Er du vores nye studentermedhjælper i Lægemiddelstyrelsens laboratorium?
Dit arbejde
Hos os vil du opleve en hverdag, der aldrig er ens. Dit arbejde i Laboratoriet vil primært bestå i kontrol af mærkning m.v. ved behandling af reklamationer eller forespørgsler om lægemidlers mærkning. Ydermere vil du deltage i praktiske afprøvninger eksempelvis af delbarhed af tabletter og egnethed af lægemiddelemballage. Vi har også tit brug for hjælp til registrering af data til brug for vores risikobaserede udvælgelse af kontroller og til opdatering af bekendtgørelsen ”Danske Lægemiddelstandarder”.
Du skal herudover assistere i diverse indsatser vedrørende kontrol af data og sagsregistrering og hjælpe til med databehandling (f.eks. i Excel) og præsentationer (f.eks. i PowerPoint) i forbindelse med diverse årsstatistikker og rapporter. Og så er der altid andre ad hoc-opgaver afhængig af sektionens eller enhedens behov.
Arbejdstiden er fleksibel og aftales individuelt (ca. 10 timer/uge). Hvis arbejdsopgaverne tillader det, er der mulighed for at arbejde hjemmefra.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du studerer farmaci eller anden relevant lægemiddelfaglig uddannelse. Du har måske en grunduddannelse som farmakonom eller laborant.
Hvis du har erfaring fra tidligere studier eller jobs, herunder fritidsjob, hører vi meget gerne om det.
Derudover ser vi gerne, at du:
- Er god til dansk både skriftligt og mundligt
- Er hjælpsom, samt opsøgende ved behov for hjælp
- Udviser engagement i dit arbejde og samarbejder med kollegaerne
- Er nysgerrig på dine kollegaer
- Et job, hvor din kompetenceudvikling kan bruges i dit studie, og hvor du prøver kræfter med flere forskelligartede opgaver.
- Muligheden for at gøre en forskel igennem dit arbejde med sikre lægemidler til gavn for mennesker og dyr.
- Et indblik i myndighedsrollen og kontrol af lægemidlernes kvalitet.
- En fantastisk arbejdsplads, hvor vi er åbne og samarbejder med høj faglighed og tillid til hinanden.
Lægemiddelstyrelsens laboratorium indgår i et europæisk samarbejde med øvrige myndighedslaboratorier, som udfører kontrol af lægemidler. Formålet med kontrollen er, at lægemidlerne bliver så sikre at bruge som muligt for både mennesker og dyr.
Laboratoriet er akkrediteret til prøvning i henhold til ISO17025 og er opdelt i tre teams.
Et team der arbejder med kemiske lægemidler, et team for de biologiske lægemidler og et team der arbejder med generelle myndighedsopgaver . Laboratoriet udvælger og kontrollerer lægemidlers kvalitet ud fra en risikobaseret tilgang. Vi er 37 medarbejdere, og du vil organisatorisk komme til at høre under teamet for generelle myndighedsopgaver, som består af en leder, tre farmaceuter, en laborant og 2 administrative medarbejdere. Du vil komme til at løse opgaver for alle tre teams.
Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige Område, samt organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).
I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og det er vigtigt for os, at man ikke kan stille spørgsmål ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Du har dog en vis periode til at sælge dem, hvis du i dag ejer såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed.
Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Lone Stengelshøj Olsen på 4123 4860 eller farmaceut Lene Holt på 9359 0204 (formiddag).
Du kan læse mere om os og vores opgaver på Lægemiddelstyrelsen.dk.
Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.
Vi regner med at holde ansættelsessamtaler i ugerne 22 og 23.
Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Jobindex