Brænder du for at hjælpe internationale medarbejdere og gæster i universitetsverdenen? Trives du med at løse komplekse problemstillinger og kan du lide at udvikle service og nye initiativer samt formidle viden?

Så er det måske dig vi søger. Vi leder efter en dygtig og engageret international HR-konsulent (AC), gerne med erfaring fra universitetssektoren.

Stillingen er placeret i International Staff Office (ISO) i Ansatte, SDU HR. ISO er et lille team bestående af 4 medarbejdere, som understøtter internationalisering på Syddansk Universitet (SDU) og hjælper internationale medarbejdere og gæster i forbindelse med ansættelse, ankomst og ophold på universitetet.

Stillingen er ledig til besættelse 1. september 2025.

Om stillingen

International Staff Office understøtter tiltrækning og tilknytning af internationale medarbejdere på universitetet og varetager opgaver i forbindelse med mobilitet generelt.

En af vores hovedopgaver er at håndtere ansøgningsprocesser vedr. opholdsgrundlag (herunder opholds- og arbejdstilladelse og visum). Vi sagsbehandler og yder administrativ støtte ift. indrejse- og registreringsprocesser, samt yder rådgivning og information til nye internationale medarbejdere, gæsteforskere samt organisationen på SDU.

Herudover har vi fokus på, at de internationale målgrupper trives, får et netværk og har mulighed for at deltage i faglige og sociale arrangementer efter ankomsten til Danmark.

Du vil som International HR-konsulent referere til chefen for Ansatte i SDU HR.

Dine primære arbejdsopgaver

  • Søge opholds- og arbejdstilladelser for ansatte, gæsteforskere og ph.d.-studerende.
  • Søge visum til korte ophold.
  • Vejlede omkring ansøgningsprocesser, opholdsgrundlag, EU-registreringer og indrejseprocesser, informere om forskerskatteordningen og social sikring mv.
  • Yde sagsbehandling, rådgivning og give information til internationale medarbejdere og øvrige internationale målgrupper, samt til fakulteter/institutter mv. om international forskermobilitet
  • Være i løbende og tæt dialog med institutter og nye internationale medarbejdere
  • Anvende og udvikle specialistviden
  • Medvirke til at udvikle enheden, nye initiativer og sikre velfungerende processer
  • Kommunikere og formidle viden og nyheder om international mobilitet i forskellige fora til organisationen og de internationale målgrupper
  • Medvirke til at afholde dialog- og informations- og introduktionsmøder mv.

Vi lægger vægt på, at du

  • Har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau, fx cand.jur., cand.mag. eller cand.ling.merc.
  • Har viden om international mobilitet og erfaring med HR, fra fx et universitet, en myndighed eller organisation.
  • Ønsker at bidrage med at yde service til nye internationale medarbejdere og øvrige internationale målgrupper
  • Er løsnings- og detaljeorienteret, serviceminded og har lyst til at tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen
  • Er en udpræget teamplayer for hvem det er naturligt at samarbejde med mange forskellige fagligheder og dele viden
  • Er iderig og har energi og lyst til at medvirke til at udvikle vores service ift. international mobilitet
  • Har stærke kommunikationsevner i skrift og tale på dansk og engelsk
  • Har erfaring med at yde service til internationale målgrupper, have kontakt til myndigheder og være en del af netværk
  • Har stærke interkulturelle kompetencer
  • Er manøvredygtig i en politisk styret organisation
  • Har gode digitale kompetencer

Vi tilbyder

  • En arbejdsplads med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Stor selvstændighed i jobbet. Du planlægger selv din dag og tager ansvar for dine opgaver i sparring med kolleger og leder
  • En arbejdsplads med højt til loftet, en uformel tone samt en åben og tillidsfuld ledelse
  • Ansættelse iht. overenskomsten mellem Finansministeriet og AC. Der vil være mulighed for at forhandle tillæg.

Yderligere oplysninger kan fås hos chef for Ansatte, SDU HR Josephine I. Lethenborg tlf. 9350 7605.

Ansøgning

Der er ansøgningsfrist mandag den 9. juni 2025 kl. 23.59.59.

Første runde ansættelsessamtaler forventes afholdt den 13. juni og anden runde den 17. juni.

Ansøgning skal indeholde følgebrev, CV og eksamensbevis. Alle dokumenter i forbindelse med ansøgning bør ikke indeholde CPR-nummer – i så fald skal CPR-nummer overstreges.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside – https://www.sdu.dk/da/om-sdu/job-sdu.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Om SDU

Syddansk Universitet er sat i verden for skabe værdi for og med samfundet. Uanset om vores bidrag kommer i form af fremragende forskning, innovative løsninger, uddannelse eller læring, så skal vi gøre en positiv forskel for samfundet og bidrage til en bæredygtig fremtid. Det gør vi ved at dyrke talenter og skabe de bedste miljøer for forskning og læring. Det er derfor afgørende, at SDU fastholder, udvikler og rekrutterer talenter. Samtidig skal vi sikre konstant høj kvalitet i alle vores aktiviteter – det kan vi kun med de rette mennesker. Det er universitetets forskere, undervisere, studerende, ledere og teknisk-administrative personale, der udgør fundamentet for vores succes.

SDU har 5 fakulteter, 1 fællesområde og 6 campusser med forsknings- og uddannelsesaktiviteter: Odense, Esbjerg, Kolding, København, Slagelse og Sønderborg. Denne struktur understøtter SDU´s bestræbelser på at medvirke til at sikre en positiv udvikling regionalt og nationalt. Klik her for at læse mere om SDU.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex