En alsidig stilling med administration og rådgivning

Tryggevælde Provstis ledelses- og forvaltningsopgave er at skabe gode rammer for, at de lokale sogne kan bære evangeliet og kirkens arv videre, også på nye og stadigt vedkommende måder. Provstiudvalget arbejder for, at alle sognene oplever at være en del af et stærkt provstifællesskab. Provstiudvalget vil derfor styrke rådgivning og hjælp til sogne fra provstikontoret i forhold til menighedsrådenes virksomhed.

Ovenstående vil vi bl.a. gøre ved at styrke vores sekretærfunktion, og vi søger derfor en provstisekretær, der sammen med vores nuværende provstisekretær, skal være en nøgleperson i samarbejdet i provstiet og understøtte menighedsråd, provstiudvalget og vores provst.

Vi søger en provstisekretær, der gerne vil være en del af vores kirkelige arbejdsplads og være en central aktør i provstiets drift og udvikling. Der er brug for, at du er både serviceminded og struktureret. Provstisekretæren har en bred berøringsflade – derfor skal du synes, det er sjovt og givende at bringe dig selv i spil i det store netværk, vi er en del af.

Du vil have kontor på Provstikontoret, Industrivej 2 i Rønnede, hvor der er bofællesskab med provstiets regnskabskontor.

Tryggevælde Provsti dækker 37 sogne og 23 menighedsråd og dækker Faxe og Stevns Kommuner. Her er stor mangfoldighed, og sognene drives i vidt omfang af frivillige kræfter. Du skal derfor kunne se charmen ved et vidtudstrakt landprovsti med mange små enheder og lokale ildsjæle.

Om stillingen

Vi forventer, at du:

  • Har interesse for den lokale folkekirkes sag og lyst til at skabe gode rammer for kirkens budskab og tradition.
  • Er imødekommende og har gode kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret med overblik over flere opgaver ad gangen
  • Har erfaring med administrativt arbejde og sagsbehandling, gerne fra en offentlig myndighed eller kirkelig organisation, - eller interessere i at lære det.
  • Har kompetencer til økonomistyring og gerne kendskab til kirkelig økonomi.
  • Har sproglige kompetencer til skriftlige opgaver og gode analytiske evner, når relevante informationer skal udledes af officielle dokumenter (love og regler).
  • Er fortrolig med IT-systemer og har gode digitale kompetencer

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • Rådgivning af menighedsråd i økonomiske og administrative forhold, herunder lov- og regelforståelse. Vejledning og bistand til ansøgninger, f.eks. fundraising.
  • Budgetlægning, bogføring og regnskab for provstiets virksomhed, samt håndtering af budgetter og regnskaber fra menighedsrådene.
  • Procestilrettelæggelse og -udførelse, når provstiudvalget iværksætter nye initiativer
  • Sekretariatsbetjening af provsten og provstiudvalget
  • Forberedelse af mødemateriale og referatskrivning, udarbejdelse af notater og analyser.
  • Sagsbehandling og journalisering
  • Kontaktpunkt og sagsfremdriver i forhold til stiftet og andre kirkelige instanser
  • Kontakt og hjælp til præster ift. administrative opgaver og fordeling af rådighedstjeneste.
  • Samarbejde med øvrige provstisekretærer i stiftet, sparring og support.
  • Kommunikation, herunder nyheder på hjemmeside, nyhedsbrev og pressemeddelelser.
  • Generelle kontoropgaver, blæksprutteopgaver for huset og ad hoc-opgaver efter behov
  • Deltagelse i møder i eftermiddags- og aftentimer.

Vi tilbyder:

  • En spændende stilling med alsidige opgaver i en meningsfuld kirkelig ramme. Der er en høj grad af frihed og gode muligheder for selv at være med til at forme stillingen.
  • Et godt arbejdsmiljø, en særdeles afvekslende hverdag og en uformel omgangstone.
  • Provstisekretæruddannelsen, hvis du ikke har den, samt en mentorordning
  • Tæt samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere, f. eks. menighedsråd, bygningskyndige, bank, kommuner med flere.
  • Sparring og udvikling blandt andet med vores nuværende provstisekretær
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for faglig udvikling.

Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer/uge og løn og ansættelsesvilkår følger Fællesoverenskomsten indgået mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer på det statslige område (OAO-S Fællesoverenskomst), samt Organisationsaftalen indgået mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter, IT-medarbejdere i Folkekirken. Du kan finde overenskomsten på www.folkekirkenspersonale.dk

Der kan forhandles tillæg efter kvalifikationer, kompetencer og uddannelse.

Ansøgningsfrist: 30. maj 2025. Ansættelsessamtaler: uge 26. Tiltrædelse: 1. oktober 2025 Arbejdssted: Tryggevælde Provsti, Industrivej 2, 4683 Rønnede

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte provst Ole Bjerglund Thomsen, mobil 6065 3376 – mail OT@KM.DK eller personalekonsulent Per F. Christensen mobil 2037 0019 mail (se herunder).

Send din ansøgning, CV og relevante bilag til personalekonsulent Per F. Christensen, Industrivej 2, 4683 Rønnede eller via mail PFCH@KM.DK senest fredag d. 30. maj 2025.

Kørekort:
B Almindelig bil

Egen bil:
Du skal være villig til at benytte egen bil i jobbet

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex