Vi mangler dig, der har lyst til at arbejde med rengørings- og serviceopgaver på et hospital. Du bliver en uundværlig del af hverdagens logistik, hvor du gør en forskel for dine mange kolleger på hospitalet, ligesom du er med til sikre effektive og sammenhængende patientforløb.
Du har et stort servicegen, professionalisme er dit varemærke, og så er du en super god kollega, der tager ansvar for et godt og humørfyldt arbejdsmiljø. Til gengæld kan vi tilbyde dig et spændende job med mening, gode muligheder for udvikling, og en ledelse der er tæt på og lytter. Sidst, men ikke mindst, tilbyder vi et stort fællesskab på en stor arbejdsplads med mange fantastiske kolleger.

Dine opgaver
Vi søger en ny medarbejder, der vil være en vigtig brik for det daglige patientflow på hospitalet og for plejepersonalets arbejde. I de første timer af arbejdsdagen arbejder du alene, men de fleste timer vil du samarbejde med din kollega i Sengepatruljen. I arbejder med forskudte vagter, så vi kan dække ind med Sengepatruljens opgaver i et længere tidsrum på dagen.
Du vil have din daglige gang på Neonatalafsnittet, der modtager og behandler for tidligt fødte børn, syge nyfødte og børn indlagt fra hjemmet i alderen 0-4 uger. Derudover vil du også være på barselsafsnittet, hvor der modtages patienter med komplicerede graviditets-, fødsels- eller barselsforløb, hvor mor og barn har behov for særlig pleje eller observation efter fødslen.
Som rengøringstekniker udfører du forskellige rengøringsopgaver, det kan være rengøring af patientstuer, inventar og badeværelser. Det kan også være rengøring af personalerum og vagtstuer, hvor du skal sørge for, at alle rum lever op til de gældende hygiejnestandarder. Derudover vil du få ansvar for skyllerumsopgaver som rengøring af kuvøser mm.
Bemærk: I 2026 flytter Aalborg Universitetshospital ud i Hospitalsbyen i Aalborg Øst (Læs mere: Byg hospitalsbyen). I den forbindelse lukker Nord-matriklen og dit arbejdssted vil blive i Hospitalsbyen eller på Syd-matriklen på Hobrovej. Du må forvente, at dine arbejdsopgaver og mødetider kan ændre sig i den forbindelse.

Mødetider
Vær opmærksom på, at du skal kunne møde til de beskrevne mødetidspunkter for at kunne søge stillingen.
Dine vagter vil køre i et fast rul med primært tidligvagter, få senvagter, samt weekendvagter hver fjerde uge.
  • Tidligvagter: kl. 6.00-14.00
  • Senvagter: kl. 11:00-19.00

Stillingen er på gennemsnitligt 37 timer/ugen.
Når du starter hos os
Når du starter hos os, får du et grundigt opstartsforløb, hvor du oplæres i rengøringskonceptet, som vi anvender på hospitalet (Insta800). Du bliver koblet sammen med en kollega, som kender til afsnittet, og som kan introducere dig til både opgaverne og dine øvrige kolleger. I får et par følvagter sammen, hvor du får mulighed for at se flowet i hverdagen og kan spørge om stort og småt, så du får en god opstart i jobbet.
Vi efteruddanner løbende vores medarbejdere som rengøringsteknikere ved AMU Nordjylland. Da man opnår merit for erfaring gennem sin ansættelse i Service & Rengøring, vil uddannelsen typisk vare 11 uger for vores medarbejdere.
Læs mere om uddannelsen.


Om dig
  • Du har erfaring fra service- og/eller rengøringsbranchen og har stærke kompetencer inden for faget.
  • Gode danskkompetencer er påkrævet, da det er nødvendigt for samarbejdet med dit team, øvrige faggrupper, kontakt med patienter og pårørende. Alle arbejdsplaner, hygiejneinstrukser og uddannelsen som rengøringstekniker er også på dansk.
  • Du kan anvende IT-systemer, og du skal tjekke din arbejdsmail minimum én gang om ugen. Vi bliver mere og mere digitaliserede, og flere steder anvender vi et digitalt opgavesystem som arbejdsplan på mobilen.
  • Vi er synlige i hverdagen, og vi udfører ofte vores arbejde mens patienter, pårørende, plejepersonale og læger er til stede. Det kræver en god portion situationsfornemmelse, ligesom det kræver, at du kan tilpasse dig mange forskellige samarbejdsrelationer.
  • Du spotter af dig selv de steder, hvor vi kan blive endnu bedre – og siger det højt.
  • Du har en fleksibel indstilling. Hospitalet er en arbejdsplads, hvor der hurtigt sker ændringer. Det betyder, at arbejdsdagen tit udfolder sig anderledes, end du havde tænkt, da du mødte ind.
  • Du er god til at samarbejde i et team, forstår at tage ansvar for både egne og for teamets opgaver, ligesom du koordinerer opgaverne med dine kolleger.

Vi tilbyder
Du bliver en del af en afdeling, hvor vi sætter barren højt for rengørings- og servicefaget. Du gør en forskel hver eneste dag for både patienter og dine kolleger på hospitalet, og du er aldrig alene. Vi har et godt fællesskab med en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til alle. Du bliver en del af en afdeling, hvor vi lytter til vores medarbejdere, og vi holder tavlemøder, hvor alle kan byde ind. Du får en stor grad af selvstændighed i jobbet med mange forskellige opgaver, ligesom der er mulighed for specialisering, mere ansvar og udvikling, hvis du har lyst til det. Inden længe flytter vi til Hospitalsbyen i Aalborg Øst, hvilket betyder nye spændende opgaver og endnu mere tværfagligt samarbejde i serviceblokken.


Om os
Service & Rengøring er en tværgående afdeling på Aalborg Universitetshospital. Vores kerneopgave er at levere diverse service- og rengøringsopgaver til hospitalets øvrige faggrupper. Opgaverne udføres på alle tilhørende matrikler til Aalborg Universitetshospital i Aalborg, Farsø, Hobro, Thisted og Psykiatriens matrikler i Aalborg og Brønderslev samt regionale institutioner. Vi er cirka 500 medarbejdere, bl.a. rengøringsteknikere, serviceassistenter og linnedkonsulenter.
Vi arbejder ud fra Region Nordjyllands ITOP-værdier: Indflydelse, Tillid, Ordentlighed og Professionalisme. Vores mål er at professionalisere rengørings- og servicefaget samt ledelsen heraf, så vi fortsat kan være den bedste understøttende funktion for hospitalets øvrige faggrupper, udvide vores opgaveportefølje og sikre det bedst mulige forløb for patienterne.

Har du yderligere spørgsmål?
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte HR- & BI-konsulent Anders Thorsen på telefon 40 31 45 50 eller e-mail anders.thorsen@rn.dk .

Det praktiske
Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der foretages en individuel lønvurdering ud fra din erfaring og evt. gennemførte kursuser.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler tirsdag d. 8. juli. Du søger stillingen ved at klikke på "søg job". Ansøgninger modtages ikke på mail.


Om Region Nordjylland
Vi er ca. 15.000 meget forskellige medarbejdere, der hver dag leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge jobbet - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Læs mere om os på www.rn.dk.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex