Har du erfaring med idræt, og brænder du for at udvikle fællesskaber for psykisk sårbare borgere? Vil du være med til at udvikle brobygning til foreningslivet i Tønder Kommune? Så er denne stilling måske noget for dig.

Stilingen er på 37 timer pr. uge, hvor de 30 timer er dedikeret til opgaven som idrætskoordinator i foreningen IDRÆT for Livet, som er Tønder Kommunes udgave af Dansk Arbejderidræts initiativ IDRÆT for Sindet. Foreningens målgruppe er psykisk sårbare borgere, som finder et åbent og inkluderende aktivitetsfællesskab i foreningen.

De resterende 7 timer skal bruges i andre af kommunens foreninger, som ønsker at indgå i brobygning af borgere fra kommunale tilbud til deres foreningstilbud. Dette er en opgave, der også fylder meget i IDRÆT for Livet, så her er der i høj grad tale om at sætte de samme kompetencer i spil.

Foreningen IDRÆT for Livet blev stiftet i foråret 2021 med henblik på at skabe et aktivitetsfællesskab for borgere i Tønder Kommune, der har svært ved at finde sig til rette i en almindelig idrætsforening. I 2023 blev IDRÆT for Livet et fast tilbud i Tønder Kommune.

Sammen med bestyrelsen for foreningen IDRÆT for Livet vil idrætskoordinatoren få en central rolle i at videreudvikle foreningen og dens aktiviteter for psykisk sårbare borgere i Tønder Kommune.

Som idrætskoordinator bliver du både koordinator, igangsætter, instruktør og støtteperson i foreningen. Du bliver ansat af Tønder Kommune i afdelingen for Kultur og Frivillighed. Det er ambitionen, at foreningen skal vokse, både i forhold til at udvikle flere aktiviteter og til at udbrede den til hele Tønder Kommune.

Læs mere om foreningen IDRÆT for Livet.

Fagligt forventer vi, at du

  • har en idrætsprofil og en relevant uddannelse, som for eksempel lærer, pædagog eller inden for idræt og sundhed eller tilsvarende
  • har erfaring med frivillige foreninger, enten som træner, instruktør eller lignende, og kan indgå i samarbejde med frivillige bestyrelser
  • evner at tilpasse din instruktion/undervisning efter deltagernes niveau og særligt i forhold til ikke idrætsvante mennesker
  • har erfaring med eller viden om de udfordringer psykisk sårbare mennesker har i dagligdagen
  • har erfaring med at motivere andre.

Vi forestiller os, at du som person

  • er engageret og empatisk, og vil møde vores borgere med et åbent og anerkendende sind
  • har et godt og smittende humør
  • har en indgangsvinkel, der er støttende, motiverende og inspirerende for den enkelte
  • har forståelse for forskellighed båret af respekt for andre
  • er rolig og tydelig i din kommunikation
  • brænder for at gøre en forskel
  • er selvstændig og tager ansvar for hele foreningen
  • har det fint med at nogle opgaver ligger uden for normal arbejdstid.
  • har mod på at sætte dig ind i foreningens økonomi
  • kan anvende sociale medier.

Kørekort er et krav, og adgang til egen bil er en fordel.

Der er tale om en fast stilling på 30 timer pr uge, men til og med 2028 er den opnormeret til 37 timer.

Ansøgning og kontakt

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Mikkel Leth Jespersen på telefon 40 31 16 17 eller på e-mail milje@toender.dk.

Ansøgningsfristen er søndag den 8. juni 2025, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 25.

Du søger stillingen ved at sende ansøgning, CV og anden dokumentation elektronisk via ansøgningslinket. Du modtager en kvittering for ansøgningen, men vær opmærksom på, at kvitteringen og en eventuel invitation til samtale kan ende i dit spamfilter.

Kørekort:
B Almindelig bil

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex