Studentermedhjælper til Team Plandata og Digitalisering i Plan- og Landdistriktsstyrelsen
Om stillingen
I Plan- og Landdistriktsstyrelsen udvikler og driver vi systemet Plandata.dk, som indeholder alle kommunernes planer efter planloven, herunder lokalplaner. Samtidig opsamler systemet oplysninger fra planerne til brug for de nye ejendomsvurderinger. Vi søger en engageret student med gode it- og GIS-kundskaber, til at hjælpe os med at varetage den daglige kontakt med systemets brugere – især de kommunale medarbejdere – og samtidig støtte vores IT-medarbejder i den daglige IT-drift for styrelsen.
Opgaverne vil bl.a. være:
- Vejledning af kommunerne om indberetning af planer til Plandata.dk, herunder telefonisk support, mailkorrespondance samt i skriftlige vejledninger.
- Bistå kommunerne, hvis de oplever problemer med indberetning af kommuneplaner, lokalplaner, mv.
- Hjælpe os med løbende at gøre systemet smartere og mere rettet mod kommunale forretningsbehov, så kommunerne får en enkel administration og kan anvende plandataene i kommunerne.
Vi lægger vægt på, at du:
- er i gang med en relevant videregående uddannelse, f.eks. byplanlægning, arkitekt, landinspektør, geografi, landskabsforvaltning eller lignende.
- har kendskab til eller interesse i fysisk planlægning og geodata.
- tager ansvar for dit arbejde, lærer hurtigt og kan samarbejde med andre.
- er god til mundtlig og skriftlig kommunikation.
- har mod på telefonisk dialog med kommuner, borgere og virksomheder.
- er nysgerrig på at arbejde med rammerne for udvikling af byer og landdistrikter.
- er serviceminded
Om os
Plan og Landdistriktsstyrelsen er en styrelse under By-, Land- og Kirkeministeriet med ansvar for planloven, herunder Plandata.dk. Vi er en moderne statslig myndighed og har afdelinger i København og Nykøbing Falster. Tjenestestedet er i København. Vi er ca. 130 medarbejdere.
Du kan læse mere om Plan- og Landdistriktsstyrelsen på www.plst.dk.
Du kan læse mere om plandata.dk på www.plandata.dk.
Om ansættelsen
Ansættelse sker som student med en ugentlig arbejdstid på 15 timer om ugen fordelt på 2-3 hverdage. Vi lægger vægt på, at vores studenter kan være på kontoret i supporttelefonens åbningstid i hverdage fra kl. 9 til 14:30.
Du bliver ansat og aflønnet efter gældende overenskomst for kontorfunktionærer i staten HK/STAT.
Lyder det som noget for dig? Så klik på ”Søg stilling”-knappen i boksen. Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest den 31. juli 2025. Samtaler forventes afholdt i starten af august med henblik på ansættelse fra 1. september 2025.
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, som afspejler det omgivende samfund, derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion eller etnisk baggrund til at søge stillingen.
Du kan få mere at vide om stillingerne hos Frederik Tom-Petersen på telefon 4015 3532. Send eventuelt en sms, så ringer han tilbage.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex