Forebyggelse og Tidlig Indsats har en 37 timers stilling som kontaktperson ledig pr. 1. september 2025 eller snarest derefter.

Vi søger en kollega, der enten er uddannet pædagog eller har anden relevant uddannelse, som har lyst til at være kontaktperson for børn og unge med særlige behov eller for den samlede familie.

Vi søger en fagligt dygtig og engageret kontaktperson, der har interesse for børne- og unge området og for tidlig opsporing og forebyggende indsatser/foranstaltninger. Som kontaktperson i afd. Forebyggelse og Tidlig Indsats bliver du en del af en gruppe på 11, der i samarbejde med kolleger, familiekonsulenter og familiebehandlere, leverer tidligt forebyggende og tværfaglige indsatser i et tæt samarbejde med familier, børn, unge, netværk og øvrige samarbejdspartnere.

Afdelingens opgaver består, udover kontaktpersonsopgaver jf. BL. §32 stk. 1 nr. 3 i familie støttende, forebyggende og foregribende indsatser, samtaleforløb til børn, unge og deres familier, gruppetilbud, Åben Anonym Rådgivning, samt deltagelse i tværfaglige projekter.

Formålet med kontaktperson er at sikre barnet, den unge eller den samlede familie en fast og stabil voksenkontakt, som støtter op om forældrekompetencen og er i tæt dialog med forældrene eller nærmeste omsorgsgiver. Der tages udgangspunkt i at børn og forældre er ekspert i eget liv og der er fokus på at barn og familie igen skal kunne mestre eget liv og hverdagsliv.

Forebyggelse og Tidlig Indsats er en del af en aftaleenhed, der også indbefatter Dagbehandling, Familiehuset og Sundhedsplejen. Aftaleenheden, der er organiseret under Børn- og Familierådgivningen, har et ledelsesteam på 4, en leder, samt tre afdelingsledere. Personalegruppen er bredt tværfagligt sammensat og består af ca. 70 medarbejdere, der arbejder målrettet på at skabe de bedste udviklings- og opvækstbetingelser for børn. Desuden er der et stort antal eksternt ansatte, der løser afløsning i familiers eget hjem, ledsagelse samt støtte til forældre med anbragte børn.

Som kontaktperson hos Forebyggelse og Tidlig indsats vil du få fysisk base i afdelingen på Vestre Skovvej 1 i Grenaa. Meget af indsatsen kommer til at foregå hvor barnet/den unge eller familien har brug for det, så barnet/den unge bevarer tilknytningen til et almindeligt hverdagslivsmiljø – herunder familie, netværk, fritidsaktiviteter og skole.

Primære arbejdsopgaver

Kontaktpersonens opgaver ift. et barn eller en ung kan bl.a. være at:

  • Støtte og hjælpe med at udvikle barnets/ den unges faglige, sociale og personlige kompetencer
  • Støtte til barnets/den unges interessefelter, herunder støtte til at finde aktiviteter og bl.a. opmuntre til deltagelse i fritidsaktiviteter
  • Hjælpe børn med at komme op om morgenen og komme i skole
  • Hjælpe og vejlede bredt i forhold til fremtidsmuligheder
  • Støtte og vejlede i forhold til at komme ud af kriminalitet eller misbrug
Kontaktpersonens opgaver ift. en familie kan bl.a. indebære
  • At skabe struktur og overblik i hverdagen
  • At igangsætte nye initiativer og aktiviteter i familien
  • At styrke familierelationerne
  • At skabe opmærksomhed på det enkelte medlem af familien og dennes behov
  • At håndtere konflikter og udfordringer
  • At styrke samarbejdet mellem forældre, netværk, Børne- og ungerådgiver, skole, sundhedsvæsen og andre øvrige aktører
Vores forventninger til dine personlige og faglige kvalifikationer:
  • Du er enten uddannet pædagog eller har anden relevant uddannelse og har erfaring med børne- unge og familieområdet og eventuelt med efteruddannelse
  • Du er engageret og kan inspirere, formidle og følge op på opgaverne
  • Du har en anerkendende og positiv tilgang til opgaverne, kolleger og samarbejdspartnere
  • Du kan arbejde på tværs, i et team og selvstændigt med gåpåmod
  • Du er fleksibel i forhold til arbejdstid, da der må forventes at være en del morgen – og sent eftermiddagsarbejde
Vi tilbyder dig:
  • En fagligt udfordrende og spændende arbejdsplads
  • Høj grad af frihed til kreativ opgaveløsning
  • Mulighed for at være med til at udvikle indholdet i jobbet
  • Faglig sparring med kompetente kolleger og ledelse med fokus på kvalitet

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Ønsker du yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte afd. leder Ann Langberg på tlf. 23 33 16 92

Ansøgningsfrist den 14. august 2025

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 18. august 2025

Vores Norddjurs

I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.

De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.

Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:

Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks

Kørekort:
B Almindelig bil

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex