Kreativ chef i DR Markedsføring og Brugerkontakt
DR Markedsføring står midt i en spændende udvikling, hvor vi skal styrke vores kreative gennemslagskraft og sikre, at endnu flere danskere kender og engagerer sig i vores stærke og væsentlige indhold. Til det søger vi en kreativ chef, der kan tænke strategisk, sætte retning og lede i en forandringskontekst.
Du bliver en del af afdelingen Markedsføring og Brugerkontakt, hvor vi har et stort engagement og høj faglighed, og hvor samarbejde på tværs af kompetencer og interesser er en integreret del af vores kampagnearbejde. Her arbejder vi tæt sammen for at sikre, at vores markedsføring spejler DR’s public service-rolle og understøtter strategien, Sammen om det vigtige.
Om stillingen
Som kreativ chef i DR Markedsføring og Brugerkontakt får du en central rolle i at omsætte DR’s strategi Sammen om det vigtige til retningsgivende markører og rammer, som dine medarbejdere og ledere kan navigere i og omsætte til markante, relevante og kreative markedsføringselementer.
Som kreativ chef i DR Markedsføring og Brugerkontakt får du det overordnede ledelsesansvar for tre kreative teams: Koncept, Produktion og Billede, Tekst, Grafik.
Konceptteamet har det kreative hovedansvar for vores kampagner og består blandt andet af konceptuelle art directors, copywriters og producere. Her fungerer du som teamleder, og i rollen ligger bl.a. facilitering af kreative processer, udfordring af kreative koncepter og faglig sparring.
Produktionsteamet ledes af en teamleder, som refererer til dig. Teamet har ansvaret for at få kampagnerne sikkert i mål – fra planlægning til færdigt produkt. Her sidder blandt andet produktionsledere, klippere, speakere, radioproducere og folk med ansvar for bannerproduktion og teknisk support.
Billede, Tekst, Grafik-teamet ledes også af en teamleder som igen refererer til dig. Teamet har ansvaret for en lang række vigtige visuelle og sproglige elementer i DR’s markedsføring bl.a. pressefotos, key visuals, programtekster og også produktion af bannere, motion graphics og VFX.
Retningsgivende og ordentlig ledelse er kernebegreber for ledelsesteamet i afdelingen, og en vigtig opgave vil være mentorskab og coaching, så du kan udvikle ledere og medarbejdere kontinuerligt og i tråd med DR’s og afdelingens ambitioner. I stillingen vil det være vigtigere at skabe de rette rammer for medarbejdere og ledere end selv at være kreativt udviklende og eksekverende.
I stillingen vil der være en bred kontaktflade i afdelingen såvel som i DR, og blandt kerneinteressenter er bl.a. DR Design, indholdsredaktioner og DR Teknologi. I DR vægter vi godt samarbejde højt, og vi har i vores område samarbejde som vurderingskriterie i alle leder- og medarbejderudviklingssamtaler.
Succeskriterier for stillingen:
Ambitionerne er høje, og stillingen kræver flerfacetterede kompetencer, og derfor søger vi en kandidat der kan:
- Sikre trivsel, udvikling og præstation på tværs af kreative fagligheder og ansvarsområder.
- Omsætte strategi, visioner og ambitioner til ledere og medarbejdere til retningsgivende manøvrerum, der giver maksimal kreativ udfoldelse.
- Gå til public service-opgaven med kreative ambitioner og visioner om at forløse den igennem vores markedsføring og brugerkontakt for i sidste ende at nå ud til danskerne for at gøre en forskel.
- Samarbejde og udvikle løsninger på tværs af funktioner og fagligheder både i afdelingen og i hele DR.
- Indgå i en stærk og velfungerende ledelsesgruppe i Markedsføring og Brugerkontakt, hvor vi kender hinandens styrker og blinde vinkler, så vi kan komplementere hinanden.
- Balancere drift og udvikling og tydeliggøre prioriteringen og resultaterne.
Du vil referere til afdelingschef for Markedsføring og Brugerkontakt, Maria Gry Henriksen, og indgå i et stærk chefteam med 3 dygtige ledere for henholdsvis Kampagne & Positionering, Medieplanlægning og Brugerkontakt.
Din profil
Som leder er du tydelig, tillidsfuld og udviklingsorienteret. Du har en naturlig sans for at lede gennem andre og sikre, at dine medarbejdere både trives og præsterer. Du har solid og veldokumenteret ledelseserfaring (min. 7 år) især inden for forandringsledelse.
Du evner at skabe følgeskab og finde veje fremad i en stor organisation med mange interessenter og krydsende hensyn.
Du har kreativ strategisk ledelseserfaring fra bureau eller en stor virksomhed. Du er fagligt ambitiøs og en spydspids i forhold til at løfte det kreative niveau – og du samarbejder naturligt med både specialister og ledere på tværs.
Du har god selvindsigt. Du kender dig selv godt – du er bevidst om dine styrker og blinde vinkler og har fokus på din udvikling på begge områder.
Du har et brændende public service-hjerte ligesom dine kommende kollegaer.
Du er nysgerrig og har allerede prøvet nye digitale og AI-baserede muligheder, som kan bidrage til at løse kreative opgaver uden at gå på kompromis med kvaliteten - men tværtimod løfte den til endnu bedre brugeroplevelser.
Om afdelingen
I din kommende afdeling, Markedsføring & Brugerkontakt, arbejder vi med markedsføring og positionering af DR’s indhold, platforme og brands, ligesom vi også har kontakten med DR’s brugere. DR Markedsføring er DR’s in-house marketingsstrategiske, kreative, medie- og produktionsbureau i ét, som hvert år udvikler og eksekverer mere end 600 kampagner på tværs af alle DR’s platforme. DR Brugerkontakt er DR’s ansigt udadtil og tager hver dag imod henvendelser fra DR’s brugere via både telefoner, mails og sociale medier. DR Markedsføring & Brugerkontakt er en del af direktørområdet Strategi & Brugere.
Arbejdssted
Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har Metro lige til døren.
Arbejdstid og løn
Ansættelsen er som udgangspunkt på fuld tid, og der gives løn efter kvalifikationer under hensyntagen til, at DR er en offentlig institution.
Nærmere oplysninger kan fås ved henvendelse til
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef, Maria Gry Henriksen, på 2114 1111 eller på mail mgry@dr.dk.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er den 4. august 2025
Ansættelsessamtaler
Holdes i august.
Læs mere om DR på: https://www.dr.dk/om-dr
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevante eksamenspapirer.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex