Hvem er vi?

Vi er en velfungerende arbejdsplads med omkring 50 meget engagerede medarbejdere. Vi lægger stor vægt på at yde brugerne en god og venlig service, på effektivitet og kvalitet i arbejdet samt på et godt kollegialt samarbejde på tværs af rettens afdelinger.

Hvad skal du lave?

Som afdelingsleder i retsafdelingen får du sammen med funktionscheferne (juridiske chefer) ledelsesansvaret for afdelingens kontormedarbejdere og er ansvarlig for tilrettelæggelsen af arbejdet med behandling af sagerne. Afdelingslederen står for den daglige personaleledelse og planlægning af opgaveløsningen herunder berammelse af sagerne i juristernes kalendere.

Retsafdelingen behandler straffe-, civile- og familiesager og fungerer som sekretariat for rettens jurister.

Der er tale om mange og forskelligartede opgaver, og en væsentlig del af dit ansvar vil være at tilrettelægge opgavevaretagelsen og sikre en høj kvalitet i arbejdet, herunder ved uddannelse og oplæring af medarbejderne. Det vil være en fordel, at du har erfaring med nogle af arbejdsopgaverne i en retsafdeling, da det forventes, at du fagligt kan vejlede medarbejderne og deltage i sagsbehandlingen.

Du indgår i rettens ledergruppe, hvor værdier som respektfuld behandling, ansvarlighed, ordentlighed og tillid er helt afgørende for vores samarbejde og lederskab. Vi har en god og åben dialog og lægger vægt på lederudvikling og sparring, og du skal være interesseret i aktiv deltagelse heri.

Vi tilbyder:

  • Et spændende og afvekslende job med mulighed for personlig og faglig udvikling
  • Et rigtigt godt kollegialt fællesskab, hvor vi kan have det sjovt sammen.
  • Mulighed for at sætte præg på en organisation i udvikling
Hvad forventer vi af dig?

Vi forventer, at du er ansvarsbevidst og kommer på arbejde med engagement, godt humør og lyst til at samarbejde og motivere dine kolleger. Du har ledelseserfaring eller et ønske om at uddanne/udvikle dig som leder, og du har fokus på medarbejdernes udvikling og trivsel. Derudover forventer vi, at du er struktureret og kan sikre drivkraft, afslutte opgaverne og balancere og prioritere ledelsesopgaven i forhold til din deltagelse i sagsbehandlingen. Endeligt er det vigtigt, at du har forståelse for domstolenes særlige rolle og organisation.

Vi forudsætter, at du er mødestabil og har gode mundtlige og skriftlige danskkundskaber.

Løn - og ansættelsesvilkår

Stillingen er omfattet af fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat. Aflønningen er afhængig af kvalifikationer og erhvervsbaggrund med indplacering i løngruppe 3, sats 4 (37.979,92 kr. + pension). Der vil være mulighed for at forhandle tillæg i mindre omfang.

Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler i uge 28.

Vi vil med dit samtykke indhente en udskrift af din straffeattest.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen eller Retten i Hjørring, kan du ringe til administrationschef Mette Kronborg Jensen på tlf.nr. 9968 5693. Du kan også besøge vores hjemmeside https://domstol.dk/hjoerring/.

Send en ansøgning

Online via vores rekrutteringssystem på vores hjemmeside https://domstol.dk/hjoerring/ under Job i retten. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”søg stilling”. Udover din ansøgning bedes du vedhæfte dit CV, relevante udtalelser og eksamenspapirer.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex