Nationalmuseet søger selvkørende og kommercielt tænkende projektleder til turismeindsats.

I enheden for Marketing og Kommercielle aktiviteter arbejder vi med at fastholde og tiltrække flere gæster til museet gennem en mangfoldig pallette af marketingtiltag og kampagner.

I Nationalmuseets nye koncernstrategi ønsker vi, på tværs af koncernen, at løfte indsatsen målrettet turisterne. Til at udvikle og projektlede denne vigtige forretningsindsats, søger vi nu en selvkørende projektleder med marketingtæft og interesse for kulturområdet, der brænder for at se flere turister til et af Nationalmuseets besøgssteder.

Er det lige dig, vi leder efter?

Arbejdsområde

Turisterne udgør en central kilde til besøg og dermed indtægter for Nationalmuseet. I takt med at vi ser ind i en fremtid, hvor flere turister aflægger Danmark et besøg, bliver opgaven at sikre, at vi fortsat kan tiltrække, vækste og konvertere de udenlandske og danske turister til Nationalmuseets besøgssteder.

Dine primære opgaver i stillingen bliver i første omgang at lede processen med at omsætte strategien til en konkret handlingsplan inden for turismeområdet. Det indbefatter bl.a. at indsamle de data og indsigter der skal til for, at vi kan komme frem til en potentialeanalyse og en handlingsplan. Som led i det arbejde skal du bl.a. også stå for at indsamle kvalitative og forretningsmæssige input fra de enkelte besøgssteder, så turismeindsatsen også afspejler de behov, der gør sig gældende på det enkelte museum. Sidenhen vil dit job mere få karakter af, at du vil agere som en slags tværgående konsulent, hvor du bistår de enkelte museer med rådgivning ift. deres konkrete marketingindsatser målrettet deres prioriterede turistmålgrupper.

Du bliver en central spiller i et lille turistteam, der har til opgave at løfte den tværgående turismeindsats. I teamet sidder også en kollega med ansvar for opsøgende (ind)salg, men du vil i din dagligdag komme i berøring med en bred pallette af kollegaer og fagligheder. Selvom du ikke bliver ansat i en sælgerposition, kan der komme indsalgsopgaver over for eksterne bureauer og samarbejdspartnere. Du vil referere til museets chef for markedsføring og kommercielle aktiviteter. Særligt samarbejdet med de enkelte museer - at forstå deres hverdag og behov – bliver centralt.

Kvalifikationer
Vi er på udkig efter en rutineret projektleder, der elsker at facilitere og styre en proces videre frem. Du sætter en ære i at holde styr på leverancerne og følge op, men du er også en proaktiv medspiller, der lytter og forstår og som tør sige sin mening og komme med forslag til at optimere marketing- og kommunikationsindsatsen.

Din uddannelsesbaggrund kan være en lang videregående uddannelse inden for marketing, kommunikation, IT eller lignende. Vi skeler i lige så høj grad til din faktiske erhvervserfaring, hvorfra du har opnået solid forretnings- og marketingforståelse med lyst til at skabe resultater sammen med dine kollegaer.

Vi forventer, at du:

  • Arbejder analytisk, struktureret og med høj eksekveringsevne
  • Har dokumenteret erfaring med projektledelse og tværgående samarbejder
  • Har kommerciel forståelse og brænder for forretningsudvikling
  • Har erfaring med at omsætte strategi til operationelle og målbare marketingindsatser
  • Har marketingerfaring og kender derfor bl.a. til kampagnearbejde, kunderejser, segmentering og konvertering
  • Er udadvendt med gode samarbejdsevner på tværs af organisationen
  • Holder dig løbende opdateret på tendenser og den aktuelle udvikling inden for turisme
  • Brænder for kulturhistorie og museumsoplevelser
  • Er en vellidt kollega med et godt humør, der bidrager positivt til vores arbejdskultur
Erfaring inden for turismeområdet vil være en fordel.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelsesstedet er Nationalmuseet i København. Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Vi har flekstid. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til Overenskomst for akademikere i staten.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Ansøgning

Nationalmuseet arbejder aktivt for ligestilling blandt vores medarbejdere og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Skriftlig ansøgning sendes via vores elektroniske rekrutteringssystem på vores hjemmeside www.natmus.dk/job og skal være museet i hænde senest fredag den 30. maj 2025.

Yderligere oplysninger kan indhentes hos chef for markedsføring og kommercielle aktiviteter, Asger Bolvig på asbo@natmus.dk eller på 4120 6328.



Nationalmuseet er Danmarks kulturhistoriske hovedmuseum og et statsmuseum under Kulturministeriet. Nationalmuseets formål er altid at være på opdagelse, og at arbejde på at være mere for flere. Vores fyrtårne er Værdifulde oplevelser, Levende viden og Bæredygtigt liv. Se mere om Nationalmuseet på www.natmus.dk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex