Vil du være en del af et stærkt team, der arbejder med kontrol med udbringning af kvælstof og fosfor gennem sagsbehandling af gødningsregnskaber? Vil du være en del af et område, som gennemgår en spændende udvikling i de kommende år med sammenhæng til aftalen om et Grønt Danmark? Og er du god til at samarbejde med forskellige faggrupper og bevare overblikket i en hverdag, hvor vi altid har mange opgaver i gang? Så har vi jobbet til dig.

Velkommen til Jordbrugskontrol
Jordbrugskontrol består af 60 engagerede medarbejdere fordelt på 3 teams. Vi har som hovedopgave at føre kontrol og sagsbehandle indenfor miljø- og økologiområdet. Du bliver en del af Team Kvælstof, hvor vi arbejder med kontrol af gødningsregnskaber, registerordninger, handelsgødning samt efterafgrøder. Vi prioriterer at være fagligt stærke og at dele viden på tværs.

Et område i udvikling
I Team Kvælstof arbejder vi med kontrol og sagsbehandling af landbrugeres forbrug af kvælstof og fosfor – en central indsats for at beskytte vores fælles vandmiljø. Vi vejleder om og kontrollerer reglerne for gødningsregnskaber og efterafgrøder, og vi har tæt samarbejde med de enheder, der udvikler lovgivningen. Aftalen om et Grønt Danmark præger dette samarbejde i dagligdagen med henblik på, at udvikle ny lovgivning på området. Det tætte samarbejde er helt afgørende for, at vi kan sikre en korrekt og effektiv sagsbehandling nu og fremadrettet.

Som sagsbehandler i Team Kvælstof er du sammen med dine kolleger ansvarlig for at vurdere og træffe afgørelser i kontrolsager på gødningsregnskaber og efterafgrøder.

Foruden sagsbehandling vil du blive inddraget i tværgående samarbejde - både i forhold til jordbrugsvirksomheder og kolleger i andre enheder i styrelsen.

Dine opgaver vil blandt andet være:

  • Sagsbehandling og kontrol af gødningsregnskaber
  • Vurdering og afgørelse i sager om efterlevelse af gældende regler på gødsknings- og gødningsanvendelsesområdet
  • At sikre korrekt og effektiv sagsbehandling
  • At bidrage til optimering af kontrollen ved deltagelse i sagsbehandlermøder
  • At sikre faglige og tekniske afklaringer på tværs af organisationen
  • Understøttelse af andre opgaver inden for fx handelsgødningsområdet eller på tværs af Jordbrugskontrol
Vi arbejder digitalt, og det et krav at du er tryg ved it og har mod på at sætte dig ind i nye systemer. Du får selvstændigt ansvar for egne sager, men bliver en del af et team, hvor vi bringer forskellige fagligheder og erfaringer i spil – og hvor sparring og fælles opgaveløsning er en naturlig del af hverdagen.

Det kan du forvente hos os
Hos os bliver du en del af et team, hvor vi hjælper hinanden og spiller hinanden gode. Vi lægger vægt på faglighed, ansvar og lysten til at udvikle sig – både sammen og hver for sig. Arbejdet skal give mening, og det skal være rart at gå på arbejde.

Der er gode muligheder for hjemmearbejde, men vi prioriterer også det faglige fællesskab – fordi vi ved, at de bedste idéer og den største kvalitet ofte opstår, når vi mødes fysisk på kontoret.

Din profil
Vi forestiller os, at du har en relevant faglig uddannelse, fx kontoruddannelse, jordbrugsteknolog eller lignende, og at du:

  • Er nysgerrig på offentlig forvaltning og interesseret i landbrug og miljø
  • Trives med at arbejde struktureret og tager ansvar for dine opgaver
  • Kommunikerer klart – både skriftligt og mundtligt
  • Bidrager til samarbejdet med en konstruktiv og faglig tilgang
  • Har lyst til at lære og udvikle dig i et område med stor samfundsmæssig betydning
Det vigtigste er, at du ser samarbejde og videndeling som en gevinst for opgaveløsningen, og at du har lyst til at gøre dit bedste for, at vi lykkes i fællesskab.

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat efter Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO (Det Statslige Område) samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller efter Cirkulæret om organisationsaftale for Jordbrugsteknologer. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Styrelsen for Grøn Arealomlægning og Vandmiljø, Augustenborg Slot 3, 6440 Augustenborg.

Stillingerne ønskes besat fra 1. august 2025.

Kontakt
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Jette Bøjskov på telefon 22689616, mail jetboj@sgav.dk.

Du kan læse mere om Styrelsen for Grøn Arealomlægning og Vandmiljø på www.sgav.dk.

Sådan søger du
I vores styrelse fokuserer vi på dine styrker, dit potentiale og din motivation, og det er ikke vigtigt, hvordan du ser ud. Derfor frabeder vi os, at du vedhæfter et billede.

Du kan uploade dit CV, eksamensbevis, evt. reference og din ansøgning online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg stilling”) senest søndag den 1. juni 2025. Vi skal bede dig besvare følgende tre spørgsmål i din ansøgning:

  • Hvad motiverer dig allermest ved stillingen?
  • Hvilket tidligere arbejdsmæssigt resultat er du særligt stolt af?
  • Hvordan bidrager du til et godt samarbejde i en faglig hverdag?
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 24.

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex