Om jobbet:
Er du optaget af myndighedsarbejdet og, trives du med at sætte din faglighed i spil og gøre en forskel i, at borgere bliver mest mulig selvhjulpen i eget liv? Så er du måske en af vores nye kollegaer.

Vi søger en socialrådgiver til Dagafdelingen med tiltrædelse pr. 1. august 2025 eller snarest derefter.

I Dagafdelingen er vi 25 rådgivere og en afdelingsleder, som hver dag har fokus på, hvordan vi bedst understøtter at borgere med handicap eller psykiske og sociale udfordringer kan få et hverdagsliv til at hænge sammen i egen bolig.

Vi visiterer til bostøtte, ledsagelse og dagtilbud jf. serviceloven §§ 85, 97, 103 og 104.

Udover kerneydelserne - visitation, udarbejdelse og opfølgning på handleplaner iht. SEL § 141 har vi en bred opgavepalette. Afholdelse af netværksmøder med borgere og samarbejdspartnere. Betjening af vagttelefon. Behandling af ansøgninger om socialt frikort og til Den Sociale Boligtildeling. Koordinerende rådgivere for borgere ved kvindekrisecentre.

Visitation til bostøtte i eget hjem og opfølgningsmøder foregår både i centret og i borgers eget hjem.

Dagafdelingen har en stor kontaktflade og samarbejder blandt andet med Soras, Neuropædagogisk team, Center for Mestring, Regionspsykiatrien og frivillige organisationer. Ligesom vi samarbejder med Åben fleksibel rådgivning, som løfter forebyggende indsatser jf. Servicelovens § 82 og er en vigtig samarbejdspartner.

Din profil:
Du er uddannet socialrådgiver med kendskab til myndighedsopgaven samt servicelovens voksenbestemmelser.

  • Du har erfaring med handicap, psykiatri og udsatte området og trives med at arbejde med disse målgrupper.
  • Du er kommunikativ stærk i både skrift og tale.
  • Du motiveres af at analysere borgers støttebehov og omsætte disse til konkrete støttende initiativer ud fra et mindste indgrebsprincip.
  • Du er dygtig til relationsarbejdet både ift. borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
  • Du ser det som din kerneopgave at understøtte borgerne til at mestre eget liv og leve en selvstændig tilværelse.
  • Du er innovativ tænkende og forandringsparat.

Derfor skal du vælge os:
En spændende arbejdsplads med højt til loftet og et stærkt kollegialt fællesskab.

En omskiftelig hverdag med højt tempo.

En arbejdsplads hvor gensidig sparring og dialog prioriteres højt og, hvor vi har en fast aftale om supervision.

Onboarding med en fast tilknyttet mentor.

I Rådgivning og Visitation Voksne prioriterer vi både trivsel, produktivitet og balance mellem arbejdsliv og privatliv. Vi er derfor en arbejdsplads:

  • Med mulighed for hjemmearbejde op til 2 dage om ugen. Vores arbejdsplads er præget af fleksible arbejdsforhold, hvor tillid under ansvar og selvtilrettelæggelse af arbejdsdagen er i fokus.
  • Du vil blive mødt af spændende opgaver i et godt socialt arbejdsmiljø, hvor kollegaer også engagerer sig i sociale aktiviteter uden for arbejdstiden, som f.eks. julefrokost og sommerfest.
  • Vi har i de kommende år et særligt fokus på kompetenceudvikling i centret.

Du får arbejdsplads på Grøndalsvej 1B i Viby, og vores fysiske rammer har gode faciliteter og muligheder:

  • Gratis parkeringsplads og aflåst cykelkælder gør det nemt at komme til og fra arbejde.
  • Vi tilbyder mulighed for omklædning og bad, så du kan friske dig op efter transporten.

Vores kantine serverer lækre måltider, så du ikke behøver have madpakke med

Om Rådgivning og Visitation Voksne

Rådgivning og Visitation Voksne varetager myndighedsopgaver på tværs af udsatte-, handicap og psykiatriområderne for borgere i alderen 30 – 67 år med fokus på kerneopgaven – At understøtte borgernes mestring af eget liv. Vi er godt 100 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde herunder socialrådgivere, administrative - og sundhedsfaglige medarbejdere. Vi er organiseret i seks afdelinger;

  • Dagafdeling
  • Døgnafdeling
  • Ekstern afdeling
  • Administrations- & Økonomiafdeling
  • BPA/§ 100/§ 83 afdeling
  • Ledsageordning

I centret arbejdes der med metoderne Fælles Faglig Fundament/ Recovery/ Recovery Orienteret Rehabilitering, som er Aarhus Kommunes tilgange til arbejdet med borgere med funktionsnedsættelser. Ligesom Åben Dialog er en del af vores værktøjskasse. Vi arbejder ud fra en tilgang, hvor afdækning af borgernes behov og den tilhørende indsats matcher hinanden, så vi sikrer, at borgerne understøttes bedst muligt og, at der er fokus på at forbedre borgernes funktionsniveau og livskvalitet.


Løn og ansættelsesvilkår:
Du er velkommen til at rette henvendelse til socialrådgiver Sara Helø telefon 4185 8112, Camilla Mortensen telefon 4187 4322 samt afdelingsleder Mette Jensen telefon 4185 7043.

Ugentligt timetal: 37

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Mette Brønd Jensen på telefon +4541857043.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.


Ansøgningsfrist er onsdag d. 4. juni 2025

Samtaler forventes afholdt i uge 24

Tiltrædelse d. 1. august 2025 eller snarest derefter.

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med.

Leder- og medarbejderroller

I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune

Den attraktive arbejdsplads (aarhus.dk)

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement.

Om Sociale Forhold og Beskæftigelse

I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) er vi flere end 5.000 medarbejdere, som hvert år samarbejder med 80.000 børn, unge og voksne. Uanset om vi støtter med sociale- eller beskæftigelsesrettede indsatser, følger vi sammen den vision og mission, som vi kalder Fælles Formål. Vi fremmer Aarhusianernes handlekraft, så de kan skabe den tilværelse de ønsker - på trods af livets udfordringer. Det er vores eksistensberettigelse. Der er derfor, vi kan gå på arbejde hver dag med rank ryg og faglig stolthed.

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

04-06-2025

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex