Vil du sætte dit præg på fremtidens sundheds-it-infrastruktur? Vi er ambitiøse på vores it-løsningers vegne og søger en teknisk stærk profil, der kan sikre, at vi får etableret det rigtige driftssetup.

Om afdelingen for Sundheds-it
Du bliver en del af afdelingen for Sundheds-it med i alt ca. 45 medarbejdere, der har ansvar for forvaltning, drift, udbud samt udvikling og vedligehold af digitale sundhedsløsninger. Vores løsninger håndterer årligt over 5 mia. kald og er helt afgørende for, at data kan deles sikkert og standardiseret mellem alle aktører i sundhedsvæsenet i patientbehandling. Både den Nationale Serviceplatform og Fælles Medicinkort er en del af den bærende nationale infrastruktur på sundhedsområdet, som giver borgere og sundhedspersonale nem adgang til sundhedsdata.

Din hverdag hos os
Stillingen er nyoprettet og skal bidrage til at styrke vores drifts- og styringssetup for de samfundskritiske sundheds-it-løsninger, styrelsen har ansvar for. Det er en strategisk vigtig og højt prioriteret indsats, som du, som operations manager, skal hjælpe os med at løfte. Du vil være intern ansvarlig for optimal daglig styring af den outsourcede drift, mens din tekniske indsigt gør dig kompetent til at træffe beslutninger og videreudvikle vores setup ift. drift og infrastruktur. I stillingen som operations manager indgår der ikke personaleansvar.

Vi er aktuelt i fuld gang med et stort driftsudbud på to af vores samfundskritiske løsninger: den Nationale Serviceplatform og Fælles Medicinkort. I rollen som operations manager vil du få en nøglerolle i samarbejdet med vores driftsleverandør både under transition og i den efterfølgende drift. Vi forventer, at du med din forståelse for drift og infrastruktur kan kvalificere dialogen med vores leverandør. Det handler bl.a. om at drive og understøtte både tekniske og organisatoriske transformationer, vurdere risici ved løsningsforslag og sikre, at vi i samarbejde med leverandøren får etableret et fremtidssikret driftssetup, som sikrer en stabil og robust drift i en tid med stigende trusselsbillede og geopolitiske forandringer.

Løsningerne består af open-source komponenter, der bl.a. driftes som containerbaserede applikationer i flere driftscentre, og de integrerer med en lang række fagsystemer på tværs af sundhedsvæsenet. Du kan derfor glæde dig til at komme til at arbejde med serviceorienteret integration i stor skala i en organisation, hvor hjertet banker for sammenhæng på tværs af hele sundhedsvæsenet. Samtidig bliver du på sigt en del af en større organisation, idet vi sammen med bl.a. sundhed.dk og MedCom bliver til Digital Sundhed Danmark, hvor du kan se frem til øget samarbejde ift. drift af national sundheds-it.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Din uddannelse er formentligt teknisk rettet, du er teknisk stærk og har flere års erfaring med storskala drift og infrastruktur. Måske har du arbejdet i en driftsafdeling, eller ageret som kunde overfor en driftsleverandør. Det centrale er, at du har en viden og et kompetenceniveau, der gør, at du er i stand til at indgå i faglige dialoger med leverandører og kan være med til at sikre, at vores infrastruktur er tidssvarende. På sigt ønsker vi at videreudvikle vores software container-brug, f.eks. ved Kubernetes, så hvis du har erfaringer i den retning, er det et plus.

Du skal være med til at løfte en strategisk vigtig indsats. Derfor er det vigtigt, at du tager ansvar og medvirker til at drive processer frem til resultater. Vi arbejder i et politisk præget miljø med mange interessenter, og derfor er det fordel, hvis du har gode kommunikationsevner og en pragmatisk og løsningsorienteret tilgang til opgaveløsningen.

Vi tilbyder
Du bliver en del af en afdeling med store ambitioner, gode udviklingsmuligheder og hjælpsomme kollegaer. Vi løfter en samfundskritisk opgave og et stort nationalt ansvar, og vi er stolte af vores arbejde, fordi det gør en forskel for folkesundheden. Samtidig prioriterer vi også videndeling og socialt samvær. Tonen er uformel, og du vil møde en høj grad af frihed og fleksibilitet med rummelige rammer og gode muligheder for hjemmearbejde.

Styrelsen er placeret centralt i København, tæt på offentlig transport og vi har rigelige gratis parkeringspladser. Derudover har vi en aktiv personaleforening med tilbud om vinklub, tennis, yoga, fitness etc.

Vi er ikke lønførende, men vi lægger vægt på en sund balance mellem arbejde og privatliv, og forventer generelt ikke, at du arbejder mere end aftalt i din kontrakt.

Om ansættelsen
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for den uddannelse, du besidder.

Som AC er du omfattet af den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og akademikernes centraladministration. Eftersom at der er tale om en stilling som operations manager uden personaleansvar, forestiller vi os at stillingen skal besættes på chefkonsulentniveau.

Som HK/samdata er du omfattet af organisationsaftalen for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten).

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes og at sikkerhedsgodkendelsen opretholdes under hele din ansættelse.

Sundhedsdatastyrelsen har røgfri arbejdstid.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Gitte Nørgaard Aidt på telefon 9133 4823.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i . Ansøgningsfrist er den 9. juni 2025, og samtalerne forventes afholdt i uge 25-26.

Du kan læse mere om os på Sundhedsdatastyrelsen.dk

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex