Brænder du for markedsføring og kommunikation? Kunne du tænke dig at være med til at forme og opbygge vores fremtidige kommunikationsindsats for et nyt International House Odense, på tværs af både fysiske og digitale kanaler?

Odense Kommune søger pr. 4. august 2025 en iderig og kreativ Marketing Manager, der sammen med et stærkt hold af kollegaer skal være med til at skabe et nyt Internationalt House Odense.

Vær med til at skabe International House Odense
I Odense har vi brug for international arbejdskraft. Internationale medarbejdere bringer nye kompetencer til vores virksomheder og skaber nye arbejdspladser. Samtidig er de med til at gøre Odense til en mere interessant og oplevelsesrig by. Men Odense er i konkurrence med hele verden om den bedste arbejdskraft. Derfor skal vi gøre alt, hvad vi kan for at få de internationale talenter til at flytte til, og falde til, i Odense.

For at styrke Odenses evne til at tiltrække og fastholde internationalt talent har Odense Byråd besluttet at etablere International House Odense i Borgernes Hus på Østre Stationsvej. I huset vil alle internationale tilflyttere blive budt varmt velkommen og få hjælp til at registrere sig, finde en bolig, finde fritids- og kulturtilbud og i det hele taget etablere et liv i vores by.

Kommunikation og markedsføring af International House Odense
Du vil få ansvaret for hele kommunikations- og markedsføringsindsatsen af det nye International House Odense, hvor du sammen med tætte kolleger skal sætte rammen samt i høj grad selv eksekvere indsatsen.

Du vil stå for at udvikle alt materiale, lave indhold til kampagner, og lave planen for, hvordan vi markedsfører os overfor de internationale borgere, som er bosiddende i Odense.

Dine primære opgaver vil være:
  • Ansvar for marketingplan for International House Odense, projektledelse af marketingplan og årshjul for kampagneindsatser, markedsføring af events og PR, samt løbende opfølgning på eksekvering på tværs af indsatser.
  • Ansvar for den daglige drift af International House Odenses digitale kanaler: Instagram, Facebook, LinkedIn og nyhedsbrev. Du er ansvarlig for at vi har det rigtige indhold på tværs af kanaler i forbindelse med aktiviteter, herunder på sociale medier, Google ads, website, print etc. som støtter op omkring International House Odenses overordnede marketingplan.
  • Opdatering og vedligeholdelse af website, herunder arbejdet med SEO. Der er en eksisterende hjemmeside for International Community Odense, som skal opdateres med ny brandidentitet for International House Odense. Efterfølgende er der fokus på vedligeholdelse og implementering af nyt indhold løbende.
  • Produktion af supplerende indhold til sociale medier, herunder både foto, film og grafisk materiale. Det er således en fordel, at du er vant til at fotografere og skyde film og at du føler dig hjemme i Adobe CC-pakken.
  • Identificere og være med til at fortælle de gode historier, som kan synliggøre International House Odense, samt positionere og brande Odense som et godt sted at bo, arbejde og leve over for internationale i Odense. Alt skriftligt materiale er på engelsk.
  • Deltagelse i planlægning og afvikling af events, messer og konferencer for at skabe synlighed omkring International House Odense, og møde de internationale. Du vil være ansvarlig for at planlægge og eksekvere marketingindsatsen, samt deltage ved arrangementer og events uden for almindelig arbejdstid.
  • Bemanding af International House Odense. Du kommer til at indgå i en vagtplan, hvor teamets medlemmer skiftes til at bemande huset, også i ferierne.
Om dig
Du har et par års erfaring fra en lignende stilling, som har givet dig forståelse for digital markedsføring (fx. Google ads kampagner, Facebook Business Manager, content creation) og drift af hjemmeside.

Vi forventer, at du er flydende på engelsk i skrift og tale, og også kan skrive og tale dansk på et højt niveau. Øvrige sprogkompetencer er et plus. Som person kan du navigere i et tempofyldt miljø, og du er god til at holde overblik og fokus. Du kan kommunikere og tager initiativ til at overholde deadlines, samtidig med at du afslutter dine opgaver med omhu.

Om International House Odense og Marketing & Citybranding
International House Odense er et nyt fyrtårnsprojekt i Odense Kommune, hvorfor der ansættes et nyt team til at etablere og drive indsatsen. Til denne indsats slår vi i alt tre nye stillinger op. Stillingerne er en helt unik mulighed for i bedste pionerånd at være med til at skabe et nyt fyrtårn i Odense og gøre en positiv forskel i mange menneskers liv.

De tre stillinger er placeret i tre forskellige forvaltninger i Odense Kommune, men vil komme til at arbejde tæt sammen om at skabe International House Odense. Alle tre medarbejdere kommer til at indgå i et team med tre eksisterende konsulenter, som i dag er placeret i indsatsen International Community Odense.

Stillingen som Marketing Manager er placeret i Marketing & Citybranding-teamet i Borgmesterforvaltningen på Odense Rådhus. Du vil have hjemme både i det internationale hus sammen med det resterende team i International House Odense, men også have en kontorplads på rådhuset. På den måde vil du kunne trække på sparring fra to stærke faglige miljøer. Nærmere information om arbejdssteder kan drøftes ved henvendelse eller i forbindelse med en eventuel samtale.

Vi er ambitiøse, og vi mener, at et tæt og kollegialt samarbejde er forudsætningen for vores succes. Vi prioriterer et uhøjtideligt miljø med fokus på høj faglighed, arbejdsglæde, tillid og godt humør.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling med start den 4. august 2025 eller hurtigst muligt. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er kategoriseret som konsulent. Stillingen er en midlertidig projektstilling som udløber primo 2028. Der kan blive mulighed for forlængelse.

Vil du vide mere?
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamlead for Marketing & Citybranding, Ane Kirk Andersen på 27 48 27 49 eller chefkonsulent Julie Fink på 51 16 50 18.

Det praktiske
Der er ansøgningsfrist den 19. juni 2025. Vi forventer at afholde samtaler mandag den 23. juni 2025. I forbindelse med din ansøgning beder vi dig medsende eksempler (helst på engelsk), der kan give os et indblik i din erfaring med at eksekvere markedsføring og kommunikation, fx strategiske oplæg, kampagner, resultater, kreative opgaver eller lignende.

Hvis du bliver kaldt til samtale, vil du blive bedt om at sende en kort beskrivelse på engelsk af din personlige motivation for jobbet og ligeledes fremlægge den på engelsk til samtalen. Resten af samtalen gennemføres på dansk. Du skal desuden indsætte kontaktoplysningerne til to referencer, vi kan kontakte, såfremt vi beslutter at tilbyde dig jobbet.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex