinering. Du får særligt ansvar for socialpsykiatri og for matchning og takstforhandling i boformer og børne-/ungehjem.

Du får ikke bare et skrivebord – men en nøgleposition i en afdeling med stort udviklingsfokus, stærke faglige miljøer og kolleger, der både vil noget og vil hinanden.

Om dig

Vi søger en handlekraftig leder, der:

  • Har en solid socialfaglig baggrund (socialrådgiver/socialformidler) og erfaring med det specialiserede socialområde
  • Har lyst til ledelse – måske lederuddannelse
  • Er fagligt velfunderet og kan sætte retning for arbejdet med rehabilitering og recovery, herunder VUM 2.0
  • Har forståelse for ledelse i en politisk styret organisation, hvor samarbejde, facilitering og fælles retning er afgørende
  • Trives med at skabe overblik og struktur, og kan oversætte strategier til konkret praksis
  • Kan levere sparring og kvalitetssikring i sagsarbejdet, og samtidig bidrage til efterlevelse af lovgivning og implementering af ny retspraksis
  • Har blik for både drift, udvikling og arbejdsmiljø, og evner at navigere mellem kortsigtede behov og langsigtet faglig retning

Dine ledelsesopgaver omfatter bl.a.:

  • Faglig ledelse af rådgiverne i Team Socialpsykiatri og Matchning- og forhandlingsgruppen
  • Tværgående samarbejde med afdelingslederkollega og øvrige afdelinger
  • Planlægning og prioritering af opgaver i samarbejde med teamet
  • Kvalitetssikring, herunder sparring og systematiske sagsgennemgange
  • Implementering af nye arbejdsgange, lovgivning og metoder i samarbejde med juridisk bistand
  • Du bidrager aktivt til udviklingen af Specialrådgivningen og Social- og Sundhedsområdet – både i det daglige og i langsigtede faglige spor

Vi tilbyder

  • En meningsfuld lederrolle, hvor du både får indflydelse, variation i opgaverne og mulighed for at udvikle dig – fagligt og personligt.
  • Et fagligt stærkt team med høj motivation og engagement – og god humor
  • Et kollegialt og understøttende lederfællesskab med fokus på sparring og ledelsesudvikling
  • En arbejdsplads præget af en høj grad af psykologisk tryghed, samarbejde og faglig refleksion – hos os kan du både være ambitiøs og autentisk

Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på fuld tid. Løn aftales nærmere ud fra gældende overenskomst med mulighed for at forhandle tillæg ud fra dine kompetencer. Vi håber, at du kan tiltræde den 1. oktober 2025.

Din primære arbejdsplads er på Mariager rådhus, men du skal være indstillet på at deltage i møder i hele Mariagerfjord Kommune, hvorfor det er et krav, at du har gyldigt kørekort.

Der indhentes straffe- og børneattest, og ansættelsen er betinget af, at disse kan godkendes.

For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.

Tidsplan

Ansøgningsfristen er den 6. august. Vi forventer at holde første samtale den 15. august og anden samtale den 22. august.

Mellem første og anden samtale afvikles test på de kandidater, der er gået videre til anden samtalerunde. Går du videre til anden samtale, skal du være indstillet på at gennemføre online personlighedstest samt deltage i testtilbagemelding med deltagelse af en ekstern konsulent.

Der indhentes kun referencer på den kandidat, der forventes ansat.

Oplysninger

Yderligere oplysninger om stillingen kan du få hos Tanja Mørk, leder af Social Støtte og Specialrådgivningen for Voksne på 21 37 33 62 (send venligst en SMS og du vil blive kontaktet).

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex