Administrativ medarbejder til Ledelsessekretariat og Erhverv
Vi søger en administrativ medarbejder til Ledelsessekretariat og Erhverv i Syddjurs Kommune.
Her bliver du en del af et dynamisk hold, der varetager en lang række forskellige funktioner og opgaver omkring Byråd, Borgmester og Direktion.
Ledelsessekretariat og Erhvervs hovedopgaver er sekretariatsbetjening, dagsordensproduktion, kommunikation samt erhvervs- og turismeudvikling. Opgaverne omfatter bl.a. mødeforberedelse og generel ledelsesunderstøttelse af Direktion og Borgmester, styrelse og jura, intern og ekstern kommunikation og erhvervsservice og turismeudvikling.
Syddjurs Kommunes erhvervsenhed er en del af Ledelsessekretariat og Erhverv. Erhvervsenheden løser en bred vifte af opgaver indenfor erhvervsservice og erhvervs- og turismeudvikling.
Dette vigtige maskinrum med brede kontaktflader kan du blive en del af. Her er mulighed for en interessant og udviklende stilling i en central placering i den kommunale organisation. Du vil komme til at arbejde med en varieret opgaveportefølje og skal kunne trives i en dynamisk hverdag, hvor opgaverne ofte skifter, og der kræves fleksibilitet, overblik og engagement.
I denne stilling vil der være mulighed for at løse administrative opgaver i relation til både Ledelsessekretariat og erhvervsenhed.
Din baggrund
Din formelle uddannelse er ikke afgørende, men vi forestiller os f.eks. en baggrund indenfor administration, handel, kontor eller lignende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en kommune.
Dine opgaver
Opgaveporteføljen består af en kombination af forskellige administrative opgaver knyttet til dels den daglige drift af kontoret, dels ledelsesunderstøttelse, kalenderhåndtering, mødebookning og lignende.
Der kan også være opgaver i relation til forskellige projekter og arrangementer som erhvervsarrangementer, borgermøder, events, kurser for virksomheder og andre aktiviteter, hvor der er behov for administrativ understøttelse og opgavevaretagelse. Ledelsessekretariat og Erhverv er desuden tovholder på afvikling af valg, og her løser alle afdelingens medarbejdere forskellige opgaver relateret til valgafviklingen.
Denne stilling er med særlig vægt på det administrative element, og her indgår også forskellige praktiske opgaver i relation til afdelingens drift. Det kan være klargøring af mødelokaler, print af materiale til mødedeltagerne og lignende.
Vi lægger vægt på, at du er:
- Serviceminded og løsningsorienteret
- Tillidsvækkende
- Troværdig
- En holdspiller og god til at samarbejde.
- I stand til at bevare overblikket i en travl hverdag
Derudover forestiller vi os, at du har Interesse for kommunale forhold, administrative opgaver og ledelsesunderstøttelse. Det er også væsentligt med gode samarbejds- og kommunikationsevner, og at du er god til at tænke hele vejen rundt i opgaveløsningen og være i løbende dialog med dine kolleger, så vi sammen opnår de bedste resultater.
Hverdagen er præget af en kombination af faste opgaver og arbejdsgange og et stort element af ad-hoc-opgaver, som ofte skal håndteres indenfor kort tid. Her er dialog og sparring vigtig, og det samme er evnen til at strukturere og planlægge i en dynamisk balance.
Hvem er vi?
Vi er en afdeling, der løfter i flok inden for fire hovedområder: Sekretariatsbetjening, dagsordensproduktion, kommunikation samt erhvervs- og turismeudvikling.
Du vil blive en del af en afdeling med engagerede og fagligt dygtige medarbejdere, der sætter pris på godt kollegaskab, en uformel tone og et godt humør. Vi er tæt på det politiske niveau og på den øverste administrative ledelse. Vi hjælper hinanden, og for os er sparring og vidensdeling vigtigt.
Ledelsessekretariatet ligger på rådhuset i Ebeltoft, smukt beliggende med udsigt over Syddjurs’ unikke natur og kun cirka 40 minutter i bil fra Aarhus. Her er kaffeordning, kantine, frugtordning og en aktiv personaleforening, som inviterer til flere arrangementer hvert år.
Vi tilbyder
Faglige udfordringer og udfoldelsesmuligheder i et uhøjtideligt og dynamisk miljø
Et job med samarbejdsrelationer på tværs af niveauer og fagområder
Et spændende arbejde helt tæt på den politiske og administrative topledelse
En afdeling med gode kollegaer og en uformel og hjælpsom omgangstone
Løn efter gældende overenskomst
Vilkår
Tiltrædelse hurtigst muligt og senest i begyndelsen af august 2025.
Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den relevante faglige organisation.
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer/uge.
Dine opgaver vil altovervejende være placeret i Ledelsessekretariatet på rådhuset i Ebeltoft. Derudover kan der være opgaver, som skal løses hos erhvervsenheden, der har lokation i Stabrand.
Ønsker du yderligere oplysninger om jobbet, kan du kontakte Christina Busk, leder af Erhvervsenheden (mobil: 51 30 45 95, mail: chmb@syddjurs.dk) eller Hanne Thonsgaard, chef for Ledelsessekretariat og Erhverv (mobil: 51 14 22 43, mail: hlyt@syddjurs.dk).
Processen
Ansøgningsfristen er mandag den 16. juni 2025 kl. 09.00.
Ansættelsessamtaler finder sted hhv. torsdag den 19. juni 2025 og fredag den 20. juni 2025 (én samtalerunde fordelt på to dage).
Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på www.syddjurs.dk/job
Syddjurs Kommune har omkring 44.100 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, som er et fællesskab mellem de 12 østjyske kommuner på tilsammen en million østjyder, en halv million arbejdspladser og landets største vækstområde uden for hovedstadsområdet.
Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision ”Sammen om det gode liv” og i Kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever ved at borgere, erhvervsliv og medarbejdere i Syddjurs Kommune møder hinanden med nysgerrighed og engagement og skaber i fællesskab rammerne for det gode liv i hele Syddjurs.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex