Juridisk konsulent til Ledelsessekretariatet i Norddjurs Kommune – bliv en del af et stærkt team
Vil du være en del af et stærkt team, som løser opgaver for politikere og medarbejdere i Norddjurs Kommune? Har du lyst til at prøve kræfter med de mange forskellige juridiske opgaver, der er i en kommune? Så er du måske vores nye juridiske konsulent.
Om jobbet
Du får faglige udfordringer og afvekslende opgaver og skal være med til at sikre et højt juridisk niveau i kommunen, blandt andet indenfor forvaltningsret og kommunalret men også privatret og formueret. Stillingen omfatter derudover dele af kommunens forsikringsområde, herunder arbejdsskader. Du skal trives i en dagligdag med mange forskelligartede opgaver og derudover have en bred relationsflade. Din nærmeste kollega bliver sekretariatets anden jurist, der har solid erfaring på det kommunale område.
Du kommer til at arbejde med juridisk bistand, rådgivning, sagsbehandling og sparring, og dine opgaver omfatter bl.a. følgende:
- rådgivning af borgmester, kommunalbestyrelse, direktion og forvaltninger indenfor bl.a. den kommunale styrelseslov, forvaltningslov, offentlighedslov og kommunalfuldmagtsregler
- udarbejdelse af dagsordenspunkter og notater til kommunalbestyrelse og direktion
- besvarelse af anmodninger om aktindsigt og øvrige eksterne henvendelser
- udarbejdelse af habilitetsvurderinger til kommunalbestyrelse og udvalg
- behandling af arbejdsskader og andre opgaver på forsikringsområdet
- deltagelse i kommunens whistleblowerenhed
- deltagelse i udarbejdelse af planer og politikker bl.a. restaurationsplan, retningslinjer for spørgetid, whistleblowerpolitik og forsikringspolitik
- deltagelse i forbindelse med planlægning og gennemførelse af valghandlinger
- brede sekretariatsbetjeningsopgaver
Du skal være uddannet cand.jur. eller have en tilsvarende akademisk uddannelse med et godt fagligt niveau, og har du erfaring fra en politisk styret organisation, er det et plus. Derudover lægger vi vægt på at du:
- har erfaring fra en lignende stilling – eller hurtigt kan sætte dig ind i området
- har kendskab til relevant lovgivning
- har kendskab til eller interesse for forsikringsområdet
- er analytisk stærk og god til at skelne væsentligt fra uvæsentligt
- arbejder strukturereret og med et godt overblik
- kan tage ansvar, arbejde selvstændigt samt følge opgaver til dørs
- kan rådgive på tværs af mange niveauer og faggrupper
- er stærk i skriftlig og mundtlig kommunikation
- er imødekommende, løsningsorienteret og god til at samarbejde
- er udadvendt og har et godt humør
Om Ledelsessekretariatet
I Ledelsessekretariatet skaber vi de bedste forudsætninger for ledelse, drift og udvikling af Norddjurs Kommune ved at understøtte borgmester, direktion, kommunalbestyrelse og forvaltninger med afsæt i de overordnede koncernstrategier og politiske og administrative beslutninger.
Du bliver en del af vores juridisk-administrative team på fire personer. De øvrige teams i afdelingen arbejder med kommunikation, udvikling og HR. Din nærmeste chef bliver sekretariatschefen.
Vi har et tæt kollegialt samarbejde, og vi vægter videndeling og sparring. Derfor er der også gode muligheder for at du kan udvikle dine kompetencer. Kulturen i sekretariatet er båret af høj faglighed, og vi har en uformel tone og et godt humør. Vores arbejde er båret af værdierne i Vores Norddjurs – tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab.
Du får:- Spændende, udfordrende og afvekslende arbejdsopgaver helt tæt på den politiske og administrative topledelse
- Gode muligheder for faglig dygtiggørelse og kompetenceudvikling, herunder deltagelse i relevante kurser inden for forsikringsområdet, forvaltningsret, kommunalret, valg mv.
- Et job med samarbejdsrelationer på tværs af niveauer og fagområder
- En afdeling med gode kollegaer og en uformel og god omgangstone
- Flextid og kantine- og kaffeordning
- Mulighed for hjemmearbejdsdage
- Løn efter gældende overenskomst
Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Marie Bach Trads på telefon 23 24 71 33 eller chefkonsulent Henrik Bennedsgaard Thomsen på telefon 40 20 72 20.
Ansøgningsfristen er tirsdag den 27. maj 2025Vi afholder løbende samtaler, dog senest den 2. juni 2025.
Stillingen er på 37 timer.
Tiltrædelse den 1. august 2025.
Vores Norddjurs
I Norddjurs kommune arbejder vi ud fra værdierne tillid, ordentlighed, udvikling og fællesskab, som er beskrevet i vores organisations- og ledelseskodeks Vores Norddjurs.
De fire værdier er grundlaget for organisationens virke og er med i alt, vi gør. Kodekset sætter en fælles retning og er dét, der binder os sammen. Værdierne lever i den daglige praksis og i den måde vi arbejder og samarbejder på. Værdierne udspiller sig på alle ledelses- og medarbejderniveauer, samt i mødet med borger og omverden.
Læs det fulde organisations- og ledelseskodeks her:
Vores Norddjurs - Organisations- og ledelseskodeks
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex